Az Apple közvetetten elismerte, hogy tudtak arról, hogy a rendeltetésszerűen kézben tartott iPhone 4 elveszti a hálózati jelet. A vállalat szerint a megoldás az, hogy nem tartjuk úgy a telefont, vagy veszünk rá védőtokot.
Mára világossá vált, amit tegnap még csak sejteni lehetett: az
iPhone 4 óriási tervezési hibával került az utcára. Mint arról beszámoltunk, az első fogyasztói visszajelzések szerint a készülék által érzékelhető térerő drasztikusan, akár kapcsolatszakadásig esik abban az esetben, ha a telefont rendeltetésszerűen használjuk, azaz a két oldalán fogjuk az iPhone-t.
Steve nem viccel | Steve Jobs, a készüléket gyártó Apple vezetője egy, a már szinte védjegyévé vált rövidke e-mailes válaszban foglalkozott az üggyel. A tisztelettudó vásárlói kérdésre, miszerint szándékoznak-e valamit tenni a probléma megoldására, a következő választ adta: Akkor ne fogd úgy!
A hivatalosan kiadott vállalati közlemény gyakorlatilag ugyanezt tanácsolja, csak kicsit hosszabb és szabatosabb mondatokban. A lényeg, hogy az iPhone 4 bal alsó sarkát nem szabad megfogni, mert akkor a cég szerint is leesik a jelerősség. Viszont ezen kívül is ajánlanak megoldást: használjon a tulajdonos védőtokot a készülékhez, amivel ez a probléma automatikusan megszűnik.
Forrás: Engadget
(Vastag)bőrtok | Ezek alapján tehát megállapíthatjuk, hogy az Apple beismerte a jelzett problémát, amiről minden bizonnyal már korábban is tudtak. Azaz a gyártó olyan telefont készített, amivel természetes kéztartási pozíciót használva nem lehet telefonálni. Megoldásként pedig azt javasolják, hogy a vásárló találjon ki egzotikus fogási módokat, amivel nem érinti a kérdéses területet. Alternatívaként pedig vehet (29 dollárért) tőlük védőkeretet, amivel megoldódik ez az apró hiba.
Bitport Comixed
Ez mondjuk olyan, mint ha vennénk egy csúcskategóriás tévékészüléket, de kiderülne, hogy a távirányító csak fejjel lefelé használható. A gyártó pedig közölné, hogy a hiba elhárítási módja az, hogy vagy odamegyünk a tévéhez, és ott kapcsolgatunk, vagy remek tokokat vehetünk az online boltjukban, és akkor már rendesen is működni fog a távirányító.
Az egyelőre nem világos, hogy ha ismerték a problémát az Apple-nél, akkor ugyan miért nem olyan helyre rakták a kritikus területet, amit természetes használat során ritkán érint az ember? Tehát nem a telefon oldalára, hanem mondjuk a tetejére. És az sem túl érthető, miért nem ajánlja fel a cég, hogy a nyilvánvaló tervezési hibát kiküszöbölő keretet ingyen biztosítja azoknak, akiknek problémája van a telefon használatával?
Tűz van, babám! | Nincsenek illúzióink, az almás logót istenként tisztelő kemény mag ezt a problémát és annak tragikomikus kezelését maximum egy kézlegyintéssel fogadja majd, de az Apple már rég nem a fanatikus, bármit megvevő okkultistákból él. Ez a fajta vállalati gőg, cinizmus és lekezelő magatartás, ami a mostani kommunikációból árad, pedig csak bő olaj egy alapból is nagyon komoly tűzre. Sült almát tessék!