Ismét egy szép nagy számot ugrott meg az Apple mobilos alkalmazásboltja, két és fél év alatt tízmilliárd appot töltöttek le a felhasználók.
Úgy tűnik, az Apple-nél nem csak
Steve Jobs képes az odamondogatás művészetére.
Philip Schiller, a nemzetközi termékmarketingért felelős alelnök szerint "az App Store folyamatosan fejlődik, hogy a bolygó leginnovatívabb megoldását nyújthassa, míg a többiek csak arra képesek, hogy ezt megpróbálják lemásolni". Az App Store az ünnepi alkalomhoz kapcsolódóan még néhány szép nagy számot villantott, főképp természetesen az egyéb alkalmazásboltokkal szembeni előny demonstrálására. Kell is a marketing, hiszen az elemzők szerint
még mindig nagy növekedési potenciál van a mobilos alkalmazásokban.
Ez az ingyenes alkalmazás volt a tízmilliárdodik, a letöltőnek 10 ezer dollárt ért
Széles választék ■ Az Apple alkalmazásboltja mára 90 országban érhető el, és 350 ezernél is több a letölthető és megvásárolható appok száma. Az iPhone mellett már az iPad-alkalmazások is szép számmal képviseltetik magukat az App Store-ban, ezek száma a 60 ezret haladta meg a napokban. A felhasználói bázis pedig egy még szebb adattal demonstrálható: immár 160 milliónál is többen rendelkeznek valamilyen iOS alapú eszközzel, tehát iPhone-nal, iPaddel vagy iPod Touch médialejátszóval. Az összehasonlítás kedvéért ugyanez a szám 2009 szeptemberében 50 millió volt, tehát másfél év alatt több mint triplájára nőtt az iOS-tulajok száma.
A tízmilliárdodik letöltés egyébként egy tipikus "munkakerülő" alkalmazás, a virtuális papírrepülők hajtogatására és reptetésére szolgáló
Paper Glider volt. Az ingyenes appot egy angol felhasználó,
Gail Davis töltötte le, aki mindezért egy 10 ezer dollár értékű iPhone ajándékkuponnal lett gazdagabb, igaz, majdnem csak elméletben. Amikor ugyanis az Apple-től felhívták a nyeremény hírével, elhajtotta a telefonálót, mivel azt hitte, szokásos reklámról van szó. Később ugyan próbálta visszahívni a helpdesket, akkor viszont már csak annyit közöltek vele: egyszer már visszautasította a nyereményt, így az szépen el is szállt. Végül kiderült, hogy az aktuális operátor ügyetlenkedett, így a nyertest másodszor is felhívták, és megkaphatta a kupont.