Bár az Apple táblagépe remekül használható esti filmnézésre, játékra, családi képek böngészésére, de a folyamatosan érkező üzleti applikációknak köszönhetően a munkában is ügyes segéd válhat belőle.
Az alábbiakban néhány olyan alkalmazásra hívjuk fel a figyelmet, melyek kiváló lehetőséget adnak az iPad munkahelyi felhasználására. A lista természetesen önkényes és egyáltalán nem teljes. Szinte minden feladatra találhatunk tucatnyi másik megoldást is. A tippcsokorral pusztán ötleteket akarunk adni azzal kapcsolatban, mi mindenre jó egy táblagép, ha megfelelő alkalmazásokkal vértezzük fel magunkat.
Kezelés, szerkesztés ■ Az iPad alapesetben nem nagyon tud mit kezdeni például a PDF formátummal, ezért nem árt, ha teszünk a gépre valamilyen összetettebb dokumentumkezelő applikációt. Egyszerűbb, ingyenes megoldás is akad szép számmal, de talán azt az egy-két dollár körüli összeget megéri mondjuk a
PDF Reader Pro beszerzése. Ezzel a szoftverrel nem csupán képeket, PDF és egyéb állományokat tudunk megnyitni és kezelni, hanem ezeket szerkeszteni tudjuk, jegyzeteket írhatunk bele, sőt akár szignózhatunk is a segítségével. A képmanipuláción át az egyszerűbb megosztáson át egészen a felhő alapú tárolási lehetőgig terjed az alkalmazás tudása.
A PDF Reader Pro nevével ellentétben nem csak PDF-olvasásra jó
Ha szöveget szeretnénk szerkeszteni, egyszerűbb dokumentumokat létrehozni, akkor 10 dolláros nagyságrendért megkapjuk az Apple célszoftverének
táblagépre szánt változatát. A Pages iPad-en természetszerűleg szűkebb lehetőségekkel bír, mint egy Macbookon, de azért így sem egyszerű olyan levelet, szórólapot, egyéb szöveges anyagot kitalálni, amit nem lehetne előállítani vele. A szövegbevitelhez azonban mindenképpen ajánlunk egy külön billentyűzetet, mert az érintőképernyő huzamosabb idejű gépelésre, különösen ékezetes betűkkel nem a lehető legkényelmesebb megoldás.
Feladat- és fájlkezelés ■ Ha feladataink kezeléséről, megfelelő elrendezéséről van szó, akkor az
Evernote egyértelműen a legkedveltebb megoldás. Az app sokkal több, mint egy egyszerű feladatkezelő, de ebben a szerepében is igen népszerű, mivel egyszerű és praktikus segítség a hétköznapi feladatok megszervezéséhez. Ráadásul lehetővé teszi a szinkronizálást az összes szóba jöhető platform (számítógép, okostelefon, táblagép) között, és kreatívan rendszerezi a kulcsszó, címke vagy cím alapján is kereshető tételeket. Már a szolgáltatás ingyenes változatával is hozzájuthatunk az asztali, mobil és iPad verziókhoz, de a szolgáltató havi 5 dollárért támogatást, 1 gigabájt extra feltöltést és rengeteg hasznos eszközt kínál hozzájuk.
Ha fontos számunkra, hogy bizonyos dokumentumokhoz, fájlokhoz bárhonnan könnyen hozzáférhessünk, akkor a
Dropbox ingyenes, felhő alapú tárolási megoldásánál nemigen találni jobb választást. Az applikáció segítségével szintén pofonegyszerűvé válik nagyobb kiterjedésű állományok eljuttatása az ügyfelekhez, partnerekhez, hiszen a publikus könyvtárba helyezett anyagok linkjét elküldve a fogadó félnek már csak le kell töltenie a fájlt.
Kézben tartott konferencia ■ Táblagépünkkel akár üzleti megbeszéléseket is tarthatunk. Videokonferencia szervezésére vagy egy prezentáció bemutatására szintén több szállító áll rendelkezésünkre. Bár nem ugyanolyan funkciókkal bírnak, a
GoToMeeting vagy a
WebEx egyaránt jó megoldás lehet. Esetükben az ár sem szempont, hiszen mindkét alkalmazás ingyenesen letölthető.
Akár a nappalinkból is képben lehetünk...
Mint az látszik, számtalan formában és területen lehet munkára fogni a táblagépeket, különösen az alkalmazások tekintetében bőségesen ellátott iPad-et. A lehetőségek száma (szinte) végtelen, ezért bátran keressünk az alkalmazásokat kínáló szoftverboltban, hátha egy újabb, üzletmenetet segítő gyöngyszemre bukkanunk!