Hivatalosan is bejelentette a hálózatmodernizációs projekt első részének lezárását a Telenor: a Hipernet mellé ráadásul átfogó bolt-átalakítás is jár.
Budapesten és környékén 637 bázisállomás felújítását már befejezte a Telenor, ezek mindegyikén elérhetővé vált a másodpercenként 42 megabájtos letöltési sebességet biztosító (névleges) sávszélesség.
Christopher Laska, a vállalat magyar képviseletének vezérigazgatója nagy sikerként értékelte az eddigi eredményeket, ám ígérete szerint a Telenor nem ül a babérjain: 2011 végéig a Dunántúlra, 2012-ben pedig a keleti országrészre koncentrálva folytatják a modernizációt.
Előzés a legjobbkor ■ A Telenor szinte napra pontosan egy éve jelentette be, hogy
a kínai ZTE eszközeire építve átfogó hálózatmodernizációs projektbe kezd. Ennek ellenére a 2011-es év első hónapjaiban a két versenytárs, a T-Mobile és a Vodafone kezdett a mobilinternet sebességével kapcsolatos csatározásba. A Telenorról
egyre-másra érkeztek a negatív hangvételű hírek az előfizetők számának csökkenéséről és a mobilnet-piaci visszaszorulásról, erre adott csattanós választ
a Hipernet elindítása: ezzel a Budapest környéki, már átalakított állomásokra építve a leggyorsabb hazai sávszélességet kínálja a szolgáltató.
Összesen közel 6000 bázisállomás megújítását jelenti a teljes modernizációs folyamat, melynek végére Christopher Laska szerint minden olyan helyen elérhető lesz a 42 Mbps "plafon", ahol ma 3G hozzáférés van. Eközben megduplázódik a bázisállomások kapacitása, tehát egy állomás egyszerre több felhasználót tud jó minőségben kiszolgálni, 500 további bázisállomás pedig azért épül fel, hogy a beltéri lefedettség javulhasson.
Ahol a kék lehet zöld is ■ A szolgáltatások megújulásával egyidőben indul el a Telenor ügyfélközpontok és boltok megújulása is, hogy valóban 2011-es, nemzetközi szintre fejlődhessen az ügyfelek kiszolgálása. A Pólus Centerben megnyílt első felújított bolt és bemutatóterem valóban igényes arculatot kapott: a letisztult berendezés mellett elsődleges szempont az is, hogy az eddigi "asztalokhoz sorban álló" mentalitás felfrissüljön.
Az elrendezés némelyest hasonlít az Apple hivatalos boltjaira, az eladók és ügyintézők többé nem egy asztalsor túloldalán ülnek, hanem a vevők és érdeklődők között dolgoznak majd. A bemutatott termékek helyett már nem csak működésképtelen készülékházak vagy üres dobozok sorakoznak a polcokon, hanem kipróbálható eszközök: ezeket kézbe véve ráadásul intelligens érintőképernyőkön azonnal megjelenik minden fontos információ az adott készülékről, melyeket mi is tovább finomíthatunk. Ha egyszerre két készüléket veszünk le a tartóról, a képernyőn egymás mellett jelennek meg a tulajdonságok a könnyű összehasonlíthatóság érdekében.
Eltűntek a plakátok is, helyüket hatalmas kijelzők foglalták el: ez nem csak környezetkímélő megoldás, de egyben az akciók lehető leggyorsabb átfutását is lehetővé teszi: a Telenor központjában csak egy entert kell megnyomni, és máris az összes üzletben megjelennek a legújabb virtuális plakátok. Még a világítás is hangulatfokozó szerepet kap, az alapvetően kék fény a karácsonyi vásárlási időszakban akár zöldre is válthat.
Problémamegoldás helyben ■ Összesen 230 üzlet újul meg a fenti irányelvek alapján, és 2012 közepére már mindegyikük egységes új arculattal rendelkezik majd.
Kérdésünkre
Fejes Zoltán, a Telenor lakossági értékesítési igazgatója elmondta, hogy nem csak a boltok felépítése és dizájnja változik meg, de az ügyintézők rendelkezésére álló belső rendszer is megújul. A cél egyértelműen az, hogy egy boltba betérő ügyfél minden kérését vagy problémáját meg lehessen oldani helyben, ne legyen szükség arra, hogy valakinek egy ügyintéző mellől a 1220-at kelljen felhívnia segítségért.