Kedden egy technikai hiba miatt mintegy egy órán keresztül nem működött a Telenor hang- és mobilinternet szolgáltatása; kötbért négy óra leállás után követelhetnek az ügyfelek.
Mintegy egy órán keresztül - nagyjából fél 12-től délután fél 1-ig - nem volt elérhető a mintegy 4 millió ügyféllel rendelkező Telenor mobil hangszolgáltatása Budapesten és környékén, illetve a mobil internet szolgáltatása országosan. Emellett nem volt elérhető a cég honlapja sem. Az előfizetőket egyébként akkor illetné meg kötbér, ha a szolgáltatás négy óránál hosszabb ideig szünetel.

"A leállást technikai hiba okozta, amelynek okát a munkatársak megállapították, és a hálózat működését helyreállították. A hálózat ismét teljes funkcionalitással üzemel, így a Telenor szolgáltatásai az ország minden részén elérhetőek. Elnézést kérünk az érintettektől az esetlegesen okozott kellemetlenségekért" - tette közzé a Telenor. Az MTI információja szerint egy tápegység meghibásodása okozta a leállást.

Tavaly volt az utolsó nagy leállás Legutóbb alig egy éve fordult elő jelentős műszaki hiba a magyar mobilhálózatban: a T-Mobile hálózata december 4-én hajnalban kezdett akadozni egy hálózati szoftver frissítését követően. A szolgáltatás akkor kora délutánra fokozatosan állt helyre.

Ekkor vált szállóigévé az "OK, csörögjetek ránk! ;)", amit a Vodafone Twitter-kommunikációjáért felelős munkatársa posztolt be a T-Mobile Twitter-üzenetére; a munkatársat utóbb elbocsátották, mivel nem egyeztette az üzenetet a cégvezetéssel.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.