Az Amazon valószínűleg már a héten bemutatja az új Kindle táblagépet, amely alacsony árakkal és vonzó szolgáltatásokkal készül az ünnepi bevásárlási időszakra.
Az Amazon szerdára tűzte ki azt a New York-i sajtótájékoztatót, amelytől mindenki a vállalat új táblagépeinek bejelentését várja. Az elektronikus keresekedelem egyik piacvezetője, amely a Kindle e-könyvolvasókkal négy éve
már megírta a saját bestsellerét, most hasonló recepttel léphet be a tabletek világába. Ezidáig semmilyen hivatalos információt nem tettek közzé az új termékről, a legtöbb forrás mégis a következőket valószínűsíti:
■ A táblagép 7 hüvelykes kijelzővel rendelkezik majd, viszonylag gyors, ám csupán egymagos processzorral és 6 gigabájtos háttértárral. Kamera és microSD kártyás bővítőhely nem lesz a készüléken, mint ahogy a fizikai gombok is hiányoznak róla. A 10 hüvelykes Kindle megjelenését az első modell sikerétől teszik függővé, és legkorábban 2012 első felében várható.
■ Az Amazon még dolgozik az e-tintát és hagyományos LCD kijelzőt ötvöző hibrid megoldáson, az új tabletet egyelőre hagyományos LCD kijelzővel építik.
■ A gépen Android 2.1-es operációs rendszer fut, a későbbi frissítések nyomán a felhasználó elvileg semmilyen változást nem vesz majd észre. A Google alkalmazásait pedig eltűntetik róla: a Kindle könyvolvasó mellett a zenét az Amazon Cloud Player játssza le, a videókat az Amazon Instant Video Player kezeli, és az alapértelmezett alkalmazásbolt is az Amazon Android Appstore.
■ Az ugyancsak Kindle márkanév alatt kiadott tablet ára 250 dollár körül lesz, ami tartalmazza a jelenleg évi 79 dollárért igénybe vehető Amazon Prime szolgáltatás is. Ez körülbelül fele akkora összeg, mint amennyibe a legolcsóbb iPad kerül.
A rendkívül agresszív árazással piacra kerülő táblagépet mindenki egy olyan marketingeszköznek tartja, amely segít eladni a vállalat egyéb portékáit, ide értve a cloud szolgáltatásokat is. Eszerint a Kindle tablet nem az iPad-et másolva akar piacot rabolni az Apple-től – utóbbi módszer a
HP táblagépét csődbe, a
Samsungét a bíróságra juttatta –, hanem egy másféle, a maga kategóriájában ugyancsak egyedülálló készüléket kínál a vásárlóknak.
Repülőrajt ■ Az iPad-hez képest korlátozott hardveres és szoftveres képességeket olyan dolgok ellensúlyozzák, mint például az Amazontól megrendelt termékek díjtalan, két napon belüli házhoz szállításának lehetősége, tekintet nélkül a minimális rendelési összegre. A PC Magazine egyik szerzője hordozható webáruháznak nevezi a Kindle tabletet, ami jól meghatározza az új eszköz lényegét, a táblagépes funkcionalitás ráadásul az olyan versenytársaknak is feladja a leckét, mint a tavaly megjelent NookColor.
Egyes előrejelzések alapján a Kindle tabletből akár 3 millió darabot is eladhatnak majd az idén, amivel az Amazon egy csapásra a legsikeresebb androidos gyártóvá lépne elő. Ez még mindig jóval kevesebb az Apple forgalmánál, hiszen a piackutatók szerint 20-22 millió iPad fogy majd az idei negyedik negyedévben, ugyanakkor az 1 milliós határt eddig egyetlen androidos gyártó sem lépte át három hónap alatt.