A mikroblog-szolgáltató valószínűleg az egyik legnagyobb ügyfele volt a most megvásárolt, alig több mint egy éve induló Crashlyticsnek. Az akvizíció hátterében nem feltétlenül a szolgáltatás internalizálása, inkább a cég szakembergárdájának megszerzése áll.
Hétfői blogbejegyzésükben érezhetően nagy megelégedéssel kürtölték világgá a Crashlytics alapítói, hogy mostantól a Twitter vigyázó szárnyai alatt folytatják tovább a munkát. A felvásárlásról hírt adó poszt tanúsága szerint az akvizíció nem érinti a startup normál ügymenetét, folyamatosan fejlesztenek, és meglévő ügyfeleik mellett továbbra is azon lesznek, hogy újabb kliensekkel gazdagodjon partnerkörük.  



Fejlesztőknek fejlesztenek  A Crashlyticset 2011 végén alapították azzal a céllal, hogy a mobil fejlesztőknek egy könnyen átlátható, automatikus visszajelző rendszert készítsenek. A startup megoldása az alkalmazások használatakor a felhasználó telefonján bekövetkezett fagyásokat, technikai problémákat a hibát okozó kód kiemelésével küldi vissza a fejlesztőknek, akiknek így sokkal könnyebb az élete a felmerült problémák kijavítását illetően. A szolgáltatás egyelőre csak az Apple iOS operációs rendszerén használható, de az ígéretek szerint hamarosan érkezik az androidos változat is. A Crashlytics rövid működése során olyan nagy ügyfelekkel dolgozott együtt, mint például a WalMart, a PayPal, a Square vagy éppen a Twitter.

A különöböző befektetői csoportoktól összesen több mint 1 millió dollárt összekalapozó friss vállalkozás vételi áráról nem közöltek információkat, azonban a hírre reagáló kommentárok szinte egybehangzóan állítják: nem feltétlenül a szolgáltatás internalizálása (és ezzel olcsóbbá tétele) volt a Twitter első számú szempontja a vásárlásnál.

Agyvásárlás ■ Kétségtelen, hogy az egyre fontosabbá váló mobil platformon a mikroblog-szolgáltatónak is érdeke, hogy erős és megbízható (technikai) hátországgal rendelkezzen, ám ami ennél is értékesebb lehet a Crashlytics esetében, az a cégnél megtalálható szakembergárda. A mobil fejlesztőknek fejlesztő programozók értelemszerűen a kemény mag kemény magját képviselik, és ez a szakmai háttér hatásos fegyver lehet a Twitternél az okostelefonok képernyőjén zajló piaci harcban.

Az összeesküvés-elméletek hívei szerint létezhet egy további ok is. A Crashlytics ugyanis beépül a szolgáltatást igénylő fejlesztők alkalmazásába, és onnan szorgosan küldi vissza a központba a bugreportokat. Az összeomlásról szóló adatok mellett azonban akár egyéb információk is postázódhatnak a felhasználóról és annak szokásairól. Ezeket összegyűjtve pedig a Twitter egy olyan adatbázishoz juthat, amely hatékonyabbá teheti például a célzott mobil hirdetéseket.

A spekulációkat szokás szerint egy dolog fogja majd igazolni, vagy cáfolni Nevezetesen az, hogy ténylegesen milyen utat fog követni a Twitter most megszerzett új "játékszerével".

200 millióan csiripelnek
Új fegyver a Microsoftnál a nappaliért folytatott harcban
 

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.