A mikroblog-szolgáltató valószínűleg az egyik legnagyobb ügyfele volt a most megvásárolt, alig több mint egy éve induló Crashlyticsnek. Az akvizíció hátterében nem feltétlenül a szolgáltatás internalizálása, inkább a cég szakembergárdájának megszerzése áll.
Hétfői
blogbejegyzésükben érezhetően nagy megelégedéssel kürtölték világgá a Crashlytics alapítói, hogy mostantól a Twitter vigyázó szárnyai alatt folytatják tovább a munkát. A felvásárlásról hírt adó poszt tanúsága szerint az akvizíció nem érinti a startup normál ügymenetét, folyamatosan fejlesztenek, és meglévő ügyfeleik mellett továbbra is azon lesznek, hogy újabb kliensekkel gazdagodjon partnerkörük.
Fejlesztőknek fejlesztenek ■ A Crashlyticset 2011 végén alapították azzal a céllal, hogy a mobil fejlesztőknek egy könnyen átlátható, automatikus visszajelző rendszert készítsenek. A startup megoldása az alkalmazások használatakor a felhasználó telefonján bekövetkezett fagyásokat, technikai problémákat a hibát okozó kód kiemelésével küldi vissza a fejlesztőknek, akiknek így sokkal könnyebb az élete a felmerült problémák kijavítását illetően. A szolgáltatás egyelőre csak az Apple iOS operációs rendszerén használható, de az ígéretek szerint hamarosan érkezik az androidos változat is. A Crashlytics rövid működése során olyan nagy ügyfelekkel dolgozott együtt, mint például a WalMart, a PayPal, a Square vagy éppen a Twitter.
A különöböző befektetői csoportoktól összesen több mint 1 millió dollárt összekalapozó friss vállalkozás vételi áráról nem közöltek információkat, azonban a hírre reagáló kommentárok szinte egybehangzóan állítják: nem feltétlenül a szolgáltatás internalizálása (és ezzel olcsóbbá tétele) volt a Twitter első számú szempontja a vásárlásnál.
Agyvásárlás ■ Kétségtelen, hogy az egyre fontosabbá váló mobil platformon a mikroblog-szolgáltatónak is érdeke, hogy erős és megbízható (technikai) hátországgal rendelkezzen, ám ami ennél is értékesebb lehet a Crashlytics esetében, az a cégnél megtalálható szakembergárda. A mobil fejlesztőknek fejlesztő programozók értelemszerűen a kemény mag kemény magját képviselik, és ez a szakmai háttér hatásos fegyver lehet a Twitternél az okostelefonok képernyőjén zajló piaci harcban.
Az összeesküvés-elméletek hívei szerint létezhet egy további ok is. A Crashlytics ugyanis beépül a szolgáltatást igénylő fejlesztők alkalmazásába, és onnan szorgosan küldi vissza a központba a bugreportokat. Az összeomlásról szóló adatok mellett azonban akár egyéb információk is postázódhatnak a felhasználóról és annak szokásairól. Ezeket összegyűjtve pedig a Twitter egy olyan adatbázishoz juthat, amely hatékonyabbá teheti például a célzott mobil hirdetéseket.
A spekulációkat szokás szerint egy dolog fogja majd igazolni, vagy cáfolni Nevezetesen az, hogy ténylegesen milyen utat fog követni a Twitter most megszerzett új "játékszerével".