A Samsung Galaxy S II a legfrissebb számok szerint is a legsikeresebb androidos okostelefon, bár még mindig nagy a szakadék az iPhone mögött. A koreai cég ráadásul más okokból is szűkösebb időszak elé nézhet.
Öt hónap alatt tízmillió Galaxy S II okostelefon értékesítéséről adott hírt a Samsung, amely ezzel darabszám alapján a legsikeresebb androidos telefon gyártójának mondhatja magát. Igaz, az Apple még mindig hatalmas előnnyel vezet ezen a téren is: átlagosan három hónap alatt adják el ugyanezen darabszám dupláját. Ennek ellenére a Samsung valóban látványosan gyorsít - más kérdés, hogy pont az Apple vághatja el pár fontos bevételi forrásukat.
Összefonódva ■ Az átfogó okostelefonos offenzívához természetesen kell egy olyan háttér is, ahol több más forrásból is stabilan csorog a bevétel: a Samsung mobilos üzletágánál ilyen az OEM alkatrészek gyártása.
A dél-koreai vállalat egyik legfontosabb partnere ezen a téren épp az Apple: 2010-ben 5,7 milliárd dollár értékben szállított alkatrészeket az Apple számára a Samsung, amely éves forgalmának 4 százalékát tette ki. 2011 első negyedévében ráadásul már 5,8 százalékosra nőtt ez az arány a növekvő iPad- és iPhone-eladások miatt.
Menj szépen a sarokba! ■ Egy jó ideje azonban befelhősödött a két vállalat viszonya, hiszen az Apple - főként az Android visszaszorítása érdekében - jogi útra terelte több gyártó vélt vagy megalapozott szabadalomsértéseit, így
a Samsung is megkapta a magáét. A koreai gyártó egy ideig viszonylag türelmesen viselte az újabb és újabb vádakat, és igyekezte elkerülni
tableteinek és okostelefonjainak kitiltását egyes piacokról. Most azonban ellentámadásba kezdtek, és több területen is visszaperelték az Apple-t, szintén szabadalomsértésre hivatkozva.
Az almás vállalat reakcióiból azonban rögtön látható, miért is próbált eddig viszonylag kulturáltan játszani, védekező pozícióban maradni a Samsung. Az ellenperekre válaszul ugyanis a tajvani DigiTimes információi szerint az Apple azzal replikázik, hogy alternatív beszállítókat keres azokra a DRAM modulokra és Flash eszközökre, amelyeket eddig a Samsungtól szerzett be. A koreai vállalat eddig sem egyedüli ellátó volt, ám a forgalmat tekintve az egyik legnagyobb. Az Apple most a Toshibától és egyéb japán gyártóktól próbál nagyobb mennyiségeket beszerezni a fontos alkatrészekből, így egy újabb harcmodort alkalmaz: ha az ellenfél visszatámad, el kell vágni az utánpótlási útvonalát.