Az ország 400 Spar, Kaiser's és Interspar üzletében is fizethetnek mától mobiltelefonjukkal a a Telenor és a T-Mobile ügyfelei. Egyelőre kevesen használják a két és fél éve indított MobilFizetés szolgáltatást, de a résztvevő cégek reményei szerint a mostani bejelentés felgyorsíthatja az áttérést.
Csütörtöktől a T-Mobile és a Telenor ügyfelei mobiltelefonjukkal is fizethetnek a Spar csoport mintegy 400 hazai áruházában, amihez a műszaki hátteret a a Laurel Számítástechnikai Kft., míg a pénzügyi támogatást az FHB Kereskedelmi Bank biztosítja - jelentette be
Feiner Péter, a Spar vezérigazgatója.
Szükséges a SIM-csere ■ A 2008 őszén bevezetett MobilFizetés szolgáltatás igénybevételéhez az FHB Kereskedelmi Bankkal szerződéskötés szükséges, amelyet követően a mobiltelefonnal a szolgáltatáshoz kapcsolt MobilFizetés bankszámla egyenlegének terhére fizethetünk. A szolgáltatás minden SMS-képes mobiltelefonnal használható, technikai oldalon mindössze a SIM kártya cseréjére van szükség. A díjmentes SIM-csere és a MobilFizetés szerződés megkötése a mobilszolgáltatók kijelölt üzleteiben kezdeményezhető.
Próbavásárlással egybekötött sajtótájékoztató
Drozdy Győző, a Telenor vezérigazgató-helyettese szerint a mobilfizetési szolgáltatás a mostani bejelentéssel mérföldkőhöz érkezett, mivel mostantól lesz lehetőség nagyszámú boltban rendszeresen ilyen módon fizetni.
Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs és üzletfejlesztési igazgatója kérdésünkre hozzátette: folyamatosan vizsgálják annak a lehetőségét, hogy miként lehetne még jobban leegyszerűsíteni a vásárlás folyamatát például érintés nélküli technológiákkal, de egyelőre még korainak tartják a bevezetését.
Saját kezünkben a döntés ■ A fizetésnél jelenleg jeleznünk kell a pénztárosnak, hogy MobilFizetéssel fizetünk, aki ezután a tranzakció elindításához elkéri mobilszámunkat, vagy MobilFizetés azonosítónkat. Az azonosító átadása akár egy vonalkód leolvasásával is megtörténhet, amit az ügyfelek a szerződés után matrica formájában kapnak meg. A tranzakció elindítását követően kisvártatva megérkezik a MobilFizetés üzenet a készülékünkre, amelyet a MobilFizetésben már megszokott módon az “mSzámlánk” kiválasztásával, majd a szolgáltatáshoz tartozó PIN-kód megadásával saját mobilkészülékünkön hagyhatunk jóvá.
A folyamat valamivel hosszabb ideig tart a bankkártyás fizetéshez képest, a demonstrációnál kapott tájékoztatás szerint átlagosan 16 másodpercig - igaz, ennél a próbavásárláskor egyelőre lényegesen hosszabb ideig tartott, amíg a tranzakcióról megérkezett a visszajelzés.