Hamarosan beindul a Microsoft mobilpiaci offenzívája. Az alkalmazásbolt mellett szeptember közepére megérkeznek a végleges Windows Phone 7 fejlesztői eszközök is: maga az új operációs rendszer októberben debütálhat.
A Microsoftnak van mit helyrehoznia a mobilpiacon. Még
a legfelsőbb vezetés is elismerte, hogy tekintélyes lemaradást sikerült összehozniuk ezen a területen: a felhasználóbarátságát tekintve enyhén szólva kihívásokkal küszködő előző mobil Windowsok felett eljárt az idő, a Microsoft mobil operációs rendszere fölött átugrott gyakorlatilag a teljes versenytársmezőny az iOS-tól az Androidon át a Symbianig. Az ősszel megjelenő Windows Phone 7 előtt tehát hatalmas feladat áll: el kell feledtetnie a redmondi vállalat
mobilos kudarcait, és vissza (illetve inkább meg) kell szereznie egy stabil, jelentős részesedést az okostelefonok operációs rendszereinek piacán.
Fejleszteni hamarosan lehet | A Microsoft egyik hivatalos blogjában a napokban erősítették meg a hírt, miszerint szeptember 16-ától elérhető lesz a Windows Phone 7 rendszerekhez kapcsolódó fejlesztői eszközcsomag végleges változata. "Így minden fejlesztőnek egyenlő esélyei lehetnek arra, hogy az új rendszer indítására már kész alkalmazásokkal, játékokkal várhassanak" - fogalmazott a bejegyzést író
Brandon Watson.
A háttérben érezhetően beindultak az offenzíva előkészületei. Az októberben induló Windows Phone Marketplace tesztelése is az utolsó fázisba érkezett, az alkalmazásfejlesztők számára már kipróbálható a validációs és certifikációs rendszer is annak érdekében, hogy a szoftverbolt indulására már valóban olyan alkalmazásokat tölthessenek fel, amelyek megfelelnek a Microsoft rigorózus feltételeinek.
A mostani hírek csak megerősítik azt a június óta közkeletű pletykát, mely szerint maga az operációs rendszer is októberben startol, ekkor kerülnek a boltokba az első Windows Phone 7 alapú készülékek - ezek első hulláma nagy valószínűség szerint összehangoltan, egy napon érkezhet, amikor a Microsoft eldurrantja a startpisztolyt.
A mobilos alkalmazás jó üzlet | A research2guidance mobilpiaci piackutató cég legfrissebb jelentése is azt igazolja, hogy a mobilos alkalmazások terén még mindig meredek felszállóágban vagyunk. 2009-ben a fizetős mobilszoftverek piaca 1,7 milliárd dollárral zárt, idén pedig csak az első hat hónap alatt meghaladta ezt az összeget 2,2 milliárd dollárral. A letöltött alkalmazások számán is látszik a hihetetlen növekedés: a tavaly összesen letöltött 3,1 milliárd mobilszoftver tükrében az idei év feléig regisztrált 3,9 milliárd letöltés azt jelzi, hogy a piac rakétasebességgel növekszik.
A jelentés szerint ez a trend még jó ideig folytatódik majd: a meglévő szoftverboltok (például az Apple, a BlackBerry vagy az Android alkalmazásgyűjteménye) már elérték a stabil működés és a kiforrott kezelhetőség állapotát, így ezekbe most áramlik majd a második "felhasználó-bumm", míg több más virtuális piactér mostanában nyílik. A felhasználóknak ráadásul nem kell szoftverről szoftverre keresgélniük az interneten vagy bármilyen más egyedi helyeken, a tematikus, értékelésekkel és egyéb rendezési elvekkel ellátott piactereken még az is megtalálja kedvenc alkalmazásait, aki eddig például a számítógépére idegenkedett folyamatosan új programokat keresgélni és telepíteni.
Az operációs rendszerekhez, és ezáltal gyártókhoz kötött piacterek mellett ráadásul feljövőben vannak a függetlenek is: a Trident Capital például 15 milliót fektetett a PocketGear szolgáltatásba, amelyet ők maguk jelenleg a világ legnagyobb független és nyílt appstore-jának neveznek.
A letöltésben van a pénz | Érdekes adalékul szolgálhat még két friss jelentés: a Freshfield Bruckhaus mobilpiaci szakemberek között végzett felmérése szerint a letölthető alkalmazások hozzák a legtöbb bevételt az elkövetkezendő három évben a mobilos tartalmak közül. Tavaly ugyanebben a kérdéskörben még a zenei és videós tartalmakat sorolták első helyre, mára ezek a dobogó második és harmadik helyére kerültek.
Az In-Stat felmérése a mobilos alkalmazások típusait vizsgálta: szerintük a legnagyobb növekedést a mikroblogalkalmazások, a mobil banki szoftverek és a VoIP-kliensek produkálták, a hét legfontosabb fejlesztési irány pedig az e-mail, a játékok, a közösségi alkalmazások, a csevegőprogramok, a navigáció, a zene és az időjárás.