Önálló mobilalkalmazásként lesz elérhető néhány hónapon belül a Microsoft ügyfélkapcsolat-kezelő megoldása iOS, Android és BlackBerry alapú eszközökön. A redmondi vállalat nem adja fel irodai pozícióit annak ellenére, hogy operációs rendszerek szintjén már komoly konkurenciával kell megküzdenie.
A Microsoft bejelentette, hogy a legfontosabb mobil operációs rendszerekre, iOS-ra, Androidra, BlackBerry OS alá, valamint természetesen Windows Phone platformra is megjelenik a Dynamics CRM megoldás legfrissebb változa. "A mai, mindent mindennel összekapcsoló világban az ügyfelek szeretnének hozzáférni minden fontos üzleti adatukhoz, méghozzá bárhonnan, bármilyen eszközről" - fogalmaz a Dynamics CRM-ért felelős igazgató, Dennis Michalis. A marketinges megfogalmazás mögött azonban mélyebb tartalom bújik meg: a Microsoft elismeri, hogy múlnak a "boldog békeidők", és felkészül a harcra.


Egy lábbal az ajtóban Az új kiadás jól illeszkedik abba az egyre bővülő megoldás-sorozatba, amelyet a Microsoft a versenytárs operációs rendszereket futtató mobil eszközökre ad ki. Decemberben például iOS támogatást kapott a SkyDrive és a Lync, valamint külön iPad alkalmazásként jelent meg a OneNote is.

Tíz évvel ezelőtt a Microsoft még könnyen megtehette, hogy szoftvereit csupán saját platformjára fejlesztette, hiszen a munkahelyeken kis túlzással mindenhol Windows-alapú számítógépek működtek, egy-két grafikai Mac munkaállomástól eltekintve. Manapság azonban már nem mindenki és nem mindenhol használ Microsoft operációs rendszert futtató eszközöket a vállalatoknál. Az okostelefonok forgalma 2011-ben meghaladta a PC-két, beindult a konzumerizáció, a mobil eszközök egyre jobban beszivárognak a napi munkába is.

Márpedig a dolgozók nem szívesen használnak olyan üzleti alkalmazásokat, melyeket csak eszközeik egy részén érhetnek el: ha felállnak a PC-k elől, útközben vagy egy tárgyalás során az asztali géphez hasonló információgazdagságot várnak el mobil eszközeiken is. A Microsoftnak tehát fel kell vennie a kesztyűt, és időben rá kell készülnie a Windows dominancia utáni világra, a különféle üzleti alkalmazások konkurens rendszerekre kiadott változataival így is benne maradhatnak a vállalati szoftverek világában.

Az ügyfélélmény idén mindennél fontosabb lesz
Már okostelefonból is több fogyott, mint PC-ből
A Salesforce.com is a PC-k utáni korszakra készül

Milliárdos klub A Dynamics CRM a Microsoft üzleti megoldásokkal foglalkozó részlegének (a Business Division-nek) egyik legnagyobb forgalmat és nyereséget generáló tagja. Az üzletág a tavalyi év utolsó negyedévében 6,3 milliárd dolláros forgalmát 4,2 milliárdos profittal érte el. Az üzletágon belül ráadásul a Dynamics család 10 százalékot is meghaladó növekedéssel önmagában is belépett az "egymilliárdos klubba".

Önálló mobilalkalmazással ennek ellenére nem rendelkeztek, a piacon lévő Mobile Express for Microsoft Dynamics CRM mindössze az ügyfélkapcsolatkezelő-rendszerekből származó adatok mobilböngészőben való megjelenítését támogatja. A tervek szerint a második negyedévben, az asztali CRM rendszer frissítésével egyidőben indulnak el az önálló mobilalkalmazásokkal, amelyek az ígéretek szerint minden további fejlesztés nélkül lehetővé teszik majd a CRM rendszerből származó adatok mobilon történő kezelését.

A Dynamics CRM licenchez ingyenesen járó Express-szel szemben az önálló mobilalkalmazás szinkronizálásáért felhasználónként 30 dollár havidíjat fog kérni, és minden előfizetést legfeljebb 3 mobileszközzel lehet igénybe venni. A Microsoft új üzleti intelligencia (BI) funkciókat is tervez a CRM rendszer telepített verziójához, amely a tavasszal megjelenő SQL Server 2012 Power View vizualizációs technológiáján alapszik majd. Az online verzióban később jelennek majd meg az új funkciók.

Milliárdos klub - Magyarországon egyelőre inkább csak a közepes és a nagyvállalatok felsővezetői részéről merül fel gyakran igényként a mobileszközök használata - tudtuk meg Polocz Anettől, az Xapt Hungary Kft. üzeltágvezetőjétől. Hozzátette: a menedszerek leggyakrabban az üzleti jelentéseket szeretnék elérni mobilról, emellett a feladatok, emailek, üzleti lehetőségek folyamatos nyomon követése, a jóváhagyások elvégzése serkentheti körükben a mobil CRM megoldások használatát.

A Microsoft hazai CRM partnereként működő cég üzletágvezetője szerint elsősorban az értékesítés terén várható itthon is a későbbiekben a mobilalkalmazások használatának fellendülése, emellett a szervizfolyamatokat is gyorsabbá teheti, ha a kollégát online tölthetik ki a munkalapokat. Már itthon is vannak olyan vállalaltok, amelyek az Express testre szabott változatát használják - tette hozzá Polocz Anett.

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.