A Gartner jelentése szerint darabszám tekintetében jelentőset ugrott a mobilpiac 2010 második negyedévében, az egyre telítettebb verseny kisebb árréséeket és alacsonyabb árakat eredményezett.
A végfelhasználóknak értékesített mobiltelefonok száma 325,6 millió darabra ugrott 2010 második félévében. A Gartner frissen kiadott kutatási eredményei szerint a tavalyi hasonló időszakhoz képest ez jelentős, 13,8 százalékos növekedést jelent. A világszerte eladott telefonok 19 százaléka már okostelefon, amely a 2009-es második negyedévhez képest 50,5 százalékkal jobb arány.

Többet kevesebbért |
Carolina Milanesi, a Gartner kutatási részlegének alelnöke szerint a jelentős növekedést mutató számok mögött erősen fokozódó verseny bújik meg. Egyre több gyártó próbálja lejjebb vinni a telefononkénti árrést a piaci részesedés növelése érdekében, ám az irány hosszú távon akár vissza is üthet. Milanesi a Samsungot és az LG-t említette példaként, utóbbi például átlagosan 27,8 százalékkal volt kénytelen csökkenteni készülékeinek árát a vizsgált időszakban.

Az árak csökkenését az erős dollár és a gyengülő euró aránya is jelentősen felgyorsította, de a fő ok mindenképpen az volt, hogy egyre több termék jelenik meg, és a folyamatosan bővülő választék mellett a gyártók nagy része úgy érzi, csakis az árpolitikával érhet el eredményeket.

Zaklatott negyedév | Érdekes trendeket foglalt össze a jelentés a negyedév mobilpiaci történéseivel kapcsolatban. Az új termékek bemutatásának dömpingje és a felfokozott marketing miatt többször, több gyártónál is előfordultak alkatrészellátási "lyukak", például a kijelzők terén.

Változott az eladás és piaci részesedés alapján felállított toplista állása is: a HTC bekerült a legjobb tízbe, egyből a nyolcadik helyre, melyet az egy év alatt elért 139,1 százalékos növekedésével alapozott meg. Ennek alapja egyrészt a határozott androidos irányvonal, és a tavalyinál még agresszívebb márkapolitika.

Az új ultrahordozható eszközök, főként tabletek megjelenése nem fogta vissza a mobiltelefonok eladását - Carolina Milanesi szerint egyértelműen látszik a kutatás eredményeiből, hogy a tabletek tulajdonosai továbbra is szükségesnek tartanak egy zsebben tartható méretű mobil eszközt is, az eggyel nagyobb tabletek és hasonló eszközök csupán másodlagos, kiegészítő szerepet kaptak a telefonok mellett.


A vizsgált időszakban a Nokia tovább erősítette összesített első helyét, ám emögött már ott fenyeget a drágább okostelefonok piacán mutatott bizonytalankodás: ebben a szegmensben a tavalyi évhez képest 2,6 százalékot veszített részesedéséből a finn vállalat.

A Samsung erős eladásokkal zárta második helyen a negyedévet, bár a főként fejlődő országokra koncentrálódó, olcsó készülékekre fókuszáló stratégia náluk is áresésekhez vezetett. Ők azonban a Windows Phone 7 egyik első támogatói lesznek, így a közeljövőben a drágább szegmensben is megerősíthetik pozíciójukat.

A RIM új operációs rendszerének hatásai a második negyedév számaiban még nem észlelhetőek, ám a Gartner előrejelzése szerint a mostani három hónap végére már látható lesz a lojalitás visszaerősödése, legalábbis ami az üzleti felhasználókat illeti: a jóslatok azonban továbbra sem kecsegtetnek sok jóval a konzumer piac meggyőzésével kapcsolatban.

Az Apple, bár összesítésben "csupán" a hetedik helyen áll, az okostelefonok piacán harmadik: itt a Gartner szerint még talán előrébb is léphetett volna, ha nem üt be egyszerre két hátráltató tényező is. Az egyik az iPhone 4 vélt és valós hibái miatti kritikák hulláma, a másik pedig a nagy keresletre kissé óvatosan allokált, és épp ezért alulméretezett alkatrészellátás.


Jönnek a robotok | Az okostelefonok operációs rendszereinek versenyében az Android részesedése folyamatosan nő: a második negyedévben megelőzte az iPhone OS-t, és harmadik helyre küzdötte fel magát. A siker titka a rugalmas, nyitott üzleti modellben és a sok szolgáltató kínálatában megtalálható készülékekben rejlik.

A több mint 50 százalékot növekedő okostelefon-piac operációs rendszereinek első négy gyártója egyaránt növelte eladásait a negyedévben: ez a négyes a piac 91 százalékát fedi le, és csak jócskán lemaradva követi őket a mobil Windows - ebben hozhat ugyan változást a Windows Phone 7 bevezetése, bár ugyanebben az időszakban támad a (két) új Symbian és a harmadik generációs Android is, ezért a következő időszak eredményeit az új rendszerek valódi képességei és teljesítménye, valamint a mögöttük álló vállalatok marketing tevékenysége határozza majd meg.

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.