A karácsonyi szezonnyitó adataiból beigazolódni látszik az Apple véleménye: a Kindle Fire megjelenése nem lassítja az eladásaikat. Az Amazon is örülhet, mert óriási tételekben fogy saját táblája.
Mint arról korábban beszámoltunk, a gazdasági bizonytalanság ellenére elsöprő sikert hozott az USA-ban az ünnepi vásárlást hagyományosan nyitó
fekete péntek. Az akciólázban égő vásárlókból szépen profitált az idei szezon várhatóan két legjobban fogyó táblagépét szállító Apple és Amazon is.
Nem éget a Fire ■ Az olcsó, 7 hüvelykes kijelzővel és alaposan átszabott (és korlátok közé szorított) androidos operációs rendszerrel szállított
Kindle Fire-rel kapcsolatban az iPad gyártója
korábban úgy nyilatkozott, hogy nem tart attól, hogy az új szereplő megjelenése saját termékének keresletét jelentősen befolyásolná. Az indoklás az volt, hogy bármi, ami töredezettebbé teszi a piacot, jó az Apple-nek, hiszen az iPad monolitként tornyosul a többi tablet fölé.
Nos, úgy tűnik, valóban nem zavarják egymás köreit a más-más szegmenst megcélzó eszközök, hiszen mindkét gyártótól igen meggyőző eladási adatok láttak napvilágot.
Négyszeres sebesség ■ Bár az Amazon nem éppen a szószátyárságáról híres, ha eladási számokat kell közölni, a cég egy hét elején kiadott sajtóközleményében annyit elárult, hogy idén négyszer annyi fogyott a Kindle családból, mint a tavalyi fekete péntek során. A Kindle Fire a nyolc héttel ezelőtti indulása óta folyamatosan az Amazon.com legnépszerűbb terméke a vásárlások számát tekintve.
Ráadásul a szállító közlése szerint sok ügyfelük rögtön két Kindle-t vesz: valószínűleg egyet magának, egyet pedig ajándékba. Ha a lendület kitart, a pozitívabb elemzői várakozások akár valóra is válhatnak, és meg sem áll idén a számláló a
négymillió eladott darabig.
Ízlik az alma is ■ A Fire jó fogadtatása láthatóan nem sok hatással van az iPad értékesítésére. Az Apple táblagépéből a fekete péntek során a cég áruházaiban közel 70 százalékkal többet adtak el, mint egy évvel korábban ugyanezen a kiemelt napon. Mindeközben az Apple online boltjában is kétszámjegyű éves növekedést regisztráltak.
Egy elemzőcég az adatok birtokában továbbra is fenntartja várakozását, miszerint az idei utolsó negyedévben 13,5 millió almás tablet fogy majd.