A Google tavaly jelentette be, hogy felvásárolja a Motorola Mobilityt, amelyből fokozatosan saját mobilos divíziót farag. A legfrissebb pénzügyi jelentés alapján azonban elbizonytalanodtak az elemzők: lehet, hogy csak pénztemető lesz a reményteli ötletből?
Közel 12 milliárd dollárt költ a Motorola Mobility felvásárlására a Google. Szép nagy összeg, amelyet természetesen a befektetők, a vállalat részvényesei is nehezen engednek ki a kezükből. Márpedig az elmúlt negyedévek csapnivaló eredményei után a legfrissebb pénzügyi jelentés is szinte minden téren elmarad az elvárásoktól: akad olyan elemzői vélemény, amely szarkasztikusan azt állítja: a Google egy hatalmas, beteg elefántot vett a hátára.

Másnak sem vált be Sokan már a Google alapötletét is kétélű fegyverként jellemezték: a sokszereplős Android-ökoszisztémából kiemelni egyetlen gyártót, amely elláthatja a "bezzeg" szerepét, rizikós döntés. Persze pozitív hatása is lehet, hiszen így valamelyest "házon belülre" kerül az Android alapú telefonokhoz kapcsolódó hardveres fejlesztés is, összehangoltabbá válik a rendszer és az eszközök kapcsolata, kifinomultabb telefonok kerülhetnek ki a közös műhelyből.



A másik oldalon azonban több problémaforrás is felmerült. Egyrészt a kezdetektől figyelmeztettek a szakértők a többi hardvergyártó reakciójára: ha lesz egy kiemelt gyártó, aki első az egyenlők között, a magukat kegyvesztettnek érző többi gyártó elfordulhat a Google platformjától. Másrészt már a vásárlás pillanatában is látszott, hogy a Motorola Mobility nem épp egy egészségtől kicsattanó, szárnyaló eredményekkel zsonglőrködő vállalat, és a gondok azóta tovább mélyültek.

Az elemzők szerint nagy vonalakban kísértetiesen emlékeztet az eset a Microsoft és a Nokia kapcsolatára. A redmondi vállalat is egy zuhanófélben lévő gyártót emelt ki a sokaságból, hogy különösen kedves szövetségesként erősítse mobilos szoftverplatformját, ám a zuhanás folytatódott: a Windows phone áttörése elmaradt, a Nokia pedig tovább bukdácsol lefelé.

Hiányos számok Az egyetlen pozitív változás a Motorola Mobility számaiban az összforgalomé: a tőzsdei várakozások 2,96 milliárd dollárig kúsztak fel, ám a vállalat 3,08 milliárdot könyvelhetett el első negyedéve végén. Ez azonban sajnos nem minden: az eladások, ha épphogy is, de veszteséget termeltek, a profit -0,03 százalékon ragadt. A teljes mobiltelefon-üzletág összesen 121 millió dollárt veszített, és az okostelefonok terén is egy helyben toporog a vállalat. Összesen 8,9 millió mobilkészüléket, ezen belül 5,1 millió okostelefont értékesített a Motorola, amely a tavaly ilyenkori állapotra (9,1 milló mobil, 4,3 millió okostelefon) emlékeztet annak ellenére, hogy egy év alatt óriásit nőtt a smartphone-piac.

Érdemes összehasonlítani az eredményeket a piacvezetőkkel: az 5,1 millió Motorola okostelefon labdába sem rúghat a Samsung által három hónap alatt eladott 44,5 millió Galaxy készülék, vagy a 35 millió iPhone mellett. Tabletek terén még rosszabb lehet a helyzet, ugyanis a mostani jelentésben ezzel a területtel kapcsolatos számokat egyáltalán nem is közölt a vállalat. Tavaly mindössze egymillió fogyott az egykor iPad-verőnek kikiáltott Xoom táblagépekből, az első negyedévben 250 ezer - szakértők szerint, ha az idei Q1 tabletes számait meg sem említik, akkor még ehhez képest is jóval gyengébb lehet az aktuális eredmény. A szakértők most arra kíváncsiak, hogyan könyveli majd át az ehhez hasonló veszteségeket a Google a következő negyedévtől, amikor a Motorola már a Google belső üzletágaként működik majd.

Nagy szám: kitúrhatják saját rendszeréből a Google-t
Április 24-én indul a Google webes tárhelye
Motorola Mobility: pontosan mit is vett a Google?

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.