A nyár végén is a T-Mobile trónolt az aktív mobilinternet-előfizetések közel felén, míg a folyamatosan erősödő Telenor nagyjából ugyanilyen arányban uralta az adatforgalmat.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentése szerint a augusztus végén több mint 2 millió 761 ezer mobilinternet-előfizetés volt Magyarországon, az aktív – vagyis a szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma 73 ezres bővüléssel 2 millió 95 ezerre nőtt. A forgalmazott adatmennyiség is jelentősen emelkedett, 184 ezer gigabájtos havi változással elérte a 2,28 millió gigabájtot.
Az aktív előfizetések alapján a Telenor és a Vodafone részesedése növekedett, míg a piacvezető T-Mobile-é enyhe csökkenést követően így is 47,37 százalékon áll. Az adatforgalom alapján viszont magasan a Telenor vezet, mivel a teljes, 2 millió 285 ezer gigabájtos mennyiségből az egy hónappal korábbi 43 százalékot követően augusztusban már 45,93 százalékkal vette ki a részét.
A gyorsjelentés szerint az aktív ügyfelekre jutó átlagos forgalom már 1,09 gigabájtra nőtt, ám az előfizetők számát is figyelembe véve jól látszik, hogy a telenorosok dupla annyit interneteznek, mint a T-Mobile vagy a Vodafone előfizetői. A Telenor tavaly augusztus óta hatalmas növekedést produkált ezen a területen, és januártól összességében is átvette a vezetést a T-Mobile-tól.
Az utóbbi időszak vesztese a Vodafone, amely egyedül az összes előfizetés tekintetében közelíti meg a Telenort, ahol kevesebb mint 2 százalékpontos lemaradásban van. A forgalmat bonyolító előfizetéseket tekintve 7 százalékpont fölötti a hátránya, az forgalom arányában pedig már többszörös a különbség a Telenor javára.
Az NMHH jelentése a három mobil operátor együttes adatszolgáltatásán alapul, amelynek legfontosabb megállapításai – a lefedettségi statisztikák kivételével –
itt olvashatók.