Ahogy az idén minden hónapban, júniusban is csökkent a hazai mobiltelefon-előfizetések száma. Az okostelefonok hódítása miatt egyre kevesebb a feltöltőkártyás ügyfél.
Júniusban ismét 24 ezerrel csökkent a hazai mobiltelefon-szolgáltatók előfizetőinek száma, a forgalmat generáló ügyfeleké viszont ugyanannyival növekedett az előző hónaphoz képest. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentése szerint a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 115,9 SIM-kártya jutott.
Ennek alapján a T-Mobile részesedése 45,83 százalékra, a Vodafone-é pedig 22,84 százalékra nőtt, a Telenoré viszont 31,33 százalékra csökkent. A forgalmazásban résztvevőkközött a Vodafone piaci részesedése 22,78 százalékra emelkedett, a T-Mobile-é 45,84 százalék maradt, míg
a Telenoré 31,38 százalékra csökkent.
A feltöltőkártyás (pre-paid) előfizetések aránya gyors ütemben zsugorodik, három év alatt több mint 10 százalékponttal lett kevesebb az összes előfizetés arányában. Idén a teljes ügyfélkörhöz hasonlóan a Vodafone és a Telenor tábora az új előfizetések és a lemorzsolódás együttes eredményeként minden hónapban csökkent, míg a T-Mobile-é február óta kis mértékben, de folyamatosan emelkedik.
Bár a pre-paid előfizetési modell elvileg jobban kedvez a korábbinál nehezebb anyagi helyzetben lévő vásárlóknak, az mégis a feltöltőkártyás ügyfelek a fokozatos felszívódását segítheti, hogy a szolgáltatók fillérekért osztogatják az okostelefonokat a havi díjas, hűségszerződéssel kötött előfizetések mellé. A folyamatot jelentős mértékben a Lidl áruházlánc Blue Mobile szolgáltatásának februári, illetve a Tesco Mobile márciusi piaci bevezetése sem lassította.