Március 16-án tíz országban kezdődött meg az új generációs Apple táblagép forgalmazása. Most is voltak kígyózó sorok, de az első reakciók nem különösebben hízelgőek.
Alig egy héttel azt követően, hogy az
Apple hivatalosan leleplezte új táblagépét, a nemes egyszerűséggel csak "új iPad" névvel illetett harmadik generációs tabletet, megindult a termék kiskereskedelmi forgalmazása. Első körben az USA mellett további kilenc országban, többek között Ausztráliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Japánban és Németországban van lehetőség a vásárlásra. Magyarországon az előző évi gyakorlatnak megfelelően ismét korán, a jövő hét péntekre időzített második körben kezdődhet meg az árusítás.
Párizsi sorbanállók (forrás: MacRumors)
Mérsékelt őrület ■ A
MacRumors nyitás előtti összefoglalója szerint sok helyen verődött össze több száz főből álló várakozó sor, ugyanakkor összességében nem érezni azt a lehengerlő érdeklődést, ami jellemző volt a korábbi években egy-egy új Apple-termék elindulására. Az amerikai Wal-Mart üzletekben az általános reggel 8-as startnál korábban, már éjféltől lehet iPad-hez jutni, de az érdeklődők száma a hírforrások szerint nem okoz komoly fejfájást a rendre ügyelő biztonsági személyzetnek.
Egy négyszintes japán Apple Store-ból adott
helyszíni tudósítást a ZDNet. A fegyelmezetlenséggel nem kifejezetten vádolható szigetországi vásárlók ugyan több százan voltak, de a bolt 250 eladója és az előre megtervezett "vásárlási útvonal" ezt könnyedén kezelte. Az egyik megszólaltatott eladó az érdeklődésről úgy nyilatkozott, hogy nincs akkora őrület, mint az iPhone 4S tavaly októberi indulásakor.
Nehéz és meleg ■ Ami magát a terméket és az első benyomásokat illeti, azok nem feltétlenül hízelgőek. A ZDNet tudósítója ugyan csak tíz percig játszadozott egy kiállított modellel, de ahelyett, hogy a Retina Display kijelző 2048x1536 képpontos felbontásáról áradozott volna, inkább azt jegyezte meg, hogy a tablet érezhetően nagyobb és nehezebb elődjénél.
Egy mobil eszköznél ez nem kifejezetten hízelgő, főleg úgy, hogy a képernyő mérete megegyezik a karcsúbb, könnyebb iPad 2 kijelzőjével. A nehezítésre egyébként az erősebb akkumulátor miatt volt szükség, hogy az a megnőtt képpontszámot és az LTE hálózat nagyobb energiafelvételét is képes legyen kezelni.
Úgy tűnik, a képpontok sűrű "kipakolása" szinte szó szerint megizzasztja az iPad hardverét, hiszen az informatikai lap tudosítójának másik kritikája az volt, hogy a tablet rettentő gyorsan átmelegedet a próba során. Ha ez minden modellnél jelentkező probléma, az komoly hátráltatója lehet az új Apple táblagép térhódításának. Sajnos azt sem lehet kijelenteni, hogy biztosan egyedi gondról van szó - mondván, hogy egy ekkora vállalat ilyen kaliberű tervezési hibát képtelen elkövetni. A
térerővel hadilábon álló iPhone 4 óta tudjuk, ilyesmire bizony képes a cupertinói álomgyár.