Március 16-án tíz országban kezdődött meg az új generációs Apple táblagép forgalmazása. Most is voltak kígyózó sorok, de az első reakciók nem különösebben hízelgőek.
Alig egy héttel azt követően, hogy az Apple hivatalosan leleplezte új táblagépét, a nemes egyszerűséggel csak "új iPad" névvel illetett harmadik generációs tabletet, megindult a termék kiskereskedelmi forgalmazása. Első körben az USA mellett további kilenc országban, többek között Ausztráliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Japánban és Németországban van lehetőség a vásárlásra. Magyarországon az előző évi gyakorlatnak megfelelően ismét korán, a jövő hét péntekre időzített második körben kezdődhet meg az árusítás.


Párizsi sorbanállók (forrás: MacRumors)

Mérsékelt őrület  A MacRumors nyitás előtti összefoglalója szerint sok helyen verődött össze több száz főből álló várakozó sor, ugyanakkor összességében nem érezni azt a lehengerlő érdeklődést, ami jellemző volt a korábbi években egy-egy új Apple-termék elindulására. Az amerikai Wal-Mart üzletekben az általános reggel 8-as startnál korábban, már éjféltől lehet iPad-hez jutni, de az érdeklődők száma a hírforrások szerint nem okoz komoly fejfájást a rendre ügyelő biztonsági személyzetnek.

Egy négyszintes japán Apple Store-ból adott helyszíni tudósítást a ZDNet. A fegyelmezetlenséggel nem kifejezetten vádolható szigetországi vásárlók ugyan több százan voltak, de a bolt 250 eladója és az előre megtervezett "vásárlási útvonal" ezt könnyedén kezelte. Az egyik megszólaltatott eladó az érdeklődésről úgy nyilatkozott, hogy nincs akkora őrület, mint az iPhone 4S tavaly októberi indulásakor.

Nehéz és meleg  Ami magát a terméket és az első benyomásokat illeti, azok nem feltétlenül hízelgőek. A ZDNet tudósítója ugyan csak tíz percig játszadozott egy kiállított modellel, de ahelyett, hogy a Retina Display kijelző 2048x1536 képpontos felbontásáról áradozott volna, inkább azt jegyezte meg, hogy a tablet érezhetően nagyobb és nehezebb elődjénél.

Egy mobil eszköznél ez nem kifejezetten hízelgő, főleg úgy, hogy a képernyő mérete megegyezik a karcsúbb, könnyebb iPad 2 kijelzőjével. A nehezítésre egyébként az erősebb akkumulátor miatt volt szükség, hogy az a megnőtt képpontszámot és az LTE hálózat nagyobb energiafelvételét is képes legyen kezelni.

Úgy tűnik, a képpontok sűrű "kipakolása" szinte szó szerint megizzasztja az iPad hardverét, hiszen az informatikai lap tudosítójának másik kritikája az volt, hogy a tablet rettentő gyorsan átmelegedet a próba során. Ha ez minden modellnél jelentkező probléma, az komoly hátráltatója lehet az új Apple táblagép térhódításának. Sajnos azt sem lehet kijelenteni, hogy biztosan egyedi gondról van szó - mondván, hogy egy ekkora vállalat ilyen kaliberű tervezési hibát képtelen elkövetni. A térerővel hadilábon álló iPhone 4 óta tudjuk, ilyesmire bizony képes a cupertinói álomgyár.

Felemás az új iPad fogadtatása
Vállalati tabletpiac: ki nyer holnap?

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.