A Google tegnap jelentette be, hogy mobil alkalmazásáruházában a letöltések száma átlépte a 10 milliárdos küszöböt. Az Android Market már gyorsabban növekszik, mint az Apple App Store-ja, de a bevételek szempontjából még a közelébe sem érhet.
Az App Store 30 hónappal az alkalmazásáruház 2008 júliusi indulását követően, idén januárban érte el a 10 milliárd letöltést. Az Android Marketnek ugyanez decemberben, vagyis 38 hónap alatt sikerült, de forgalma a legutóbbi időszakban már versenytársánál gyorsabb ütemben növekszik. (Ráadásul az Android alatt nem csak a hivatalos alkalmazásáruház létezik, szemben az Apple iOS rendszerével.)
Pénz beszél ■ Ettől függetlenül az Apple még mindig összehasonlíthatatlanul többet keres a mobil alkalmazásokból, ami ugyanúgy érvényes a fizetős appokból származó, direkt bevételek és az appokban elhelyezett hirdetések esetében. Utóbbi területen a Google lassan felzárkózik, de a nagy üzlet a pénzért árult alkalmazásokban van: az Android Marketen iszonyatos mértékű forgalomnövekedésre és felhasználói aktivitásra lenne szükség, hogy a hirdetésekből akár csak megközelítsék a néhány dolláros, fénykardot vagy szellentést utánzó programocskák bevételeit.