A T-Mobile több mint egymillió mobilinternet-előfizetővel indította az évet. A Telenor és a Vodafone csak annak örülhet, hogy nagyjából megtartotta piaci részesedésének arányát.
Decemberben 2 millió 155 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma az előző havi 1 millió 585 ezerről 1 millió 696 ezerre emelkedett.
A forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Telenor piaci része 29,00 százalékról 28,19 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 24,21 százalékról 24,13 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 46,79 százalékról 47,68 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése 23,97 százalékról 23,81 százalékra, a Telenoré 28,40 százalékról 27,53 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 47,64 százalékról 48,66 százalékra nőtt.
Decemberben az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 37,39 százalékról 38,44 százalékra emelkedett, míg a Vodafone-é pedig 20,97 százalékról 20,21 százalékra és a T-Mobile-é 41,64 százalékról 41,35 százalékra csökkent.
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők az előző havi 1 millió 715 ezer után decemberben 1 millió 856 ezer GB adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,09 GB-ra emelkedett.
A vizsgált hónapban az egy előfizetőre jutó adatforgalom a Telenor esetében 1,40 GB-ról 1,49 GB-ra emelkedett, ugyanakkor a Vodafone-nál 0,94 GB-ról 0,92 GB-ra, és a T-Mobile-nál 0,96 GB-ról 0,95 GB-ra csökkent.
December hónapban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 714 ezer után 768 ezer GB adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 641 ezer GB-ról 714 ezer GB-ra emelkedett, míg a Vodafone ügyfelek az előző havi 360 ezer után decemberben 375 ezer GB adatot töltöttek le és fel.
Az NMHH által havonta publikált jelentés képet ad a három szolgáltató mobilinternet-lefedettségéről is, százalékosan, valamint térképeken bemutatva a kül- és beltéri lefedettséget. A szolgáltatók általános szerződési feltételeiben (ÁSzF) szereplő eltérő garantált le- és feltöltési sebességek alapján készült lefedettségi térképek az NMHH honlapján érhetőek el.
Decemberben végén 2 millió 155 ezer mobilinternet-előfizetést tartottak nyilván Magyarországon, ezen belül  1 millió 696 ezer volt az aktív ügyfelek száma. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentése alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése 23,81 százalékra csökkent, míg a Telenoré 27,53 százalékra, a T-Mobile-é pedig 48,66 százalékra nőtt. A legnagyobb szolgáltató ezzel elsőként lépte át az egymilliós ügyfélszámot, és jelenleg majdnem pontosan annyi előfizetéssel rendelkezik, mint ahány aktív ügyfél a teljes piacon volt egy évvel korábban.

Kemény, de izgalmas esztendő elé néz a hazai távközlési piac

Az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése 38,44 százalékos, míg a Vodafone-é 20,21 százalékos, a T-Mobile-é pedig 41,35 százalékos. Az előfizetők decemberben összesen 1 millió 856 ezer gigabájtnyi adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,09 GB-ra emelkedett. Az NMHH által havonta publikált jelentés képet ad a három szolgáltató mobilinternet-lefedettségéről is, ami PDF formában itt tölthető le.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.