A T-Mobile több mint egymillió mobilinternet-előfizetővel indította az évet. A Telenor és a Vodafone csak annak örülhet, hogy nagyjából megtartotta piaci részesedésének arányát.
Decemberben 2 millió 155 ezerre nőtt Magyarországon a mobilinternet-előfizetések száma, míg a teljes előfizetői táboron belül az aktív – a mobilinternet-szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő – ügyfelek száma az előző havi 1 millió 585 ezerről 1 millió 696 ezerre emelkedett.
A forgalmazásban részt vevő aktív előfizetések alapján a Telenor piaci része 29,00 százalékról 28,19 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 24,21 százalékról 24,13 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 46,79 százalékról 47,68 százalékra nőtt.
A gyorsjelentés alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése 23,97 százalékról 23,81 százalékra, a Telenoré 28,40 százalékról 27,53 százalékra csökkent, míg a T-Mobile-é 47,64 százalékról 48,66 százalékra nőtt.
Decemberben az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése az egy hónappal korábbi 37,39 százalékról 38,44 százalékra emelkedett, míg a Vodafone-é pedig 20,97 százalékról 20,21 százalékra és a T-Mobile-é 41,64 százalékról 41,35 százalékra csökkent.
A három mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az előfizetők az előző havi 1 millió 715 ezer után decemberben 1 millió 856 ezer GB adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,09 GB-ra emelkedett.
A vizsgált hónapban az egy előfizetőre jutó adatforgalom a Telenor esetében 1,40 GB-ról 1,49 GB-ra emelkedett, ugyanakkor a Vodafone-nál 0,94 GB-ról 0,92 GB-ra, és a T-Mobile-nál 0,96 GB-ról 0,95 GB-ra csökkent.
December hónapban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 714 ezer után 768 ezer GB adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 641 ezer GB-ról 714 ezer GB-ra emelkedett, míg a Vodafone ügyfelek az előző havi 360 ezer után decemberben 375 ezer GB adatot töltöttek le és fel.
Az NMHH által havonta publikált jelentés képet ad a három szolgáltató mobilinternet-lefedettségéről is, százalékosan, valamint térképeken bemutatva a kül- és beltéri lefedettséget. A szolgáltatók általános szerződési feltételeiben (ÁSzF) szereplő eltérő garantált le- és feltöltési sebességek alapján készült lefedettségi térképek az NMHH honlapján érhetőek el.
Decemberben végén 2 millió 155 ezer mobilinternet-előfizetést tartottak nyilván Magyarországon, ezen belül 1 millió 696 ezer volt az aktív ügyfelek száma. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentése alapján az összes előfizetőt tekintve a Vodafone piaci részesedése 23,81 százalékra csökkent, míg a Telenoré 27,53 százalékra, a T-Mobile-é pedig 48,66 százalékra nőtt. A legnagyobb szolgáltató ezzel elsőként lépte át az egymilliós ügyfélszámot, és jelenleg majdnem pontosan annyi előfizetéssel rendelkezik, mint ahány aktív ügyfél a teljes piacon volt egy évvel korábban.
Az adatforgalom alapján a Telenor piaci részesedése 38,44 százalékos, míg a Vodafone-é 20,21 százalékos, a T-Mobile-é pedig 41,35 százalékos. Az előfizetők decemberben összesen 1 millió 856 ezer gigabájtnyi adatot töltöttek le és fel, az egy aktív ügyfélre jutó átlagos forgalom pedig 1,09 GB-ra emelkedett. Az NMHH által havonta publikált jelentés képet ad a három szolgáltató mobilinternet-lefedettségéről is, ami PDF formában
itt tölthető le.