A gyártók piaci részesedését a leszállított készülékek darabszámával szokás jellemezni, de a bevételek és a nyereség egymáshoz viszonyított arányát is érdekes összehasonlítani.
A számok, mint az utóbbi időben mindig, most is az Apple-ről szólnak. A nyolc legnagyobb gyártó relációjában az iPhone a készülékeladások 9 százalékát hozza, míg a bevételekből közel 40, az összes nyereségből pedig több mint 75 százalékkal veszi ki a részét. A második helyezett Samsung ennél nyilvánvalóan szerényebb mutatókkal büszkélkedhet, de a többieknél a dél-koreaiak is jóval előrébb járnak. A piac jelenlegi egyensúlyáról sokmindent elárul, hogy az Apple és a Samsung a nyolc legjelentősebb iparági szereplő együttes nyereségének 91 százalékát tette zsebre az előző év utolsó három hónapjában.

Így állnak  A relatív bevételek a következőképpen alakultak 2011 negyedik negyedévére nézve: Apple 39 százalék, Samsung 25 százalék, Nokia 12,6 százalék, RIM 8 százalék, HTC 5,5 százalék, Motorola 4 százalék, LG 3,3 százalék, végül pedig Sony Ericsson 2,7 százalék. A profitot tekintve a lista jóval rövidebb, mivel a veszteséges cégek nem szerepelnek rajta: a 15 milliárd dolláros tortából az Apple és a Samsung mellett a RIM 3,7 százalékot, a HTC 3 százalékot, a Nokia pedig 1,8 százalékot mondhat magáénak.

Az összehasonlítás az alábbi módon ábrázolva még szemléletesebb:

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.