A gyártók piaci részesedését a leszállított készülékek darabszámával szokás jellemezni, de a bevételek és a nyereség egymáshoz viszonyított arányát is érdekes összehasonlítani.
A számok, mint az utóbbi időben mindig, most is az Apple-ről szólnak. A nyolc legnagyobb gyártó relációjában az iPhone a készülékeladások 9 százalékát hozza, míg a bevételekből közel 40, az összes nyereségből pedig több mint 75 százalékkal veszi ki a részét. A második helyezett Samsung ennél nyilvánvalóan szerényebb mutatókkal büszkélkedhet, de a többieknél a dél-koreaiak is jóval előrébb járnak. A piac jelenlegi egyensúlyáról sokmindent elárul, hogy az Apple és a Samsung a nyolc legjelentősebb iparági szereplő együttes nyereségének 91 százalékát tette zsebre az előző év utolsó három hónapjában.
Így állnak ■ A relatív bevételek a következőképpen alakultak 2011 negyedik negyedévére nézve: Apple 39 százalék, Samsung 25 százalék, Nokia 12,6 százalék, RIM 8 százalék, HTC 5,5 százalék, Motorola 4 százalék, LG 3,3 százalék, végül pedig Sony Ericsson 2,7 százalék. A profitot tekintve a lista jóval rövidebb, mivel a veszteséges cégek nem szerepelnek rajta: a 15 milliárd dolláros tortából az Apple és a Samsung mellett a RIM 3,7 százalékot, a HTC 3 százalékot, a Nokia pedig 1,8 százalékot mondhat magáénak.
Az összehasonlítás az alábbi módon ábrázolva még szemléletesebb: