Miközben a mindennapos bankkártyahasználat kínos lassúsággal terjedt el a hazai fogyasztók között, a mobilos vásárláshoz sokkal gyorsabb ütemben szoknak hozzá.

Aki korunk felgyorsult világára való hivatkozással kezdi mondandóját, az közhelypuffogtatás miatt minimum tíz botütést érdemel, ám amennyire unalmas ez a felütés, annyira igaz is az okostelefonok térhódításával kapcsolatban. A különböző alkalmazások futtatására, kényelmes internetezésre és sok egyéb dologra alkalmas új generációs mobilok alig pár év alatt teljesen a feje tetejére állították a fogyasztói szokásokat. A többek között a Vatera aukciós oldalt is tulajdonló Allegroup.hu Kft. friss felméréséből kiderült, hogy ami a mobilvásárlási szokásokat illeti, nem is vagyunk annyira elmaradva a nálunk fejlettebb régióktól.

Nyaralót vettek mobilról  A Vatera portállátogatási statisztikáiból az látszik, hogy a számítógép képernyője helyett egyre többen a mobil kijelzőjén vadásznak számukra fontos termékekre. Kirívó példaként említhető, hogy volt már olyan hazai felhasználó, aki másfél milliós órát, vidéki nyaralót és drága festményt vásárolt mobiljáról. A cégcsoport mobilplatformjain pedig már több mint százezer termék talált gazdára. Elsősorban ruhát, műszaki cikket, számítástechnikai terméket, sportfelszerelést veszünk a legszívesebben telefonon keresztül.


Van aki mobilról intézi az ilyesmit...

A különböző mobileszközökről történő vásárlások volumene a tavalyi pénzügyi év végére meghaladta a teljes átmenő forgalom másfél százalékát. Ez az arány az Allegroup.hu ügyvezetője szerint idén elérheti akár a 4 százalékot is, két év múlva pedig már a 10 százalékos részesedés elérése a cél. A belső felmérések szerint az iPhone-osok általában drágább termékeket tesznek a virtuális kosárba, az androidosok viszont többször használják az e-vásárlás új módját.


A klasszikus netes termékek mellett kiugróan nagy volt a kereslet a különleges tárgyak iránt; az elmúlt hónapokban a Vatera mobil applikációján keresztül kelt el Land Rover típusú terepjáró 750 ezerért, Rolex óra másfél millió forintért, vagy épp hajdúszoboszlói nyaraló négymillióért.

Mit szeretnek az online vásárlók? [infografika]
Ha csak a netes vásárláson múlna, rakétázna a hazai gazdaság

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.