A közösségi oldalon jövő márciusban indulhatnak az első mobil hirdetési kampányok, ami valószínűleg drámaian megdobja majd a tőzsdére készülő vállalat 2012-es eredményeit.
A Facebook jelenlegi, 800 milliós felhasználói táborának közel fele, 350 millió ember csatlakozik valamilyen mobil eszközről a közösségi oldalra, az arányok pedig a későbbiekben még jobban eltolódnak a mobilos felhasználás irányába, hiszen a jövőben csatlakozók már javarészt ebből a táborből kerülnek majd ki. Éppen ezért tűnik kissé kényelmesnek a jövő márciusi határidő, amikor a Facebook végre elindítja idén januárra ígért mobil hirdetési szolgáltatását, bár az időzítés a vállalat növekedésének szempontjából kifejezetten jónak tűnik.
Mobilra termett ■ A Bloomberg tegnap közölte bennfentes forrásaira hivatkozva, hogy a Facebook a legegyszerűbb megoldást választja: ennek lényege a Sponsored Stories mintájára létrehozott csatorna lesz, amely kezdetben a mobilos feedbe ágyazza az ismerősök egyes márkákkal kapcsolatos interakcióit. Egy hasonló hirdetési platform valószínűleg már az első időszakban is nagy dobás lesz, hiszen a Facebook más iparági szereplőknél sokkal részletesebb infromációval rendelkezik tagjainak érdeklődéséről és kapcsolatairól.
A hirdetők persze más okokból is rávethetik magukat a lehetőségre, például amikor olyan statisztikákat olvasnak, mint amilyen
a Nielsen egyik friss kutatása. Eszerint a 18-44 éves Android-felhasználók körében (összességében és három további korcsoportra osztva is) a Facebook-app népszerűbb, mint maga a Google kereső, a Maps, a Gmail vagy a Youtube – vagyis a mobil hirdetési piacot uraló Google alapvető alkalmazásai.
Irány a tőzsde ■ A Facebook 2011-es bevételét az EMarketer piackutató 4,27 milliárd dollárra becsüli, ami jövőre 6,9 milliárdra nőhet. Már az idei forgalom 90 százaléka is hirdetésekből származott, ám a cég eddig nem volt jelen a mobil szegmensben. Mivel a Facebookot a várakozások szerint 2012-ben viszik tőzsdére, nyilvánvalóan jól jön majd neki, ha nem csak megfelel a nagyvonalú elvárásoknak, de jelentősen túl is teljesíti azokat. A cég saját tervei szerint 10 milliárd dollárt keresne az első részvénykibocsátáson, ami összességében 100 milliárd dollárra értékelné a közösségi oldalt.