Az Invitel szerint is átrendeződik az üzleti kommunikáció világa, ezért mostantól minden üzleti szolgáltatásához (telefonhoz, ADSL-hez, szerver előfizetéshez és vitualizációhoz) kiegészítésként mobilinternet szolgáltatást is nyújt.
Az Invitel szerint egyfajta átrendeződés várható az üzleti kommunikációs szolgáltatások összetételében és a jövőben a komplett, akár mobilinternettel együtt választható szolgáltatáscsomagok „húzzák” majd a piacot. A 2010-es Magyar Infokommunikációs jelentésből ugyanis kiderül: az üzleti mobilinternet előfizetések piacán hatalmas a fejlődési potenciál. Jelenleg az internet-előfizetéssel rendelkező hazai szervezetek 90 százaléka rendelkezik valamilyen „vezetékes” technológiával (xDSL, CaNet, MLLI, stb.), de már minden ötödik szervezetnél (21 százalékuknál) megtalálható legalább 1 mobilinternet-kártya is.
Mobilizálódó üzleti adatok ■ A jelentés szerint mobilnet előretörése várhatóan folytatódni fog, azonban ez nem jelenti azt, hogy háttérbe szorulnak a "vezetékes" technológiák, sokkal inkább azt, hogy mindez mozgatórugója lesz az üzleti piacokon is egyre népszerűbb csomagolt, ún. bundled szolgáltatások elterjedésének.
"A következő években, de talán már napjainkban is azok a szolgáltatók lesznek előnyben az üzleti tele- és infokommunikációs piacon, akik komplett üzleti csomagokkal képesek kiszolgálni ügyfeleiket. Ugyanattól a cégtől megvenni a telefont, internetet, előfizetni informatikai szolgáltatásokra, szerverekre ugyanis sokkal kényelmesebb és olcsóbb, mint külön-külön megvásárolni azokat" - indokolta az újítás bevezetését Zsembery György, az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettese.
Előretör a távmunka ■ Az Invitel úgy látja, az üzleti tele- és infokommunikációs piacokra (hasonlóan a lakossági piachoz) is egyre inkább jellemző, hogy a vállalatok szeretnek csomagban előfizetni. A csomagolásban a „vezetékes” internet, illetve a telefon nélkülözhetetlen és főleg a távmunka terjedése miatt tovább népszerűsíti az összecsomagolt megoldásokat, ha azok mobilinternettel is kombinálhatóak. Ez a kombinált hatás pedig nemcsak a telekommunikációban, de az infokommunikácóban is megjelenik. Ami közös: a csomagok választásakor elsősorban az elérhető árkedvezmény, az egyszerűbb számlázás, illetve a gyorsabb és kényelmesebb „egy csatornás” ügyintézés jelenti a fő motivációt.
Az Invitel a Telenorral kötött partneri együttműködésének köszönhetően több mint egy éve kínál Invitel márkanév alatt mobilinternetet lakossági és üzleti előfizetői számára – a szolgáltatás mobilhálózatát a Telenor biztosítja. A két cég azonban nem először kerül partneri kapcsolatba egymással. A T-Csoporton kívül ugyanis minden jelentősebb hazai távközlési szolgáltatónak, így többek között a Telenornak is az Invitel biztosítja a tudakozószolgáltatást.