Egy nemzetközi tanulmány szerint a dánok használják a legintenzívebben mobiljukat netezésre, de Szlovákiában a legnagyobb ennek a tevékenységnek a növekedése.
A magyarok nemzetközi összehasonlításban átlagos mértékben használják mobil eszközeiket netezésre – állítja egy nemzetközi tanulmány. A felmérésben, amely a 2012 és 2013 áprilisa közötti időszakot vizsgálja, minden közép-kelet- európai ország részt vett, ahol a Gemius méri a weboldalak forgalmát. A Belorussziában, Bulgáriában, Horvátországban, Cseh Köztársaságban, Észtországban, Litvániában, Lettországban, Moldovában, Lengyelországban, Szlovéniában, Szlovákiában, Ukrajnában és Magyarországon elvégzett kutatást kiegészítették a dániai adatokkal is.

Egyenetlen a régió A felmérés egyfelől nem hozott meglepetést, legalábbis annyiban, hogy a dán piac bizonyult a legfejlettebb. Dániában a teljes internetes forgalom több mint 31 százalékát mobileszközök generálják – ez a közép-kelet-európai régió átlagának alig kevesebb mint ötszöröse! –, és a növekedés is impozáns: a vizsgált egy év alatt 86 százalékot nőtt. A legdinamikusabb bővülést azonban Szlovákiában és a Csehországban mérték: a mobiltelefonok és a tabletek által generált oldalletöltések a szlovákoknál 219 százalékkal, a cseheknél pedig 207 százalékkal nőttek ugyanezen időszak alatt.

Mobil oldalletöltések aránya a régióban (Forrás: GemiusPrism)


Mindössze három országban volt a 135 százalékos régiós átlagnál alacsonyabb növekedés: Fehéroroszországban (34 százalék), Litvániában (81 százalék) és Lengyelországban (87 százalék).

Négy országban (Magyarország, Szlovákia, Horvátország, Litvánia) a mobil oldalletöltések aránya meghaladta a 6,6 százalékos régiós átlagot. Ez azt jelenti, hogy itthon is egyre többen térnek át a mobil eszközökről történő netezésre.

Magyar specialitások A Gemius Hungary a régiós kutatáson felül megvizsgálta a 15 évnél idősebb, okostelefonnal rendelkező netezők mobilhasználati szokásait is egy pop-up módszerrel készült ad-hoc kutatás keretében.



Mikor milyen eszközt használ netre a magyar?
(forrás: GemiusPrism; a grafikon nagyítható)


A vizsgált korosztályban a magyar nezetők 44 százaléka rendelkezik okostelefonnal, és minden ötödik tervezi a vásárlását egy éven belül. Új készülék beszerzésénél az androidos operációs rendszert részesítik előnyben – ez teljesen belesimul a nemzetközi trendbe –, és a vásárlására átlagosan 44 ezer forintot szánnak. Ez az összeg két év hűséggel és egy átlagos előfizetéssel nagyjából egy középkategóriás androidos készülékre lehet elegendő.

Külön vizsgálták, hogy a magyarok melyik napszakban milyen platformot használ. A kutatás szerint a magyarok mobileszközön az esti órákban a legaktívabb tartalomfogyasztók mobileszközökön. Ez így alakul a vizsgált többi országban is, ám míg azokban általában ez a növekedés szinte pontban 18 órakor kezdődik, nálunk ez majdnem 19 órára tolódik. Ezt a kutatás azzal magyarázza, hogy elképzelhető, hogy a magyar munkavállalók tovább dolgoznak, tehát később érnek haza.

A felmérésnek ez a megállapítása egybeesik az eNET tavaly év végén lefolytatott kutatásának ereményivel. A magyar kutató cég némileg szofisztikáltabban akkor azt állapította meg, hogy a mobil eszközökről a legtöbben szabadidős tevékenységként neteznek.

Tabletkorszakba lépett a magyar
Az internet számokban: 2012 már a mobilitás éve volt

Megerősítette a Fehér Ház, nem elírás a 245 százalékos kínai importvám

A dolog ezen a szinten már régen értelmét vesztette, de az kétségtelen, hogy az értelmetlen rekordok is rekordok.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.