A mobil eszközök fejlődése sok részpiac számára komoly kereslet-visszaesést jelent. Egy friss kutatás részletesen beszámol róla, milyen termékekről mondanak le a fogyasztók, ha már van okostelefonjuk vagy táblagépük.
Mivel az okostelefonok és a táblagépek számtalan olyan funkcióval bírnak, amelyekre eddig külön céleszközt használtunk (például az autós navigáció, vagy az MP3-lejátszó), nem csoda, hogy sokan lemondanak utóbbiak használatáról.
Régiségek ■ A
Prosper Mobile Insights júniusban kérdezett meg közel 150 felhasználót arról, milyen eszközöket válltottak ki azzal, hogy okostelefont vagy táblagépet használnak. Nem meglepő, hogy a GPS-készülékek az elsők között szerepelnek, hiszen annak funkcióit tökéletesen kiváltja egy gyengébb okostelefon is. Pont ezért kényszerült például az
NNG is új utakat keresni. De magas arányban mondanak le a fényképezőgépről, a vezetékes telefonról vagy éppen a rádióról is.
Okostelefonnal vagy táblagéppel helyettesített termékek aránya
Ébresztőóra ■ 61,1%
GPS ■ 52,3%
Digitális fényképezőgép ■ 43,3%
Filofax ■ 41,6%
Vezetékes telefon ■ 40,3%
MP3-lejátszó ■ 37,6%
Videokamera ■ 34,2%
Napilap ■ 28,2%
Rádió ■ 27,5%
Asztali számítógép / laptop ■ 24,2%
Játékgép, konzol ■ 20,8%
Könyv ■ 20,1%
Otthoni internetszolgáltatás ■ 19,5%
DVD-lejátszó ■ 14,1%
Bár a 150 fős minta nem feltétlenül ad statisztikailag pontos, reprezentatív arányokat, és az sem mindegy, milyen okostelefonok és táblagépek tulajdonosait vonták be a felmérés elkészítésébe, az adatok annyit mindenképpen jeleznek, hogy az egyre nagyobbra hízó mobilos piacok nem a semmiből táplálkoznak, hanem nagyrészt más termékek kárára növekednek.