Múlt hét pénteken az Apple megkezdte új generációs táblagépének, az iPad 2-nek az értékesítését az USA-ban. Ahogy arra előzetesen számítani lehetett, volt gigantikus sorállás, néhány perc alatt elfogyott árukészlet, és minden egyéb, ami jellemezni szokta a Steve Jobs irányította cég egy-egy új termékének debütálását.
"Csodálatos kereslet" ■ Az ultravékony, gyors, de elődjéhez hasonló üzemidővel bíró iPad 2 debütálásakor sok szempontból képes volt felülmúlni a korábbi évek eredményeit. Bár ezt korábban rendszeresen megtették, egyelőre az Apple részéről nem hangzott el hivatalos adat az első hétvége eladásairól. Mindössze annyit közöltek hétfőn, hogy csodálatosan magas a kereslet a termék iránt, és mindent megtesznek azért, hogy mindenki a lehető leghamarabb hozzájuthasson.
Nos, erre azonban valószínűleg sokaknak mégis várni kell, mert a jelek szerint vasárnapra teljesen kipucoltak minden készletet az Egyesült Államokban. Az elemzői becslések meglehetősen nagy intervallumban mozognak, de még a legszerényebb, félmillió körüli tipp is jócskán meghaladja az iPad tavalyi nyitányát, amikor is 300 ezer darab első generációs készülék talált gazdára. Mások ennél jóval optimistábbak, és úgy vélik, közel lehet az egymilliós szinthez is a múlt hét végén eladott iPad 2-k száma.
Új közönség ■ Ami talán ennél is jobb hír az Apple számára, az az, hogy a jelek szerint rengeteg új vásárlót sikerült magukhoz csábítani, annak ellenére, hogy szakértők számos dolgot hiányolnak a termékből. Egy nem reprezentatív felmérés keretében több mint 200 sorban állót kérdeztek arról, milyen technológiai „előélettel” rendelkeznek. A válaszadók 70 százaléka új vásárló volt, azaz nem régi iPad-tulajdonos, aki gyorsan le akarja váltani régi táblagépét. A sorban állók kétharmada rendelkezett iPhone-nal, és durván minden másodiknak volt otthon Macintosh számítógépe.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak