Tíz hét telt el a Google "saját" telefonja, a Nexus One bemutatkozása óta. Az eladási mutatók egyelőre nem túl biztatók - ennek oka valószínűleg az új mobilpiaci belépő néhány gyerekbetegsége.

A Flurry mobilpiaci elemző vállalat a Nexus One startjától fogva figyelemmel kíséri az Androidos okostelefon forgalmát. Legutóbbi adataik szerint a készülék megjelenése óta eltelt 74 napban összesen 135 ezer darab talált gazdára, ami bizony nem túl fényes eredmény.

A szomszéd fűje zöldebb | Az eladási számok főleg akkor válnak kontrasztossá, ha megnézzük a fontosabb versenytársak, például a Motorola Droid vagy az Apple iPhone hasonló időszakra mért eredményeit is - ebben az periódusban mindkét telefont milliós nagyságrendben értékesítették.

Hogy miért pont 74 nappal számol a Flurry? Ennyi időbe telt ugyanis, amíg az eredeti, első generációs iPhone elérte az egymillió eladott darabszámot még 2007-ben. A Motorola Droid még az Apple telefonjánál is fürgébb volt, a hetvennegyedik napra 1,05 milliót adtak el belőle. A második és harmadik generációs iPhone-ok egyébként még ennél is nagyobb számban fogytak a szóban forgó 74 nap alatt.

A mélyrepülés oka | Nézzük, mi lehetett a baj, hiszen a várakozások kifejezetten nagyok voltak a Google első hivatalos "saját" telefonjával kapcsolatban. A legfontosabb probléma mindenképpen az volt, hogy a legtöbb országban (például a legfontosabb felvevőpiacok egyikének számító Egyesült Államokban és Kanadában) a telefont a T-Mobile hálózatához kötötték, és bár létezett kártyafüggetlen változat is, azt azonban jóval magasabb áron kínálták. A T-Mobile az észak-amerikai területeken a legkisebb 3G lefedettséggel rendelkezik, ami jelentős probléma, ha egy olyan telefonról beszélünk, mint a kifejezetten nagy sávszélességre kihegyezett Nexus One.

A Droid a legnagyobb tengerentúli szolgáltató, a Verizon hálózatában kapható, az iPhone pedig a kissé gyengébben muzsikáló, ám 3G szinten még mindig erős AT&T holdudvarába tartozik. Elemzők szerint egyébként van rá esély, hogy a Nexus One bekerüljön a Verizon kínálatába is, ez talán segíthet a gyengélkedő forgalmi mutatókon.

Sokan azt is problémásnak tartják, ahogy a Google az ügyfelek problémás ügyeit intézi. A szerződésekben az áll, hogy 120 napon belül visszaadhatják a telefont a felhasználók, ám a hangzatos ígéretek mögött a gyakorlatban egy elég macerás procedúra rejtőzik. Ez egy jelentősebb összeg befizetésével is jár, amit még a T-Mobile is megfejel egy hasonló nagyságrendű díjjal.

A garanciális szolgáltatások terén szintén nagy a zűrzavar. Ha egy amerikai ügyfélnek például a Blackberry telefonjával van gondja, elég felhívnia a szolgáltatót, aki hardveres probléma esetén is szinte minden esetben megoldja a gondokat és az ügyfélnek nem kell a készülék gyártójával kapcsolatba lépnie. Ellenben a Nexus One esetében a hibrid megoldás furcsa eseményeket hoz: hardveres problémával a készüléket gyártó HTC-hez, szoftveres gondok esetén a Google szakembereihez, szolgáltatási ügyekben pedig a T-Mobile-hoz kell fordulni, amit az ügyfelek jogosan kifogásolnak.
 

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.