A BlackBerry okostelefonok és a PlayBook tablet gyártója, a Research In Motion a Microsofttal kötött partneri szövetséget felhő alapú szolgáltatásokkal kapcsolatban. Közleményük szerint a jó ideje ígérgetett tablet is "nagyon hamar" érkezik.
A partnerség abban segít a kanadai vállalatnak, hogy a Microsoft megoldásaival kibővítsék a felhő alapú fájltárolási lehetőségeket a BlackBerry- (és hamarosan a PlayBook-) tulajdonosok számára. Hogy mit nyer a Microsoft az üzleten? Adatokat: méghozzá a RIM mobil készülékek felhasználóinak adatait.
Kell a tárhely ■ Jim Tobin, a Research In Motion alelnöke szerint a vállalat belátta, hogy a mobil eszközök fejlesztésében az eszközök saját tárhelye nem feltétlenül az egyetlen üdvözítő megoldás. Nem feltétlenül a kapacitás miatt, mint inkább azért, mert a felhasználók jó része az okostelefonokkal és tabletekkel is olyan feladatokat old meg, amelyeket más számítógépekről is szeretne könnyen elérni.
A szeder és az alma: az utóbbi már sikeres, nehéz lesz utolérni...
A memóriakártyás másolgatás helyett valóban érdemes volt elgondolkozni ilyesmin már cska azért is, mivel a BlackBerry készülékek még mindig inkább az üzleti felhasználókat vonzzák, a felhasználók többsége nem Angry Birds futtatására vesz ilyen telefont. A menet közben szerkesztett Office dokumentumok vagy egyéb fájlok többsége pedig olyan, amit a felhasználó csak azért nem a saját számítógépén szerkeszt, mivel épp úton van - a végeredményt viszont ugyanúgy elérhetővé kell tennie saját maga vagy épp munkatársai számára. A felhő épp ezért egyértelmű fejlesztési irány.
Tobin szerint a RIM nagyvállalati ügyfeleinél tökéletesen mérhető a "felhőbe költözés" mértéke, saját mérésük, valamint külső statisztikák szerint ezen kliensek több mint fele vált cloud alapú megoldásokra 2012-ig.
Almacsata ■ Az alelnök kiemelte, hogy a PlayBook előtt hatalmas feladat áll, az iPad-invázió mellett kell jelentős részesedést kicsikarnia a tabletpiacon, főként a vállalati felhasználók körében. A már említett statisztikák alapján nem árt sietniük, mivel az iPad (és versenytársai)
egyre inkább elfogadottá válnak céges környezetben. A Fortune 100-as listán szereplő nagyvállalatoknak például már 65 százaléka használja vagy teszteli az iPadet saját infrastruktúrájában.
A PlayBook ehhez képest kifejezetten későn érkezik. Igaz, már 2010 szeptemberében bejelentették, az első prototípusokat azonban
csak a 2011 elején megrendezett kiállításokon tudták bemutatni, a boltokba pedig valószínűleg csak áprilisban kerül. Ezenközben az iPad már a második generációnál tart (amely
még erősebben startolt, mint a
PC-piacot megreformáló elődje), és az egyre erősebb androidos táblagép-kínálat mellett
a HP is most indul be a webOS-alapú tabletekkel.
A Microsofttal kötött partnerség részletei még nem nyilvánosak, ezért pontosan azt sem közölték, milyen formában lesznek elérhetőek a felhő-szolgáltatások a RIM eszközein (tehát kifejezetten Microsoft-logós megoldások lesznek vagy csupán háttérben, technológiai szinten szolgálják ki a RIM rendszereit). Emellett egyelőre az is titok maradt, mennyi és milyen információt kap cserébe a Microsoft a PlayBook- és BlackBerry-felhasználókról.