Megtartotta első hivatalos sajtótájékoztatóját péntek délelőtt a hazai mobilszolgáltatói piac legújabb szereplője, az állami cégek konzorciumaként létrehozott MPVI Mobil Zrt. A bemutatkozás meglehetősen rövidre sikeredett, a cég képviselői sok üzleti információt hagytak homályban.
Nagyjából két hete jegyezték be hivatalosan a legutóbbi mobiltenderen komplex frekvenciacsomagot elnyert állami hátterű MPVI Mobil Zrt.-t, amely mint ismert a Magyar Posta Zrt. 10 százalékos, a Magyar Villamos Művek 45 százalékos, illetve az MFB Invest Zrt. ugyancsak 45 százalékos részvételével jött létre. 

A pénteki első nyilvános megjelenésen a négytagú igazgatóság nevében Kalmár István elnök és Schmidt Pál igazgatósági tag ismertetett néhány már publikusnak szánt részletet a félmilliárd forintos alaptőkével létrehozott és többszáz fős létszámúra tervezett céggel kapcsolatban. Ebből egyebek mellett megtudható volt, hogy majd csak a hamarosan esedékes közgyűlés után válik nyilvánossá a cég jövendő vezérigazgatójának a neve.

Kalmár István és Schmidt Pál az újonnan megalakult negyedik mobilszolgáltató bemutatkozó sajtótájékoztatóján / MTI Fotó: Soós Lajos

Maga a szolgáltatás sem a cégbejegyzéshez használt egyébként sem igazán figyelemfelkeltő elnevezéssel indul majd, a jövendő márkanévvel kapcsolatban már folyik az ötletelés. (Emlékeztetőül, a piac harmadik szereplőjeként  a 90-es évek végén indult Vodafone Magyarországnál is egy ideig kettős volt az elnevezés, az alapítók névbetűi  alapján V.R.A.M képezték a cégbejegyzéshez szükséges elnevezést, de márkanévként már a Vodafone-t használták.)

Nemzeti ügy Kalmár István a felfokozott médiaérdeklődés kapcsán megjegyezte:  "szinte már nemzeti üggyé válik a negyedik mobilszolgáltató léte”, amelyet egyébként közvetett állami tulajdonúnak minősített. Részben ez utóbbi miatt is, a cég beszerzései  nem tartoznak majd a közbeszerzési előírások hatálya alá.  Kalmár István fontosnak tartotta hangsúlyozni, hogy a mobilszolgáltatót  három nyereséges állami cég alapította, és tőle is elvárás lesz az eredményes működés, a versenyképesség és a hatékonyság. 

A versenypiaci működést hangsúlyozta Schmidt Pál is, aki megjegyezte, hogy a hálózat kiépítéséhez a cég beindításához saját és külső forrást  – bankit és beszállítóit egyaránt igénybe akarnak venni, de ennek az arányát  nem kívánta taglalni. Szerinte a telített mobilpiacokra is léteznek olyan üzleti modellek, amelyekkel egy állami társaság is működhet nyereségesen, de ezek mibenlétét ugyancsak nem kívánta részletezni.  A még igencsak képlékenynek tűnő stratégia azon részkérdésére sem adtak választ, hogy milyen piaci részesedés mellett lehet elérni a nyereségességet és azt milyen időtávon belül akarják elérni.

Elhangzott még, hogy a jövendő ügyfélkör kapcsán nemcsak az állami vállalatokra, intézményekre, hanem a magánszféra előfizetőire is építeni akarnak, de azt még ugyancsak nem tudták megmondani, hogy a szolgáltatás ténylegesen mikor indulhat.  A tenderfeltételek között szerepelt, hogy ez év végére Budapest belső kerületeiben már saját hálózattal kell rendelkeznie, az országos lefedettséghez pedig az  év során a többi szolgáltatóval kell megállapodnia a belföldi roaming feltételeiről.  Az új szolgáltató mind a hang- mind az adatpiacon meg akar jelenni, az utóbbin belül különösen jó üzletet lát a közműcégekkel összefüggő fogyasztás mérésben, a SIM-kártyákkal működő okosmérők  piacán.

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.