A MobilFizetés két és fél éve indult, ám szélesebb körű elterjedéséhez az szükséges, hogy folyamatosan bővüljön a szolgáltatáshoz kapcsolódó partnerek köre. December 14-től a nemrég egyesült Rádió Tele 5 Taxi vezeti be a technológiát, több más újdonsággal együtt.
A 2008 végén elindult MobilFizetés szolgáltatás a Telenor és a T-Mobile hálózatából érhető el, melyhez egy gyors szerződés szükséges a mobilos számlát vezető FHB Kereskedelmi Bankkal. Innentől kezdve lehetőség van arra, hogy a "mobilos pénztárcára" elhelyezzünk olyan összegeket, amelyek segítségével a későbbiekben vásárolni szeretnénk.
Lassan, de biztosan ■ Az újdonság elterjedése nem indult gyorsan, mivel először szükség van egy olyan kiterjedt partnerhálózatra, amely a mindennapi élet minden területén lehetővé teszi (és népszerűsíti) a technológia előnyeit. Ennek jegyében
egy hónapja indult a SPAR üzletláncnál a MobilFizetés, most pedig a két nagy taxitársaság egyesüléséből létrejött Rádió Tele 5 Taxi jelentette be csatlakozását.
A taxitársaság, a T-Mobile, a Telenor és az FHB Bank összefogásával közel 900 Rádió Tele 5 Taxiban válik lehetővé a MobilFizetés szolgáltatás, melynek segítségével az utasok mobiltelefonjukkal egyszerűen és kényelmesen, a taxisofőrnél egyenlíthetik ki taxiszámlájukat. Hamarosan elérhető lesz az a funkció is, amellyel a taxitársaság weboldalán történő megrendelés esetén már az online rendeléskor, előre kifizethetjük az utazás díját mobiltelefonunkkal, így az autóba beülve már a fizetésre sem lesz gondunk. Az újdonság népszerűsítése érdekében a társaság minden MobilFizetést használó ügyfél számára automatikusan a legkedvezőbb tarifát kínálja.
iTaxi, avagy az okos rendelés ■ Szintén december közepétől vezeti be a taxitársaság azt az okostelefonokon elérhető dedikált alkalmazást, amelynek segítségével már nincs szükség telefonhívásra a taxirendeléshez, ráadásul elkerülhető a rendelési cím keresgélése és egyeztetése is. A GPS alapú megoldás első körben iPhone-okon, valamint Android és Windows Mobile 7 alapú készülékeken érhető el: az első változatban pár (virtuális) gombnyomással a telefon által megállapított aktuális tartózkodási helyünkre kérhetjük az autót.
Az alkalmazásban már most lehetőség van előre definiált helyeket elmenteni, és a rendeléshez szöveges megjegyzéseket is fűzhetünk (például azt, ha több autót kérünk, vagy bármilyen speciális igényünk merül fel az utazással kapcsolatban). Emellett a folyamatosan érkező frissítésekben tovább finomodik a rendszer, az ígéretek szerint a GPS alapú keresést utca és házszám szintjén is finomítani lehet majd, és a speciális igények is egyszerűbben, választómenüvel lesznek kezelhetőek.
Sikeres az e-taxicsekk ■ A fenti megoldásokhoz is szükséges informatikai és folyamatbeli fejlesztéseket többek között a Cisco, a Bull, valamint egyéb telekommunikációs partnerek bevonásával kezdte meg 2009-ben a Rádiótaxi Kft. A Bitport is beszámolt a 2010. elejére elkészült és bevezetésre került az
elsősorban vállalati partnerek részére kínált e-taxicsekk megoldásról, mely alkalmas online költésfigyelésre, költséghelyenkénti riportolásra, e-számlázásra és a legnagyobb vállalati integrált rendszerekhez történő illesztésre. Azóta közel 3000 vállalati ügyfél veszi igénybe ezt a megoldást, köztük több multinacionális cég, akik már kizárólag ezzel a módszerekkel taxiznak.