Gyorstesztnek vethettünk alá egyet az LG legújabb androidos készülékéből: a szemüveg nélküli háromdimenziós megjelenítéssel rendelkező új Optimus a 3D mellett a sebesség terén is brutális.
Már pár hónapja keringenek olyan belső eredmények, amelyeket az androidos készülékek teljesítményét mérő
Quadrant tesztalkalmazás generált az LG Optimus 3D készüléken. Az eddigi legnagyobb pontszámot, csaknem 3000-et ért el az új okostelefon, amely a versenytársak eredményeit hihetetlen mértékben üti felül (a
Samsung Galaxy SII 2000 pontot ért el, összehasonlításként pedig az
első generációs Galaxy 800, a
HTC Desire pedig 500 ponton végzett).
Egy ilyen tesztet persze sok minden torzíthat, és a tényleges használat közben érezhető sebesség is több egyéb kritériumtól függ, ezért kíváncsiak voltunk, milyen érzés a valóságban használni az Optimus 3D-t.
Első látásra még hagyományos okostelefon, ám a dupla kamera már sejtet valamit...
Tér + erő ■ Amikor az okostelefonokhoz szokott felhasználó először megfogja az Optimus 3D-t, még nem feltétlenül tűnik fel, milyen különleges a készülék. Egy viszonylag nagydarab készülékházat tapogathatunk, amelynek hátulján a két kamera azért már előre jelezheti, hogy valami különlegességre is felkészülhetünk.
Az Android 2.2 fölött futó LG-féle kezelőfelület legújabb változata még mindig kétdimenziósan köszön ránk, az azonban máris megállapítható, hogy a telefon villámgyors, minden ujjmozdulatra azonnal reagál, az alkalmazások mindennemű késlekedés nélkül nyílnak meg, a képernyőket pedig pizzasütőket megszégyenítve sem tudjuk olyan gyorsan pörgetni, hogy akadást vehessünk észre. Nem is csoda, a 3D-hez ugyanis kell a digitális izom, és a készülék ezen a téren brutális testépítéssel készült.
Ha járni tudna, Terminátor lenne ■ Az Optimus 3D agya a Texas Instruments OMAP4, a kétmagos processzor mellé pedig 512 megabájt RAM került, ráadásul a telefonok világában elsőként kétcsatornás változatban. Egy ilyen motorral nem izzad a telefon akkor sem, ha a 4,3 hüvelykes, 800x480 képpontos kijelzőt 3D módba kapcsoljuk: a dedikált gombra megnyíló háromdimenziós menü látványos és gyors is egyben - és ez még csak a kezdet.
Így, két dimenzióban kevéssé érzékeltethető, de kifejezetten látványos a 3D menü
A szemüveg nélküli 3D manapság még furcsa állatfaj. Egyrészt mindenképpen üdvös, hogy a technológiai újítások egyre inkább száműznék a szemüvegeket, ám a szabad szemmel is nézhető 3D panelek még sokak számára idegenek lehetnek. Tévéknél már valamelyest lehetővé teszi a viszonylag nagy méretű panel, hogy egy helyben ülve úgy nézzünk végig egy filmet, hogy nem zavarja szemünket a fejünk elmozdulásakor érezhető furcsa effekt. Egy ehhez képest apró kijelzőnél, amely ráadásul egy kezünkben tartott, tehát nem épp stabil készüléken kapott helyet, néhol még érdekesen hathat a nyolcvanas évek "kacsintós" kártyanaptáraihoz hasonló effekt. Ennek ellenére a látvány már most is impresszív, még pár éve is legfeljebb fantasztikus filmekbe száműztük volna a megvalósítás lehetőségét.
Megérkezett a Z tengely ■ Már most is több látványos háromdimenziós tartalmat érhetünk el az Optimus 3D-ben keresgélve, legelsőként a speciális, 3D menüt. Itt egy térbeli körben lapozhatunk az elérhető lehetőségek között, amelyek között nagy piros pont írható jóvá az újszerű használatot részletesen bemutató 3D Guide menüpontért. A készülék hátlapján található két, egyenként 5 megapixeles kamerával magunk is készíthetünk 3D fotókat és videókat, akár 1080p felbontásban.
A térbeli nézetet több játék is sikeresen demonstrálja, és külön elérést kapunk a YouTube 3D csatornájához is, ahol kifejezetten háromdimenziós tartalmakat láthatunk. A telefont függőleges állásba fordítva egyébként a megjelenítés azonnal visszavált kétdimenziósra, ilyenkor a képek, videók mellett egy kis 3D ikon jelzi, melyeket érdemes horizontális állásban nézni az extra élményért. Minden ilyen tartalomnál, és a 3D menünél is lehetőségünk van egy csúszka segítségével a lehető legjobban szem(ély)re szabni a térérzetet.
Nagy képernyőn ■ Természetesen itt is megtaláljuk a HDMI csatlakozót, amelynek segítségével akár 3D televízióra is köthetjük a telefont: a rövid teszt alatt az is kiderült, hogy a tévé automatikusan felismeri, hogy 3D-s eszköz a tartalomforrás, és késleltetés, akadás nélkül jeleníti meg a telefonról lejátszott filmeket, képeket vagy játékokat.
Bár az intenzív használattól enyhe melegedést lehetett érezni az Optimus 3D hátlapján, a telefon láthatóan könnyedén kezelte a multitasking használatot még akkor is, ha több háromdimenziós alkalmazás futott egyszerre. Az előzetes információk szerint ráadásul érezhetően nem meríti jobban az akkumulátort, ha gyakran használjuk a térbeli extrákat.
Összefoglalva a rövid próbálgatás tapasztalatait egyértelműen látszik, hogy a mobil eszközök terén is elindult a 3D forradalma. És bár még az egész technológián van mit reszelni, már így is megvannak azok a területek, amelyek látványosságukkal, újszerűségükkel igazolják a fejlesztések létjogosultságát.
Az persze más kérdés, mikor járkál majd mindenki 3D-s telefonnal az utcán, hiszen minden bizonnyal a nyár elején Magyarországon is debütáló Optimus 3D ára sem lesz éppen zsebbarát. Ennek ellenére, ha a rövid tesztet követően az egyszeri felhasználó szívesen csempészné ki farzsebében a telefont az épületből, az mindenképp azt jelenti, hogy "van benne valami". Ráadásul három dimenzióban van benne valami.