Önállóan gyártott termékeivel, kínált szolgáltatásaival tudná könnyebben összegyúrni okostelefonos portfólióját a Sony, ha felbontaná a tízéves szövetséget az Ericssonnal. Még októberben eldől az ügy.
A japán Sony és a svéd Ericsson tíz éve alapította meg közös vállalatát Sony Ericsson Mobil Communications AB néven. A cél az volt, hogy a két cég együttes tudásának és erőfeszítésének köszönhetően vezető szerephez jussanak a mobil piacon. A tíz évre kötött paktumot épp ebben a hónapban kell újratárgyalnia a két félnek, és eldönteni, merre tovább. A Reuters belső forrásra hivatkozva arról ír, hogy a tárgyalások éppen arról folynak, hogy a Sony kivásárolná a svéd céget, és egyedül vinné tovább az okostelefonok gyártását.

Hullámhegyről hullámvölgybe Az együttműködés sokáig nagyon bíztató volt. 2004 és 2007 között folyamatosan növekedett a vegyesvállalat nyeresége. Négy évvel ezelőtt már az 1,1 milliárd eurót is meghaladta a nettó profit. Ezt követően azonban teljesen elvesztette a fonalat a Sony Ericsson és 2009-ben már 836 millió eurós veszteséggel zárták az évet. Tavaly ugyan a válságintézkedéseknek köszönhetően szolid nyereséggel zártak, de a legutóbb publikált 2011-es negyedév eredménye már ismét pirosba, azaz veszteségbe fordult.

A bukás több tényező együttes eredőjeként következett be. A cég egyrészt nem tudot időben megfelelni az Apple iPhone-jával érkező kihívásnak a felső kategóriás termékcsoportban, miközben az alsóbb szegmensekben a Samsung bizonyult túl komoly riválisnak.

Hiába hagytak fel a Symbian alapú készülékek gyártásával még 2010-ben, és fókuszáltak a valóban több lehetőséget rejtő Androidra, ez sem mentette meg a Sony Ericssont attól, hogy néhány év alatt a negyedik legnagyobb mobilszállító pozíciójából a kilencedikre zuhanjon.

Nagy okostelefon-körkép - 2011. nyár
A Sony Ericsson sem gyárt több symbianos okostelefont

Ideje elválni A közös működésnek tehát több mint valószínűleg befellegzett, ezért is tűnik valósnak az említett Reuters-értesülés, miszerint a Sony teljesen átvenné a gyeplőt. A japán cég számára ez azzal az előnnyel járna, hogy végre megkezdhetné különböző termékei és szolgáltatásai összehangolását. A Sony legnagyobb problémája ugyanis pont az, hogy hiába vannak jó megoldásai több piacon, de ezek között nincs értékelhető átjárás és szinergia. Márpedig az infokommunikációs piacon évek óta a konvergencia a legfontosabb trend. Ha a Sony életben akar maradni, meg kell találni az átjárást a tévék, játékkonzolok, táblagépek és okostelefonok, illetve az ezekhez köthető szolgáltatások között.

Bár mindkét érintett fél elzárkózott a hír kommentálásától, az Ericsson számára szinte bármilyen összeg elfogadható lenne, hiszen csak egy költséges kolonctól szabadítaná meg a vállalatot a Sony kivásárlási ajánlata.

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.