Látszólag saját maga ellen dolgozik a Google a most bejelentett változtatással, hiszen a nem tudatos mobil hirdetési kattintások visszaszorításával pénztől esik el. Hosszú távon viszont valószínűleg így jobban járnak.
A szöveges hirdetések után a képes mobil reklámok esetében is kétszintű átkattintási rendszert vezet be a Google saját hirdetési hálózatában - jelentette be a cég egy blogbejegyzésben. Mostantól az okostelefonos alkalmazások felületén megjelenő képes reklámok esetében, ha a felhasználó azok szélső felületére kattint, előbb megjelenik egy nyíllal ellátott "Visite site" gomb, amelyre újból kattintva kerül át csak a mobilozó a hirdetésben megadott oldalra. Minden más esetben a felhasználó folytathatja az appban végzett tevékenységét. 



Vastag ujjak  A mobil hirdetések ellen sokan azzal érvelnek, hogy a kisebb felület és a vastagabb kurzor (azaz az ujjbegy) miatt sokkal nagyobb a véletlen átkattintások aránya ezen a platformon, mint mondjuk a hagyományos desktopos felületen elhelyezett bannerek esetében. A kritika jogos, nem nagyon lehet találkozni olyan felhasználóval, akit ne bőszített volna fel, hogy egy alkalmazásban szkrollozva véletlenül egy hirdetésre kattintott, és a telefonja azonnal át is repítette ezzel a böngészőbe, ahonnan nem győzött visszamanőverezni az éppen használni kívánt appba.

A Google tehát egy létező problémára próbál most megoldást adni, amelytől nem csak azt remélheti, hogy a felhasználók boldogabbak lesznek, hanem azt is, hogy a hirdetésekre így is átkattintó emberek viszont jobb arányban fognak a céloldalon a hirdető számára fontos lépéseket tenni, azaz a konverziós ráta lényegesen kedvezőbben alakul az eddigieknél. Ezt igazolják a cég előzetes tesztjei is. A beszámoló tanúsága szerint az átkattintási szám - állítólag - minimális visszaesése mellett  jelentősen nőtt a konverziók aránya. Ha ez tényleg így van, akkor a Google jogosan kérhet majd többet a hirdetőktől, így amit elveszít a vadkattintásokon, behozhatja a fajlagosan magasabb árszint segítségével.



Szöveges történelem  Két kattintást igénylő mobil hirdetése egyébként már évek óta van a Google-nek. A szöveges reklámok esetében ugyanis már régóta úgy működik a rendszer, hogy a kék nyílra kattintva egyből a céloldalra jut a felhasználó, minden más esetben viszont csak az első kattintásra előtűnő "Visite Site" gomb megnyomásával nyílik meg a hirdetés.

A Google már körbefutja a nyomtatott médiát
A vártnál is jobban mobilizált a Facebook

A bűnözőket is nagyon érdekli, hogy kinek van kiberbiztosítása

Egy éve elején közölt kutatás szerint ma már utánanéznek a dolognak, és a biztosított szervezetektől az átlagosnál jóval magasabb váltságdíjakat próbálnak bevasalni.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.