Látszólag saját maga ellen dolgozik a Google a most bejelentett változtatással, hiszen a nem tudatos mobil hirdetési kattintások visszaszorításával pénztől esik el. Hosszú távon viszont valószínűleg így jobban járnak.
A szöveges hirdetések után a képes mobil reklámok esetében is kétszintű átkattintási rendszert vezet be a Google saját hirdetési hálózatában - jelentette be a cég egy
blogbejegyzésben. Mostantól az okostelefonos alkalmazások felületén megjelenő képes reklámok esetében, ha a felhasználó azok szélső felületére kattint, előbb megjelenik egy nyíllal ellátott "Visite site" gomb, amelyre újból kattintva kerül át csak a mobilozó a hirdetésben megadott oldalra. Minden más esetben a felhasználó folytathatja az appban végzett tevékenységét.
Vastag ujjak ■ A mobil hirdetések ellen sokan azzal érvelnek, hogy a kisebb felület és a vastagabb kurzor (azaz az ujjbegy) miatt sokkal nagyobb a véletlen átkattintások aránya ezen a platformon, mint mondjuk a hagyományos desktopos felületen elhelyezett bannerek esetében. A kritika jogos, nem nagyon lehet találkozni olyan felhasználóval, akit ne bőszített volna fel, hogy egy alkalmazásban szkrollozva véletlenül egy hirdetésre kattintott, és a telefonja azonnal át is repítette ezzel a böngészőbe, ahonnan nem győzött visszamanőverezni az éppen használni kívánt appba.
A Google tehát egy létező problémára próbál most megoldást adni, amelytől nem csak azt remélheti, hogy a felhasználók boldogabbak lesznek, hanem azt is, hogy a hirdetésekre így is átkattintó emberek viszont jobb arányban fognak a céloldalon a hirdető számára fontos lépéseket tenni, azaz a konverziós ráta lényegesen kedvezőbben alakul az eddigieknél. Ezt igazolják a cég előzetes tesztjei is. A beszámoló tanúsága szerint az átkattintási szám - állítólag - minimális visszaesése mellett jelentősen nőtt a konverziók aránya. Ha ez tényleg így van, akkor a Google jogosan kérhet majd többet a hirdetőktől, így amit elveszít a vadkattintásokon, behozhatja a fajlagosan magasabb árszint segítségével.
Szöveges történelem ■ Két kattintást igénylő mobil hirdetése egyébként már évek óta van a Google-nek. A szöveges reklámok esetében ugyanis már régóta úgy működik a rendszer, hogy a kék nyílra kattintva egyből a céloldalra jut a felhasználó, minden más esetben viszont csak az első kattintásra előtűnő "Visite Site" gomb megnyomásával nyílik meg a hirdetés.