Látszólag saját maga ellen dolgozik a Google a most bejelentett változtatással, hiszen a nem tudatos mobil hirdetési kattintások visszaszorításával pénztől esik el. Hosszú távon viszont valószínűleg így jobban járnak.
A szöveges hirdetések után a képes mobil reklámok esetében is kétszintű átkattintási rendszert vezet be a Google saját hirdetési hálózatában - jelentette be a cég egy blogbejegyzésben. Mostantól az okostelefonos alkalmazások felületén megjelenő képes reklámok esetében, ha a felhasználó azok szélső felületére kattint, előbb megjelenik egy nyíllal ellátott "Visite site" gomb, amelyre újból kattintva kerül át csak a mobilozó a hirdetésben megadott oldalra. Minden más esetben a felhasználó folytathatja az appban végzett tevékenységét. 



Vastag ujjak  A mobil hirdetések ellen sokan azzal érvelnek, hogy a kisebb felület és a vastagabb kurzor (azaz az ujjbegy) miatt sokkal nagyobb a véletlen átkattintások aránya ezen a platformon, mint mondjuk a hagyományos desktopos felületen elhelyezett bannerek esetében. A kritika jogos, nem nagyon lehet találkozni olyan felhasználóval, akit ne bőszített volna fel, hogy egy alkalmazásban szkrollozva véletlenül egy hirdetésre kattintott, és a telefonja azonnal át is repítette ezzel a böngészőbe, ahonnan nem győzött visszamanőverezni az éppen használni kívánt appba.

A Google tehát egy létező problémára próbál most megoldást adni, amelytől nem csak azt remélheti, hogy a felhasználók boldogabbak lesznek, hanem azt is, hogy a hirdetésekre így is átkattintó emberek viszont jobb arányban fognak a céloldalon a hirdető számára fontos lépéseket tenni, azaz a konverziós ráta lényegesen kedvezőbben alakul az eddigieknél. Ezt igazolják a cég előzetes tesztjei is. A beszámoló tanúsága szerint az átkattintási szám - állítólag - minimális visszaesése mellett  jelentősen nőtt a konverziók aránya. Ha ez tényleg így van, akkor a Google jogosan kérhet majd többet a hirdetőktől, így amit elveszít a vadkattintásokon, behozhatja a fajlagosan magasabb árszint segítségével.



Szöveges történelem  Két kattintást igénylő mobil hirdetése egyébként már évek óta van a Google-nek. A szöveges reklámok esetében ugyanis már régóta úgy működik a rendszer, hogy a kék nyílra kattintva egyből a céloldalra jut a felhasználó, minden más esetben viszont csak az első kattintásra előtűnő "Visite Site" gomb megnyomásával nyílik meg a hirdetés.

A Google már körbefutja a nyomtatott médiát
A vártnál is jobban mobilizált a Facebook

Harry Smithnek hívnak? Akkor buktad ezt a szoftvermérnöki állást!

A mesterséges intelligenciát használó toborzószoftverek állítólag nem szeretik az angolszász nevet viselő férfi jelölteket.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.