November 14-én kezdte árulni az Amazon szuperolcsó tabletjét. Bár a kezdeti kritikák vegyesek, több elemző megemelte eladási várakozásait. Szerintük akár 4 millió darab is összejöhet.
A
Kindle Fire táblagép sok szempontból formabontó megoldásokkal érkezett meg két héttel ezelőtt az amerikai piacra. Egyrészt mindössze 199 dollárért kerül a boltokba, miközben eddig minden komoly aspiráns a mezőnyt uraló iPad árszintjéhez próbált igazodni. Igaz, utóbbiak aztán gyakran óriási árcsökkentésre kényszerültek.
Az Amazon táblagépe azonban abban is más, hogy úgy androidos tablet, hogy arra gyakorlatilag alig ismerni rá. A szabadságot szimbolizáló operációs rendszert ugyanis teljesen gúzsba kötötték, és kifejezetten az Amazon szolgáltatásaira hangolták. Ez nyilván nem véletlen, hiszen ebből akar majd keresni a cég, merthogy magából a táblagépből
nem nagyon fog.
Mindenesetre az első reakciók meglehetősen vegyes fogadtatást mutatnak. Az elemzők, tesztelők egy része szerint meglehetősen lassú, kicsit darabos a Fire - bezzeg az iPad... Mondjuk a tisztességesebb elemzések nem felejtik el megemlíteni, hogy két-háromszor olcsóbb eszközről beszélünk.
Nem aprózzák el ■ Ami érdekes, hogy az egyik neves piaci elemző korábbi, 1,5 milliós utolsó negyedéves (azaz tulajdonképpen másfél hónapos) eladási előrejelzését jócskán megemelte. Már úgy gondolja, hogy akár 4 millió Fire is gazdára találhat idén. Ez nem mellesleg azt jelentené, hogy néhány hét alatt a teljes amerikai piac 18 százalékát kiharapná az Amazon.
Erre mások azért nem vennének mérget, hiszen a becslések meglehetősen nagy szórást mutatnak. Egy-egy konzervatív elemző még az egymilliós eredményt is kétségesnek véli, és úgy gondolják, hogy a Fire ugyanúgy ki fog pukkadni, mint a már leállított HP-s
TouchPad, vagy a kínosan vergődő
PlayBook.