A KFKI és a Mobilengine Kft. együttműködése révén a Magyar Telekom leányvállalata felhő alapú mobilalkalmazást kínál a területi képviselők papírmentes adminisztrációjának támogatására.
Hazai fejlesztésű okostelefon-alkalmazást kínál a T-Systems
A T-Systems és a Mobilengine Kft. együttműködése révén a Magyar Telekom vállalati üzletága felhő alapú mobilalkalmazást kínál a területi képviselők papírmentes adminisztrációjának támogatására.
Az utóbbi hónapokban nem csak az otthoni felhasználók körében, de hazai vállalatok körében is látványos volt az okostelefonok térnyerése: a Magyar Telekom adatai szerint 2010-ben megduplázódott a vállalati szegmensben értékesített okostelefonok száma. A robbanásszerű növekedés az előrejelzések szerint a közeljövőben is folytatódik, amit segít a vezeték nélküli internet hozzáférést is biztosító mobileszközök árának jelentős csökkenése, valamint a mobil szélessáv elérhetősége is.
Az okostelefonok terjedésével a vállalati mobil alkalmazások előnyeit is egyre több cég szeretné kihasználni. A Magyar Telekom Csoport vállalati informatikával foglalkozó leányvállalata, a KFKI felismerte: a gyorsan változó piacon nem feltétlenül érdemes saját termékfejlesztésbe kezdeniük. Ehelyett érdemesebb körülnézniük a hazai fejlesztők körében, ahol már számos kiforrott fejlesztés található, amelyeket azonban értékesítői hálózat hiányában egyedül nem tudnak sikerre vinni.
Ennek a típusú együttműködésnek az első hírmondója a felhő alapú Mobileengine mobil adatgyűjtő és jelentéskészítő rendszer, amellyel külső helyszínen dolgozó munkatársak, így például a területi képviselők, mobil bankárok, boltlátogatók, szervizes munkatársak adminisztratív feladatait támogathatják. Az irodán kívül dolgozó kereskedők, technikusok, logisztikai munkatársak, ügynökök, vagy banki alkalmazottak azonnal, online módon továbbíthatják a központnak a mobil eszközökkel rögzített információkat, illetve ezen a csatornán keresztül a back-office-ból ők is kaphatnak feladatokat.
Az alkalmazás használatával a cégek pontos és naprakész adatokhoz juthatnak, hogy a feladatokat mikor és hol végezték el, míg a munkatársak előre megkaphatják telefonukra a munkaleírást e, míg a munka elvégeztéről vagy éppen a polcképről fényképet készíthetnek, amelyet azon nyomban szinkronizálhatnak is a központi háttérrendszerrel. A testreszabott Mobilengine űrlapok biztonságos időbélyeget, helymeghatározást és az arra alkalmas mobil eszközön aláírási lehetőséget is biztosítanak. A mobilalkalmazás segítségével megspórolható a munkatársanként akár napi 1 órát kitevő utólagos admininisztráció, így 15 százalékkal több ügyfélhez juthatnak el.
A felhő alapú mobilalkalmazás használatához nem kell újabb fejlesztéseket elvégezni, mindössze néhány napos paraméterezés, az adatlapok testre szabását követően használható. A rendszer havidíjas konstrukcióban, a felhasználószámtól függően felhasználónként havonta 6-10 ezer forintért vehető igénybe, a szoftverszolgáltatások többségéhez hasonló módon itt is egy hónapig ingyenesen kipróbálható az alkalmazás. A mobilalkalmazás a négy legnépszerűbb okostelefonos platformon - iPhone, Android, Blackberry, Windows Mobile – natív klienssel érhető el, és képes kezelni a vegyes flottákat is. A háttérrendszer böngészőből érhető el, itt olvashatók el a folyamatosan szikronizált adatok alapján összesített jelentések. A szolgáltatás összekapcsolható vállalatirányítási vagy egyéb üzleti rendszerekkel, de az eddigi ügyfeleink jellemzően nem igényelték az integrációt – tudtuk meg Dálnoki Ádámtól, a Mobilengine ügyvezetőjétől.
A 2005-ben alapított, a céget vezető Dálnoki Ádám tulajdonában lévő Mobileengine Kft. három évig fejlesztette az alkalmazást, amelyet már jelenleg is számos hazai nagyvállalat használ, így például az MKB Bank, az ELMÜ, a Magyar Telekom, a Citibank vagy a Shell. A hazai referenciákon túl a Mobilengine-t külföldön is használják, mára az online értékesítésnek köszönhetően mintegy 1000 felhasználója van az egész világon. Az eddigi ügyfelek mellé ezentúl a KFKI mintegy száz értékesítője is kínálja majd az értéknövelt szolgáltatást a cég nagyvállalati ügyfelei számára.
Az utóbbi hónapokban nem csak az otthoni felhasználók körében, de hazai vállalatok körében is látványos volt az okostelefonok térnyerése: a Magyar Telekom adatai szerint 2010-ben megduplázódott a vállalati szegmensben értékesített okostelefonok száma. A robbanásszerű növekedés az előrejelzések szerint a közeljövőben is folytatódik, amit segít a vezeték nélküli internet hozzáférést is biztosító mobileszközök árának jelentős csökkenése, valamint a mobil szélessáv elérhetősége is.
Az okostelefonok terjedésével a vállalati mobil alkalmazások előnyeit is egyre több cég szeretné kihasználni. A Magyar Telekom Csoport vállalati informatikával foglalkozó leányvállalata, a KFKI felismerte: a gyorsan változó piacon nem feltétlenül érdemes saját termékfejlesztésbe kezdeniük. Ehelyett érdemesebb körülnézniük a hazai fejlesztők körében, ahol már számos kiforrott fejlesztés található, amelyeket azonban értékesítői hálózat hiányában egyedül nem tudnak sikerre vinni.
Mobil jelentéskészítés ■ Ennek a típusú együttműködésnek az első hírmondója a felhő alapú Mobileengine mobil adatgyűjtő és jelentéskészítő rendszer, amellyel külső helyszínen dolgozó munkatársak, így például a területi képviselők, mobil bankárok, boltlátogatók, szervizes munkatársak adminisztratív feladatait támogathatják. Az irodán kívül dolgozó kereskedők, technikusok, logisztikai munkatársak, ügynökök, vagy banki alkalmazottak azonnal, online módon továbbíthatják a központnak a mobil eszközökkel rögzített információkat, illetve ezen a csatornán keresztül a back-office-ból ők is kaphatnak feladatokat.
Az alkalmazás használatával a cégek pontos és naprakész adatokhoz juthatnak, hogy a feladatokat mikor és hol végezték el, míg a munkatársak előre megkaphatják telefonukra a munkaleírást e, míg a munka elvégeztéről vagy éppen a polcképről fényképet készíthetnek, amelyet azon nyomban szinkronizálhatnak is a központi háttérrendszerrel. A testreszabott Mobilengine űrlapok biztonságos időbélyeget, helymeghatározást és az arra alkalmas mobil eszközön aláírási lehetőséget is biztosítanak. A mobilalkalmazás segítségével megspórolható a munkatársanként akár napi 1 órát kitevő utólagos adminisztráció, így 15 százalékkal több ügyfélhez juthatnak el.
Vegyes flotta ■ A felhő alapú mobilalkalmazás használatához nem kell újabb fejlesztéseket elvégezni, mindössze néhány napos paraméterezés, az adatlapok testre szabását követően használható. A rendszer havidíjas konstrukcióban, a felhasználószámtól függően felhasználónként havonta 6-10 ezer forintért vehető igénybe, a szoftverszolgáltatások többségéhez hasonló módon itt is egy hónapig ingyenesen kipróbálható az alkalmazás.
A mobilalkalmazás a négy legnépszerűbb okostelefonos platformon - iPhone, Android, Blackberry, Windows Mobile – natív klienssel érhető el, és képes kezelni a vegyes flottákat is. A háttérrendszer böngészőből érhető el, itt olvashatók el a folyamatosan szikronizált adatok alapján összesített jelentések. A szolgáltatás összekapcsolható vállalatirányítási vagy egyéb üzleti rendszerekkel, de az eddigi ügyfeleink jellemzően nem igényelték az integrációt – tudtuk meg
Dálnoki Ádámtól, a Mobilengine ügyvezetőjétől.
Egy szinttel feljebb ■ A 2005-ben alapított, a céget vezető Dálnoki Ádám tulajdonában lévő Mobileengine Kft. három évig fejlesztette az alkalmazást, amelyet már jelenleg is számos hazai nagyvállalat használ, mint például az MKB Bank, az ELMÜ, a Magyar Telekom, a Citibank vagy a Shell. A hazai referenciákon túl a Mobilengine-t külföldön is használják, mára az online értékesítésnek köszönhetően mintegy 1000 felhasználója van az egész világon. Az eddigi ügyfelek mellé ezentúl a KFKI mintegy száz értékesítője is kínálja majd az értéknövelt szolgáltatást a cég nagyvállalati ügyfelei számára.