A KFKI és a Mobilengine Kft. együttműködése révén a Magyar Telekom leányvállalata felhő alapú mobilalkalmazást kínál a területi képviselők papírmentes adminisztrációjának támogatására.
Hazai fejlesztésű okostelefon-alkalmazást kínál a T-Systems
A T-Systems és a Mobilengine Kft. együttműködése révén a Magyar Telekom vállalati üzletága felhő alapú mobilalkalmazást kínál a területi képviselők papírmentes adminisztrációjának támogatására.
Az utóbbi hónapokban nem csak az otthoni felhasználók körében, de hazai vállalatok körében is látványos volt az okostelefonok térnyerése: a Magyar Telekom adatai szerint 2010-ben megduplázódott a vállalati szegmensben értékesített okostelefonok száma. A robbanásszerű növekedés az előrejelzések szerint a közeljövőben is folytatódik, amit segít a vezeték nélküli internet hozzáférést is biztosító mobileszközök árának jelentős csökkenése, valamint a mobil szélessáv elérhetősége is.
Az okostelefonok terjedésével a vállalati mobil alkalmazások előnyeit is egyre több cég szeretné kihasználni. A Magyar Telekom Csoport vállalati informatikával foglalkozó leányvállalata, a KFKI felismerte: a gyorsan változó piacon nem feltétlenül érdemes saját termékfejlesztésbe kezdeniük. Ehelyett érdemesebb körülnézniük a hazai fejlesztők körében, ahol már számos kiforrott fejlesztés található, amelyeket azonban értékesítői hálózat hiányában egyedül nem tudnak sikerre vinni.
Ennek a típusú együttműködésnek az első hírmondója a felhő alapú Mobileengine mobil adatgyűjtő és jelentéskészítő rendszer, amellyel külső helyszínen dolgozó munkatársak, így például a területi képviselők, mobil bankárok, boltlátogatók, szervizes munkatársak adminisztratív feladatait támogathatják. Az irodán kívül dolgozó kereskedők, technikusok, logisztikai munkatársak, ügynökök, vagy banki alkalmazottak azonnal, online módon továbbíthatják a központnak a mobil eszközökkel rögzített információkat, illetve ezen a csatornán keresztül a back-office-ból ők is kaphatnak feladatokat.
Az alkalmazás használatával a cégek pontos és naprakész adatokhoz juthatnak, hogy a feladatokat mikor és hol végezték el, míg a munkatársak előre megkaphatják telefonukra a munkaleírást e, míg a munka elvégeztéről vagy éppen a polcképről fényképet készíthetnek, amelyet azon nyomban szinkronizálhatnak is a központi háttérrendszerrel. A testreszabott Mobilengine űrlapok biztonságos időbélyeget, helymeghatározást és az arra alkalmas mobil eszközön aláírási lehetőséget is biztosítanak. A mobilalkalmazás segítségével megspórolható a munkatársanként akár napi 1 órát kitevő utólagos admininisztráció, így 15 százalékkal több ügyfélhez juthatnak el.
A felhő alapú mobilalkalmazás használatához nem kell újabb fejlesztéseket elvégezni, mindössze néhány napos paraméterezés, az adatlapok testre szabását követően használható. A rendszer havidíjas konstrukcióban, a felhasználószámtól függően felhasználónként havonta 6-10 ezer forintért vehető igénybe, a szoftverszolgáltatások többségéhez hasonló módon itt is egy hónapig ingyenesen kipróbálható az alkalmazás. A mobilalkalmazás a négy legnépszerűbb okostelefonos platformon - iPhone, Android, Blackberry, Windows Mobile – natív klienssel érhető el, és képes kezelni a vegyes flottákat is. A háttérrendszer böngészőből érhető el, itt olvashatók el a folyamatosan szikronizált adatok alapján összesített jelentések. A szolgáltatás összekapcsolható vállalatirányítási vagy egyéb üzleti rendszerekkel, de az eddigi ügyfeleink jellemzően nem igényelték az integrációt – tudtuk meg Dálnoki Ádámtól, a Mobilengine ügyvezetőjétől.
A 2005-ben alapított, a céget vezető  Dálnoki Ádám tulajdonában lévő Mobileengine Kft. három évig fejlesztette az alkalmazást, amelyet már jelenleg is számos hazai nagyvállalat használ, így például az MKB Bank, az ELMÜ, a Magyar Telekom, a Citibank vagy a Shell. A hazai referenciákon túl a Mobilengine-t külföldön is használják, mára az online értékesítésnek köszönhetően mintegy 1000 felhasználója van az egész világon. Az eddigi ügyfelek mellé ezentúl a KFKI mintegy száz értékesítője is kínálja majd az értéknövelt szolgáltatást a cég nagyvállalati ügyfelei számára.
Az utóbbi hónapokban nem csak az otthoni felhasználók körében, de hazai vállalatok körében is látványos volt az okostelefonok térnyerése: a Magyar Telekom adatai szerint 2010-ben megduplázódott a vállalati szegmensben értékesített okostelefonok száma. A robbanásszerű növekedés az előrejelzések szerint a közeljövőben is folytatódik, amit segít a vezeték nélküli internet hozzáférést is biztosító mobileszközök árának jelentős csökkenése, valamint a mobil szélessáv elérhetősége is.

Az okostelefonok terjedésével a vállalati mobil alkalmazások előnyeit is egyre több cég szeretné kihasználni. A Magyar Telekom Csoport vállalati informatikával foglalkozó leányvállalata, a KFKI felismerte: a gyorsan változó piacon nem feltétlenül érdemes saját termékfejlesztésbe kezdeniük. Ehelyett érdemesebb körülnézniük a hazai fejlesztők körében, ahol már számos kiforrott fejlesztés található, amelyeket azonban értékesítői hálózat hiányában egyedül nem tudnak sikerre vinni. 

Mobil jelentéskészítés  Ennek a típusú együttműködésnek az első hírmondója a felhő alapú Mobileengine mobil adatgyűjtő és jelentéskészítő rendszer, amellyel külső helyszínen dolgozó munkatársak, így például a területi képviselők, mobil bankárok, boltlátogatók, szervizes munkatársak adminisztratív feladatait támogathatják. Az irodán kívül dolgozó kereskedők, technikusok, logisztikai munkatársak, ügynökök, vagy banki alkalmazottak azonnal, online módon továbbíthatják a központnak a mobil eszközökkel rögzített információkat, illetve ezen a csatornán keresztül a back-office-ból ők is kaphatnak feladatokat. 

Az alkalmazás használatával a cégek pontos és naprakész adatokhoz juthatnak, hogy a feladatokat mikor és hol végezték el, míg a munkatársak előre megkaphatják telefonukra a munkaleírást e, míg a munka elvégeztéről vagy éppen a polcképről fényképet készíthetnek, amelyet azon nyomban szinkronizálhatnak is a központi háttérrendszerrel. A testreszabott Mobilengine űrlapok biztonságos időbélyeget, helymeghatározást és az arra alkalmas mobil eszközön aláírási lehetőséget is biztosítanak. A mobilalkalmazás segítségével megspórolható a munkatársanként akár napi 1 órát kitevő utólagos adminisztráció, így 15 százalékkal több ügyfélhez juthatnak el.

Vegyes flotta A felhő alapú mobilalkalmazás használatához nem kell újabb fejlesztéseket elvégezni, mindössze néhány napos paraméterezés, az adatlapok testre szabását követően használható. A rendszer havidíjas konstrukcióban, a felhasználószámtól függően felhasználónként havonta 6-10 ezer forintért vehető igénybe, a szoftverszolgáltatások többségéhez hasonló módon itt is egy hónapig ingyenesen kipróbálható az alkalmazás.

A mobilalkalmazás a négy legnépszerűbb okostelefonos platformon - iPhone, Android, Blackberry, Windows Mobile – natív klienssel érhető el, és képes kezelni a vegyes flottákat is. A háttérrendszer böngészőből érhető el, itt olvashatók el a folyamatosan szikronizált adatok alapján összesített jelentések. A szolgáltatás összekapcsolható vállalatirányítási vagy egyéb üzleti rendszerekkel, de az eddigi ügyfeleink jellemzően nem igényelték az integrációt – tudtuk meg Dálnoki Ádámtól, a Mobilengine ügyvezetőjétől.

Egy szinttel feljebb A 2005-ben alapított, a céget vezető Dálnoki Ádám tulajdonában lévő Mobileengine Kft. három évig fejlesztette az alkalmazást, amelyet már jelenleg is számos hazai nagyvállalat használ, mint például az MKB Bank, az ELMÜ, a Magyar Telekom, a Citibank vagy a Shell. A hazai referenciákon túl a Mobilengine-t külföldön is használják, mára az online értékesítésnek köszönhetően mintegy 1000 felhasználója van az egész világon. Az eddigi ügyfelek mellé ezentúl a KFKI mintegy száz értékesítője is kínálja majd az értéknövelt szolgáltatást a cég nagyvállalati ügyfelei számára.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.