A Zynga iOS-re kiadta a rajzolós Draw Something második részét, amitől nagy eredményeket várnak.
A Draw Something első része vérbeli, egy percig tartó csoda volt annak idején, hiszen kezdetben rengeteg letöltést kapott (20 millió öt hét alatt), majd ugyanazzal a lendülettel vissza is esett a népszerűsége. Ez a fellángolás annyira mégis elegendő volt, hogy a fejlesztő OMGPOP céget a Zynga gyorsan felvásárolta és nem átallottak érte 180 millió dollárt kifizetni.

One hit wonder  Az üzletet sokan, sokszor kritizálták, hiszen kérdéses volt a megtérülés, illetve egyszerűen azt is kétségbe vonták, hogy ért-e ennyit az alkalmazást legyártó stúdió. A másik probléma akkor jelentkezett, amikor a Draw Something annyira felfutott, hogy a Zynga eredeti, saját játékaitól vonta el a felhasználókat. A csúcson az AppData Facebook Connect alapú mérései szerint naponta 12,5 millióan logoltak be a Facebook fiókjukkal a játékba és szórakoztatták egymást, illetve ismerőseiket a rajzokkal.
 

Draw Something 2, egyelőre csak iOS-re

A felvásárlás után meredeken zuhant a játék népszerűsége, ami törvényszerűen bekövetkezik egy-egy felfutott app életében. A Zynga azonban rá is erősített azzal, hogy nem, vagy alig fejlesztett a Draw Somethingen, most azonban megérkezett a második kiadás. Aki nem találkozott a játékkal, annak dióhéjban úgy lehet összefoglalni a lényegét, hogy leginkább az Activity rajzolós részére hasonlító kvízjátékról van szó, ahol a játékosok egymásnak rajzolnak le előre megadott fogalmakat, személyeket, tárgyakat, amit a partnernek a megfelelő sorrendben megadott betűk kirakásával kell megfejtenie.



Még közösségibb 
Az egyelőre csak iOS-re kiadott és az USA-ból tölthető Draw Something 2 (van ingyenes, reklámmal támogatott, és fizetős verzió) több újítással igyekszik visszahódítani a rajongótáborát. A játékba 5000 új szó került be, új rajzeszközökkel alkothatunk, a színek tárháza is gazdagodott, és rengeteg plusz elemmel, matricákkal dobhatjuk fel a rajzokat. Ami ennél sokkal fontosabb, hogy a Zynga láthatóan igyekszik valóban közösségivé tenni a Draw Somethinget, hiszen a rajzok végre galériába rendezhetők, elmenthetők, és olyan képfolyam alkotható belőle, mint amit az Instagram is használ. Ez azt jelenti, hogy követhetünk másokat (akár celebeket is), lájkolhatók és kommentelhetők a rajzok, ami még jobban gerjeszti a közösségi hatást.



A Zynga bevételének összetétele (a kép nagyítható)

Az új játék érkezését a Zynga az első negyedéves üzleti eredményeket ismertető befektetői konferenciabeszélgetésen jelentette be. A Facebookkal pár hónappal ezelőtt szakító cég az első negyedév során 264 millió dolláros bevételtért el, ami alig maradt el a 265 milliós várakozásoktól. A közzétett adatok szerint az egy évvel ezelőtti 321 millióhoz képest erős a visszaesés, illetve a közzétett grafikon arról is tanúskodik, hogy a bevétel összetétele sokat egyszerűsödött az utóbbi időszakban.

A 10 milliárd dolláros Zynga is a tőzsdére készül 
Sikerjátékok tűnnek el a Facebookról
Eddig katasztrofálisan teljesít a Facebok Home 
 

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.