A Zynga iOS-re kiadta a rajzolós Draw Something második részét, amitől nagy eredményeket várnak.
A Draw Something első része vérbeli, egy percig tartó csoda volt annak idején, hiszen kezdetben rengeteg letöltést kapott (20 millió öt hét alatt), majd ugyanazzal a lendülettel vissza is esett a népszerűsége. Ez a fellángolás annyira mégis elegendő volt, hogy a fejlesztő OMGPOP céget a Zynga gyorsan felvásárolta és nem átallottak érte 180 millió dollárt kifizetni.
One hit wonder ■Az üzletet sokan, sokszor kritizálták, hiszen kérdéses volt a megtérülés, illetve egyszerűen azt is kétségbe vonták, hogy ért-e ennyit az alkalmazást legyártó stúdió. A másik probléma akkor jelentkezett, amikor a Draw Something annyira felfutott, hogy a Zynga eredeti, saját játékaitól vonta el a felhasználókat. A csúcson az AppData Facebook Connect alapú mérései szerint naponta 12,5 millióan logoltak be a Facebook fiókjukkal a játékba és szórakoztatták egymást, illetve ismerőseiket a rajzokkal.
Draw Something 2, egyelőre csak iOS-re
A felvásárlás után meredeken zuhant a játék népszerűsége, ami törvényszerűen bekövetkezik egy-egy felfutott app életében. A Zynga azonban rá is erősített azzal, hogy nem, vagy alig fejlesztett a Draw Somethingen, most azonban megérkezett a második kiadás. Aki nem találkozott a játékkal, annak dióhéjban úgy lehet összefoglalni a lényegét, hogy leginkább az Activity rajzolós részére hasonlító kvízjátékról van szó, ahol a játékosok egymásnak rajzolnak le előre megadott fogalmakat, személyeket, tárgyakat, amit a partnernek a megfelelő sorrendben megadott betűk kirakásával kell megfejtenie.
Még közösségibb ■Az egyelőre csak iOS-re kiadott és az USA-ból tölthető Draw Something 2 (van ingyenes, reklámmal támogatott, és fizetős verzió) több újítással igyekszik visszahódítani a rajongótáborát. A játékba 5000 új szó került be, új rajzeszközökkel alkothatunk, a színek tárháza is gazdagodott, és rengeteg plusz elemmel, matricákkal dobhatjuk fel a rajzokat. Ami ennél sokkal fontosabb, hogy a Zynga láthatóan igyekszik valóban közösségivé tenni a Draw Somethinget, hiszen a rajzok végre galériába rendezhetők, elmenthetők, és olyan képfolyam alkotható belőle, mint amit az Instagram is használ. Ez azt jelenti, hogy követhetünk másokat (akár celebeket is), lájkolhatók és kommentelhetők a rajzok, ami még jobban gerjeszti a közösségi hatást.
A Zynga bevételének összetétele (a kép nagyítható)
Az új játék érkezését a Zynga az első negyedéves üzleti eredményeket ismertető befektetői konferenciabeszélgetésen jelentette be. A Facebookkal pár hónappal ezelőtt szakító cég az első negyedév során 264 millió dolláros bevételtért el, ami alig maradt el a 265 milliós várakozásoktól. A közzétett adatok szerint az egy évvel ezelőtti 321 millióhoz képest erős a visszaesés, illetve a közzétett grafikon arról is tanúskodik, hogy a bevétel összetétele sokat egyszerűsödött az utóbbi időszakban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.