Az Apple már jó ideje dolgozik azon, hogy telefonjai értékesítési folyamatából száműzhesse a mobilszolgáltatókat. Ami az iPhone-nal nem sikerült, talán megoldja az iPad.
Az iPad 3G változata egy ideje már elérhető, ebben micro SIM kártyával használható a szélessávú mobil internet. A tablet ezen verzióját olyan neves mobilszolgáltatók forgalmazzák, mint az AT&T, vagy Európa egyes területein az O2. Az Apple azonban szeretne eggyel közelebb kerülni a vásárlókhoz az eladási folyamatban.
Elodázott döntés ■ A The Sunday Telegraph értesülései szerint Steve Jobs és csapata az iPad segítségével érhetné el azt, amit az Apple okostelefonja még nem tudott megugrani: a mobilszolgáltatók szinte teljes kihagyását az értékesítési láncból. A titkos fegyver a beépített, utólagosan aktiválható SIM kártya.
A "magas rangú belső informátorra" hivatkozó cikk szerint az iPad 3G speciális kiadása teljesen hagyományos boltokban vagy egyéb, nem szolgáltatókhoz kötött módokon lehetne megvásárolható, az integrált kártyát pedig már a vétel után aktiválhatná a felhasználó bármelyik olyan mobilszolgáltatónál, aki partnerként beszáll ebbe a folyamatba.
Támadás másik fronton ■ Az Apple az iPhone történetében már többször próbálta bevezetni a beépített SIM kártyás megoldást, ám a szolgáltatók minden esetben megfúrták ezt a tervet. Az iPad esetében viszont nem ennyire erős a kötődés a mobilcégek felé, így az informátor szerint a cupertinói vállalat így próbálja letesztelni a később-aktiválós módszert. Amennyiben ezt megkedvelik a vásárlók, a következő generációs iPhone-ok esetében már könnyebb lehet meggyőzni a szolgáltatókat is, hogy az első szintű értékesítés helyett aktiválási partnerség formájában vegyenek részt a forgalmazásban.
Természetesen az Egyesült Államokban kezdődhet az új rendszer bevezetése, a cikk szerint van még esély az idei karácsony előtti megjelenésre, de legkésőbb 2011 elején boltokban lehetnek a beépített kártyás tabletek. Európai megjelenésről még nincs hír, de talán pont ez az eladási forma eredményezhet gyorsabb terjeszkedést, hiszen nem lenne szükség legfelsőbb szintű, kizárólagos értékesítési megállapodásokra a helyi szolgáltatókkal.