San Franciscó-ban, a Modern Művészetek Múzeumában indítja el Steve Jobs és Rupert Murdoch az első, kizárólag iPad-re megjelenő napilapot, a The Daily-t.
A Mashable és több más szavahihető forrás szerint is január 19-én jelenhet meg a The Daily nevű virtuális napilap első száma. Bár különféle nyomtatott sajtótermékek már elkészültek az Apple tabletjén olvasható változatban, ám a most induló lesz az első olyan, amely kizárólag iPadre készül, és nincs sem nyomtatott, sem másféle elektronikus változata.
NapiPad ■ Rupert Murdoch és médiabirodalma legutóbb egy kifejezetten balul sikerült kísérlettel hívta fel magára a figyelmet,
a fizetősre átállított The Times és The Sunday Times ugyanis nem talált kitörően lelkes fogadtatásra (és előfizetésre sem). Most azonban a mogul társult
Steve Jobsszal, és a hírek szerint közös sajtóeseményen jelentik be a kizárólag iPaden terjesztett napilapot.
Murdoch és Jobs: jó kérdés, hogy ugyanígy mosolyognak-e a The Daily indulása
után is, a projekt a szakértők szerint is kétesélyes, ugyanúgy lehet kirobbanó
siker, mint kínos bukás
A News Corporation a hírek szerint nagyon komolyan ráfekszik az újfajta terjesztési módra: több mint száz újságíró és szerkesztő dolgozik a The Daily elkészültén, melyet maga Murdoch is a vállalat legfontosabb projektjének nevezett. Ez már a befektetett összegekből is érződik, hiszen már a tervezési fázisban harmincmillió dollárt irányoztak elő a The Daily létrehozására és kezdeti üzemeltetésére. A napilap vezetője a New York Posttól átigazolt főszerkesztő-helyettes,
Jesse Angelo, a terjesztés üzleti feladatait pedig a Viacomtól érkezett
Greg Clayman irányítja, az egyes területek vezető szerkesztői és szakértői pedig olyan nagy nevektől ültek át, mint a New Yorker, az AOL vagy épp a Forbes.
Az előfizetés az iOS rendszeren keresztül egyszerűen megoldható lesz akár egyes számonként, akár egy bizonyos időtartamra, az egyedi lapszámok ára 99 cent lesz.