LePad és Palmpad - a hírek szerint a Lenovo és a HP is királyfiakat delegál az iPad trónkövetelőinek sorába. A cél egyelőre a kínai piac - oda ugyanis egyelőre kevésbé figyel Steve Jobs...
Az iPadet lehet szeretni és kritizálni (vagy extrém esetben mindkettőt egyszerre), de a piaci hatásait nehéz lenne tagadni. Az Apple tabletje olyan folyamatokat indított el az ultrahordozható eszközök piacán, amelyek egy régi ötlet újragondolásával és persze hatalmas marketinggel akár
ketté is oszthatják a személyi számítógépek evolúcióját.
Az iPad egyik hatása mindenképpen az, hogy a legnagyobb gyártóktól a feltörekvőkig most
mindenki valamilyen "pad" megalkotásán dolgozik. Akiknek esetleg még az Apple megoldásának bemutatása előtt volt valamilyen táblagépe vagy erre vonatkozó terve, az is gyorsan visszaszívta mindet és az új elvárások alapján újrafaragott megoldással jelentkezik.
Két operációs rendszer egy ellen | Az iPad hagyományosan zárt világát és kötött lehetőségeket biztosító rendszerét most két nagy gyártó kétféle irányból támadja meg. A Lenovo androidos készülékkel, a HP pedig - ha a szakértők jól következtetnek a Palmpad név levédéséből és a Palm akvizícióból - egy WebOS alapú tablettel próbál minél nagyobbat kiharapni az Apple asztalán díszelgő tablet-tortából.
A Lenovo egyéni felhasználókat kiszolgáló Consumer Business divíziójának alelnöke, Liu Jun jelentette be a LePad névre keresztelt tabletet. A név nem nagy meglepetés a tablet-elnevezési trendek mellett azért sem, mert Kínában a gyártó nemrég kezdte forgalmazni
LePhone névre keresztelt okostelefonját is. A közlemények szerint a LePad elsődleges célja is Kína lesz, amelyre a vállalat szerint Steve Jobs nem fordít kellően nagy figyelmet. A Lenovo tabletje és telefonja számára is először a távol-keleti országban szeretne nagy népszerűséget kivívni, és ezután megtámadni a termékekkel a nemzetközi piacot.
Teher alatt nő a pálma? | A HP terveiről jóval kevesebbet tudni: csupán annyi biztos, hogy levédették a Palmpad nevet, ezért a szakértők nagyjából biztosra veszik, hogy
a levitézlett, Windows-alapú Slate koncepció helyett a
Palm-akvizíció során megszerzett WebOS segítségével turbózzák fel saját tabletjüket.
A WebOS alapú HP táblagépről már gyakorlatilag a Slate kútba ejtése utáni napokban elkezdtek szivárogni hírek, ám
az akkor még Hurricane névre keresztelt eszköz megjelenése azóta is váratott magára. A mostani spekulációk is azon alapulnak, hogy a levédett név mellett a HP már jó ideje hangoztatja, hogy a Palm "örökségéből" szeretne minél előbb ropogós dollárokat termelni. A WebOS rendszer alól pedig a HP előtti korszakban pontosan az hiányzott, amit a HP most képes lehet alátenni: egy erős, megbízható hardver.
A Lenovo tablet megjelenési időpontja nagyjából már ismert: a LePad a tervek szerint még idén év végéig boltokba kerül (természetesen először Kínában). A Palmpad azonban egyelőre még mindig rejtély: ha valóban készül ilyesmi a HP műhelyeiben, akkor ennek is mielőbb napvilágot kellene látnia, hiszen az Android hamarosan a harmadik generációval támad, az iPadek pedig egyre több helyen terjednek: bár Kínában még hivatalosan nem forgalmazzák, Hong-Kongban azonban most pénteken kezdődik a hivatalos értékesítés.