Bár itthon még viszonylag kevesen rendelkeznek a helymeghatározásra képes okostelefonokkal, és közülük is csak néhányan élnek a geolokációra épülő Foursquare lehetőségeivel, az úttörő cégek elkezdték saját céljaikra használni a szolgáltatást.
Egészségünkre! ■ A témával foglalkozó blog bejegyzéséből kiderül, hogy egy budapesti vendéglátóegység vonzó ajánlattal állt elő. Minden felhasználó, aki bejelentkezik a helyre, és valamit fogyaszt, egy pohár sörre a ház vendége lesz.
A Foursquare használói telefonjuk segítségével bárhová bejelentkezhetnek (becsekkolhatnak), és ezt az információt ismerőseikkel is megoszthatják. Így megfelelő elterjedtség és rendszeres használat esetén sokkal könnyebb „véletlenül” összefutni barátainkkal, ha történetesen egy időben tartózkodunk egy adott környéken.
Úttörőnek lenni jó ■ A Facebook által az USA-ban már erősen szorongatott Foursquare-nek egyelőre itthon még nincs komoly ellenlábasa, ám az említett szűk elterjedtség miatt a benne rejlő üzleti lehetőségek is korlátozottak. Az viszont biztos, hogy az első fecskék egy jól kitalált akciótól jelentős publicitást és ezen keresztül forgalmat remélhetnek. (Valószínűleg a 14. ilyen kampánynak mi sem szánunk majd külön cikket – a szerk.)
Mint a mellékelt képen látszik, ez egyelőre nem mutatkozik meg a becsekkolások számában, de érdemes lesz néhány hét múlva visszanézni, és ellenőrizni, hol tart a számláló.
Gáz lett a GAP ■ Egyébként a Foursquare újszerűségében rejlő kockázatokra jó példa a GAP nemrégiben lezajlott amerikai promóciója. A ruhacég ingyen farmert ígért az üzleteibe becsekkoló vásárlóknak, ám a rosszul kivitelezett és kommunikált akció inkább visszafelé sült el.
Az ajánlat ugyanis a tízezres készlet erejéig volt érvényes, ám mindez a sok száz boltra elosztva. Azaz egyes helyeken maximum néhányan tudtak hozzájutni. Ráadásul sem a vevők, sem az üzletek dolgozói nem voltak képben, hogy miről is szól ez az kampány pontosan. Voltak helyek, ahol a személyzet annak is adott farmert, aki csak hivatkozott az akcióra, de nem használta a Foursquare-t. Mások a cég Facebook-oldalára írták be, hogy „check in”, mert azt hitték, ezt kell tenni az ajándékért.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak