2012 mindent eldöntő év lesz a Microsoft mobil operációs rendszerének szempontjából, a gyártó partnereivel együtt hatalmas összegeket áldoz a WP7 a piaci részesedésének felpumpálására.
A Deutsche Bank elemzői szerint a Windows Phone 2010 őszi bemutatkozását körülbelül 400 millió dolláros kampány kísérte, ehhez pedig azok a hasonló nagyságrendű, egyszeri tervezési költségek (NRE) is hozzájárultak, amelyekkel a Microsoft a készülékgyártók fejlesztéseit támogatta. Pontos számokat sem akkor, sem később nem hoztak nyilvánosságra, de tavaly akármennyit is fordítottak a WP7 népszerűsítésére az egymilliárd dollárt jóval meghaladó vállalati marketingbüdzséből, nem volt sok látszata. A mobil operációs rendszer piaci részesedése tartósan 2 százalék alá esett, a potenciális vásárlók többségének pedig alkalma sem nyílik kipróbálni.
44 millió
dollárral szállt be a Microsoft a Nokia és a Samsung új készülékeinek év végi, nagy-britanniai promotálásába, nagyjából kettő az egyhez arányban támogatva a WP7 Mango rendszerű készülékeket megjelentető gyártókat – írta tavaly októberben a Mobile Today. A Nokia 2012-re nézve már bejelentette, hogy idén több pénzt fordít a WP7-es telefonok reklámozására, mint korábban bármelyik másik kampányára.
Sokat az idei összegekről sem tudni, de 2012 sorsdöntő év lesz a Windows Phone jövőjének szempontjából, így a Microsoft a marketing területén is mélyen a zsebébe nyúl majd, sőt ezúttal a készülékgyártók és a mobilszolgáltatók sem hagyják magára. Az egyik legismertebb Microsoft-blogger,
Paul Thurrott jóvoltából viszont
már megjelent néhány szám: a szerző egy belsős dokumentációra hivatkozva vetíti előre a január 10-től zajló
CES kiállításon induló WP7-es marketingcunamit.
Mindent vagy semmit ■ Thurrott szerint csak az Egyesült Államokban a 200 millió dollárt közelíti majd a Windows Phone népszerűsítésére szánt keret, amelynek egy részét a Microsoft, a Nokia és az AT&T szolgáltató a viszonteladók alkalmazottainak ösztönzésére fordítaná. Eddig ugyanis nem volt jellemző, hogy azok rögtön felhívták volna az androidos készülékek vagy az iPhone után érdeklődő vásárlók figyelmét a Windows Phone-os alternatívára, a jövőben viszont a modellek és az értékesítések függvényében 10-15 dollárt kereshetnek majd minden eladott példányon.
Aki nem túl kényes az ellenőrzött információkal kapcsolatban, az további részleteket olvashat ki a
WMPoweruser oldalon közzétett, ismeretlen forrásból származó és meg sem erősített útitervből. Ennek alapján az ősszel bemutatott Mangót 2012 második negyedévében egy Tango nevű Windows Phone kiadás követi, amelynek legfőbb célja, hogy az olcsó telefonok mezőnyében is elterjessze a Microsoft rendszerét, beszállva az Android által diktált árversenybe. A negyedik negyedévre várt Apollo már elhozná a HD kijelzővel vagy többmagos processzorokkal rendelkező készülékeket, versenyképes és az üzleti felhasználást célzó ajánlatokkal fejelve meg a WP7 növekvő piaci részesedését.