2012 mindent eldöntő év lesz a Microsoft mobil operációs rendszerének szempontjából, a gyártó partnereivel együtt hatalmas összegeket áldoz a WP7 a piaci részesedésének felpumpálására.
A Deutsche Bank elemzői szerint a Windows Phone 2010 őszi bemutatkozását körülbelül 400 millió dolláros kampány kísérte, ehhez pedig azok a hasonló nagyságrendű, egyszeri tervezési költségek (NRE) is hozzájárultak, amelyekkel a Microsoft a készülékgyártók fejlesztéseit támogatta. Pontos számokat sem akkor, sem később nem hoztak nyilvánosságra, de tavaly akármennyit is fordítottak a WP7 népszerűsítésére az egymilliárd dollárt jóval meghaladó vállalati marketingbüdzséből, nem volt sok látszata. A mobil operációs rendszer piaci részesedése tartósan 2 százalék alá esett, a potenciális vásárlók többségének pedig alkalma sem nyílik kipróbálni.

44 millió
dollárral szállt be a Microsoft a Nokia és a Samsung új készülékeinek év végi, nagy-britanniai promotálásába, nagyjából kettő az egyhez arányban támogatva a WP7 Mango rendszerű készülékeket megjelentető gyártókat – írta tavaly októberben a Mobile Today. A Nokia 2012-re nézve már bejelentette, hogy idén több pénzt fordít a WP7-es telefonok reklámozására, mint korábban bármelyik másik kampányára.
Sokat az idei összegekről sem tudni, de 2012 sorsdöntő év lesz a Windows Phone jövőjének szempontjából, így a Microsoft a marketing területén is mélyen a zsebébe nyúl majd, sőt ezúttal a készülékgyártók és a mobilszolgáltatók sem hagyják magára. Az egyik legismertebb Microsoft-blogger, Paul Thurrott jóvoltából viszont már megjelent néhány szám: a szerző egy belsős dokumentációra hivatkozva vetíti előre a január 10-től zajló CES kiállításon induló WP7-es marketingcunamit.

Mindent vagy semmit  Thurrott szerint csak az Egyesült Államokban a 200 millió dollárt közelíti majd a Windows Phone népszerűsítésére szánt keret, amelynek egy részét a Microsoft, a Nokia és az AT&T szolgáltató a viszonteladók alkalmazottainak ösztönzésére fordítaná. Eddig ugyanis nem volt jellemző, hogy azok rögtön felhívták volna az androidos készülékek vagy az iPhone után érdeklődő vásárlók figyelmét a Windows Phone-os alternatívára, a jövőben viszont a modellek és az értékesítések függvényében 10-15 dollárt kereshetnek majd minden eladott példányon.

Symbian: még mindig uralkodik az élőhalott
Újabb mérföldkőhöz ért a Microsoft az app-versenyben

Aki nem túl kényes az ellenőrzött információkal kapcsolatban, az további részleteket olvashat ki a WMPoweruser oldalon közzétett, ismeretlen forrásból származó és meg sem erősített útitervből. Ennek alapján az ősszel bemutatott Mangót 2012 második negyedévében egy Tango nevű Windows Phone kiadás követi, amelynek legfőbb célja, hogy az olcsó telefonok mezőnyében is elterjessze a Microsoft rendszerét, beszállva az Android által diktált árversenybe. A negyedik negyedévre várt Apollo már elhozná a HD kijelzővel vagy többmagos processzorokkal rendelkező készülékeket, versenyképes és az üzleti felhasználást célzó ajánlatokkal fejelve meg a WP7 növekvő piaci részesedését.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.