Elemzők szerint nagyot kell durrannia a RIM új mobil operációs rendszerének és az erre épülő új készülékeknek is: ha a BlackBerry 10 nem mutat valami igazán újat és a versenytársakhoz képest markánsan mást, a kanadai vállalat menthetetlenül tovább csúszik lefelé.
Az interneten mindenesetre rég nem látott érdeklődés előzi meg a BlackBerry 10-es eszközök érkezését. Kiszivárgott fotókon és videókon láthatunk különféle részleteket a rendszerről és az új L-sorozatú (London kódnevű) készülékekről. Az alábbi videó például pár napja játszik bújócskát a cenzorokkal, újra és újra letiltják a YouTube-on, majd mindig előbukkan megint. Egy vietnami magazin munkatársa próbálgat egy L-készüléket. Ha a nyelv nem is segít sokat, a telefont részletesen megnézhetjük minden oldalról, és a BlackBerry 10 felületébe is belekukkanthatunk.
Igényes felzárkózás ■ A telefon műanyag hátlapját eltávolítva láthatóvá válik az NFC modul, valamint a SIM és a memóriakártya csatlakozója: a RIM láthatóan igyekszik meglovagolni az érintés nélküli közeli adatkommunikációt, amelyet a versenytársak közül sem mindenki épít be készülékeibe. Az új BlackBerry hátlapja egyébként épp az NFC miatt nem lesz fém, ám a vietnami tesztelők fotóin jól látható a prémium anyaghasználat.
Az alábbi videó pedig minden bizonnyal egy BlackBerry 10-et futtató tesztkészülékről szivárgott ki, a gyors oktatófilmecske két fontos gesztus használatát mutatja be. Ha ujjunkat a kijelző felső kávájáról lefelé húzzuk, az adott alkalmazáshoz kapcsolódó menüt hívhatunk elő: ez hasonló az Android legördíthető képernyőjéhez, ám míg a Google rendszerében ez csak "rendszerszintű", a BB10-ben a jelek szerint minden app megkaphatja ezt a funkciót. A mozdulat inverzével pedig a futó alkalmazást tudjuk lekicsinyíteni és a feladatkezelőbe húzni.
A készülékek szépek, a rendszer pedig kiforrottnak és stabilnak tűnik, ebben a legtöbb szakértő és kommentelő egyetért. Az viszont már kérdéses, hogyan fogadja majd az újdonságokat a piac: az a piac, amely egy ideje rakétasebességgel húzott el a RIM mellett iPhone-ostul, Androidostul (nem is beszélve a mobilos megújulásába milliárdokat fektető Microsoftról).
A RIM jelenleg körülbelül 80 milliós felhasználói bázist tudhat magáénak, elsőként az ő meggyőzésük és áttérítésük lesz a fő feladat. Egyes híroldalak a Scotia Capital nemrég kiszivárgott kutatására utalva úgy vélik, akár a jelenlegi BlackBerry-tábor 70 százaléka is áttérhet az új platformra a
január 30-ára tervezett hivatalos bemutatót követő egy éven belül. Ezután viszont a stabilitás, növekedés, és végső soron a befektetők meggyőzése érdekében el kell indulnia egy evangelizációs folyamatnak is, melyben a jelenleg egyéb rendszerekkel szállított telefonok tulajdonosait próbálják majd meggyőzni az újraálmodott BlackBerry előnyeiről.