Vicces reklámmal és alkalmazással térít a Microsoft
Horváth Balázs2013.05.03.
Androidosoknak készített alkalmazással és látványos, a vetélytársakat gúnyoló reklámmal népszerűsíti a Lumia mobilokat a Microsoft.
A mobil operációs rendszerek, készülékek, alkalmazás ökoszisztémák közötti váltás csak nagy ritkán megy végbe. Ha egy felhasználó elégedett, de legalábbis nem különösebben frusztrált valamelyik rendszer miatt, akkor nagyon nagy lökésre van szükség ahhoz, hogy átnyergeljen egy másik operációs rendszerre. A Microsoft is tisztában van ezzel, de nem tesz le róla, hogy különböző eszközökkel elősegítse az esetleges váltást.
Válts, légyszi! ■Egyértelmű, hogy a Nokia-rajongók, -fanatikusok önmagukban kevesen vannak ahhoz, hogy életben tartsák a Lumia készülékeket, így a Microsoft az androidosokat vette célba. Annyira komoly a térítési szándék, hogy még egy alkalmazást is készítettek a feladathoz. A Switch to Windows Phone, azaz Válts Windows Phone-ra app úgy segít az esetleg tétovázó felhasználónak, hogy egy rövid szkennelés után listát készít az Androidon használt alkalmazásokról, ami alapján megállapítja, hogy azokból mennyi érhető el Windows Phone alatt.
Switch to Windows Phone: segíteni szeretne a váltásban
Az adatokat egy kis adatbázisba rendezve feltölti a megadott Windows ID-hez tartozó SkyDrive-ba, ami egy WP-alapú alkalmazással már egy windowsos mobilon újra letölthető. Az alkalmazás ekkor ki is keresi és letöltésre kínálja azokat a programokat, amiket korábban Androidon is használtunk.
Üsd, vágd! ■Az elgondolás alapvetően nem lenne rossz, hiszen a váltástól leginkább azért félnek a felhasználók, mert azt gondolják, hogy nélkülözniük kell majd a szeretett alkalmazásaikat. A probléma az, hogy a tapasztalatok szerint a Switch to Windows Phone gyakran téved, és nem jó alternatívát ajánl, illetve tolakodó megoldásról van szó, amit az androidosok nem köszönő szóval, hanem az egy csillagos értékelések bőkezű szórásával „honorálnak”.
A Google Play Store-ban a Microsoft alkalmazása jelenleg a bűn rossz, 1,4-es értéken áll, ami azt jelenti, hogy csak elvétve kap kiváló értékelést, sőt, inkább az egy csillagok röpködnek. A Switch to Windows Phone hazánkban nem elérhető, és kizárólag androidos verziója van, tehát az iPhone társadalmat egyelőre nem próbálták meghatni ezzel a módszerrel.
A nemrégiben napvilágra került, szintén a váltást propagáló Lumia reklám már sokkal jobban sikerült próbálkozás, noha kifejezetten szarkasztikusra sikerült a hangnem. A gyártók közötti piszkálódásnak, a beszólásnak, a konkrét szívatásoknak elég komoly hagyományai vannak, amit ez a reklám visz tovább immáron némileg finomabb hangvételben.
Az esküvőn pillanatok alatt két pártra szakadó családtagok, az egymásnak eső iPhone és Samsung Galaxy rajongók, illetve az őket derűsen, Lumia 920-al fotózó, videózó pincérek által szállított üzenet (Don't fight! Switch!, azaz Ne harcolj! Válts!) valóban ütős, a nagy kérdés már csak az, hogy mennyire lesz hatékony.
Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.