Dél-koreai úthenger, feltörekvő kínai márkák és leszakadó sereghajtók – az ABI Research összefoglaló jelentéséből kiderül, hogyan zárták a nagy mobilgyártók az idei második negyedévet.
Az ABI Research friss jelentésében a megszokott ötösfogat helyett a világ tizenegy vezető mobilgyártójának idei teljesítményét értékeli. A szolgáltatói saját márkás telefonokat nem számítva ez a tizenegy vállalat szállítja a mobilkészülékek 80 százalékát világszerte, bár a dobogósok egymagukban produkálják az eladások több mint a felét – derül ki a piackutató második negyedéves számaiból.

A felmérés szerint fokozatosan közelít egymáshoz a hagyományos telefonok és az okostelefonok eladása. Az április és június között jegyzett 365 millió eszközből már 147 millió rendelkezett teljes értékű mobil operációs rendszerrel, míg ugyanez a mutató két évvel ezelőtt alig haladta meg a 60 milliót.

Márkák versenye A Samsung megőrizte elsőségét a Nokiával szemben a hagyományos készülékek piacán, és okostelefon-szegmensben is vezet legnagyobb versenytársa, az Apple előtt: utóbbi termékcsoportból az idei második negyedévben több mint 50 millió darabot dobott piacra. A dél-koreai márka okostelefon-üzletét az ebben az időszakban bemutatott Galaxy III lendítette fel, ennek köszönhetően az év első három hónapjának teljesítményét további 7 millióval fejelte meg.

A trónjától megfosztott Nokia a szezonalitás hatásai és a gyengélkedő nyugat-európai gazdaság ellenére is 1,2 százalékkal több kézieszközt adott el. Csakhogy a finn gyártó az előző negyedhez képest alulteljesített az okostelefon-szegmensben, a növekedést annak köszönheti, hogy a hagyományos telefonok szállításában 3 millióval növelte a darabszámot. Kétes dicsőség, hogy a Nokia ugyanannyi symbianos okostelefont adott el, mint ahány Windows Phone-os készüléket.



Az Apple negatív meglepetést okozott: igaz, hogy az elemzők a második negyedévre lassulást jeleztek, de a 26 százalékos visszaesés így is meglepte a piacot. A csökkenés elsősorban annak tudható be, hogy a vevők az ősszel érkező iPhone 5-re várnak. Az Apple, mint már többször is megírtunk, jelentős módosításokat ígért az iPhone 4S-hez képest, amire szüksége is lesz, ha lépést akar tartani a Samsunggal.

Kínai offenzíva Történetében először jutott be a vezető ötösfogatba a ZTE. Az ABI Research szerint a kínai cég már nem számít sötét lónak, és otthoni piacán való erős jelenléte önmagában is sokáig tarthatja a márkát a globális toplistán. A Huaweit olcsó, de márkás mobilgyártóként jegyzik. amely a Microsoft egyik legújabb OEM partnere lett, és az elsők között jöhet elő Windows Phone 8-as okostelefonnal. A vállalat a második negyedévben 30 ezer darabbal már lekörözte az ugyancsak kínai TCL-t, és várhatóan az idei második félévre jövedelmezőségi pozícióján is javít, miután az első három hónap 22 százalékos profitcsökkenést hozott a számára.





A TCL negyedéves összevetésben 38,5 százalékos növekedést tudott felmutatni az idei április-júniusi időszakban, az akkor eladott 2,2 millió okostelefon azonban éves összehasonlításban 12-szeres többletet mutatott. A nálunk kevésbé ismert gyártó a hazai pályán a hagyományos készülékek eladásait is növelni tudta.

Sereghajtó nagyok Az ötödik helyezett LG éves összevetésben 47 százalékkal esett vissza, miután a hagyományos telefonok piacán folyamatosan veszít részesedéséből. A cég feladta profitábilis gyártói státusát, miután a megnövelt marketingköltségek is 3 százalékos nettó veszteséghez vezettek – állítja az elemzés. A dél-koreai márka a jövőben valószínűleg a negyedik generációs (LTE) okostelefonokra összepontosít, ezzel viszont az ABI Research szerint a külpiacokon nem igazán lesz nyerő pozícióban. 





A mobiltelefon feltalálásában hajdanán oroszlánrészt vállaló amerikai Motorola manapság nehéz hónapokat él át. A céget felvásárló Google ezerrel dolgozik a pénzügyi mutatók javításán, de még mindig sok a spekuláció, hogy a keresőóriás valóban meg tud-e bírkózni a feladattal, hogy ismét felvirágoztassa a márkát.

A HTC idei második negyedévben valamelyest javított a pozícióján, és ezzel vissza tudta tornászni magát a top tízbe, de elemzők szerint a harmadik negyedévben már ismét kihullik onnan. Jellemzően Észak-Amerika a tajvani gyártó fő felvevőpiaca, ahova eddig szállításainak fele irányult, most azonban csak készülékeinek 25 százalékát tudja ott eladni. Az LTE megrendelésekért folyó versenyben rendszeresen alulmarad, főként a készülékeinek gyenge akkumulátor-teljesítménye miatt. Az ABI Research azt jósolja, hogy a márka további nehéz idők elé néz mindaddig, amíg az olcsóbb okostelefon-kategóriákban próbál versenyben maradni.

Egy kicsi és egy nagy: jönnek a Huawei új tabletjei
Íme a világ első Windows Phone 8-as telefonja

A  Blackberry gyártója, a kanadai RIM újabb katasztrofális negyedévet zárt, amivel a tízes sereghajtók közé került a Sony-val együtt. A cég ilyen rossz pozícióban 2007 óta nem volt, vezetősége pedig túl régóta gondolkodik a komoly stratégiaváltáson, aminek következtében a legújabb BlackBerry 10-es operációs rendszer megjelentetését is 2013 első negyedévére halasztották. Az ABI Research szerint a BB 10 versenyképes terméknek ígérkezik, de ahhoz túl későn kerül a piacra, hogy a RIM-et a felszínen tartsa.

A tizenegyedik Sony Mobile semmilyen összehasonlításban nem zárt különösen rossz negyedévet: a márka a Motorolához hasonlóan nagy változásokon ment keresztül az Ericsson kiválásával, és az elemzők várakozásai szerint az önálló márkaépítés sikerétől függően tovább javíthat pozícióján.

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.