Az Apple és a Google mobilpiaci csatározása közben nem állt meg az élet más vállalatoknál sem: a Nokia és a Yahoo termékkeresztezésekkel próbálkozik.
Ugyan már egy ideje keringtek pletykák a két vállalat együttműködéséről, biztossá azonban csak most vált a megállapodás. Ennek értelmében Yahoo szolgáltatás dolgozik majd a Nokia telefonos levelező és chat alkalmazása mögött, a Yahoo helymeghatározója pedig Nokia alapú lesz.
Te engemet, én tégedet | A közeljövőben a Yahoo navigációs szolgáltatása "powered by Ovi" jelzéssel ellátva Nokiás alapokon működik majd, az Ovi Maps szervereinek támogatásával. Ezért cserébe a Yahoo adja az Ovi Mail és Ovi Chat szolgáltatás támogatását (ezekre pedig értelemszerűen "powered by Yahoo" jelzés kerül). A felhasználók ebből elviekben nem vehetnek észre semmilyen használatban jelentkező változást, nem kell újra regisztrálniuk vagy bármit átállítaniuk - sőt, a jövőben arra is lehet lehetőség, hogy bizonyos belépési információk segítségével mindkét cég megoldásai elérhetőek lesznek.
Mindkét vállalat számára saját piacaik kiterjesztése volt a cél, amely nagyjából várható is volt az elemzők szerint: mivel saját területükön mindkettejüknek erős konkurenciaharccal kellett szembesülnie, inkább egymás területére merészkedve terjesztik ki saját határaikat.
Kölcsönös előnyök | A Yahoo számára végre egy erősebb mobilpiaci belépést hozhat az együttműködés nemzetközi szinten.
Carol Bartz vezérigazgató szerint azért választották a Nokiát, mert a legjelentősebb mobilpiaci szereplőt keresték, akik a leghatékonyabban vezethetik be őket a mobil világba. A Nokia által kínált Navteq alapú navigációs megoldások pedig abban segíthetnek, hogy a Yahoo felrázza térkép-szolgáltatásait, amelyre az utóbbi időkben bevallottan nem helyezett akkora fókuszt.
Persze a Nokia számára sem elhanyagolható az összefonódás előnye. A Yahoo levelezőszolgáltatásának 300 millió felhasználója van, míg az Ovi Mailt 9 millióan használják - e levelezőrendszerre történő csatlakozás és a jövőbeni nagyobb átjárhatóság növelheti azok táborát, akiket meggyőzhetnek a mobilos (és ezen belül nokiás) e-mailezés előnyeiről.