Szokásától eltérő módon az Apple gyorsan előállt új táblagépének első néhány napos eredményével. A harmadik generációs eszközből három nap alatt hárommillió fogyott el.
Míg az első két változat megjelenését követő héten csak a szakértői becslésekre lehetett hagyatkozni az iPad startjának sikeréről, most gyorsan és büszkén előállt az Apple egy erről szóló, számot is tartalmazó sajtóközleménnyel. A hivatalos bejegyzés tanúsága szerint a március 16-tól árusított új iPad első hosszú hétvégéjén 3 millió példányban kelt el.



Ez az eredmény a legerősebb táblagépes nyitása a cégnek, ami nyilván megmagyarázza a váratlan kitárulkozást. Becslések szerint az első iPad nyitó hétvégéjén 600-700 ezer darab talált gazdára, míg az iPad 2 esetében ugyanezt szakértők "mindössze" 500 ezerre saccolták. A hárommilliós eredmény ugyan első ránézésre valóban bődületes sikert mutat, de néhány tényező figyelembe vételével kicsit árnyalható a valódi értéke ennek a számnak.

Almát a körtével  Az első generációs iPad volt az a termék, amely tömegcikké varázsolta a már sok éve létező táblagépet mint informatikai eszközt. A következő generációk indulásánál így már egyre érettebb (és nagyobb) piacra érkezik az új tablet, ami természetszerűleg jó hatással van az eladásokra. Hogy az iPad 2-ből ennek ellenére félmillió fogyott, annak leginkább logisztikai okai voltak, ugyanis szinte órák alatt kifogytak a készletek. Vélhetően sokkal több fogyott volna, ha nem a pillanatnyi készlethiány szöveggel szembesül a nyitó hétvégén vásárolni akarók többsége. 

Végezetül azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy az új iPad volt az első olyan Apple tablet, amelyik a kezdetektől fogva több országban is megvásárolható volt. Miközben az iPad és az iPad 2 a fenti eredményeket kizárólag az Egyesült Államokban érte el, a legújabb táblagép múlt hét pénteken tíz országban startolt el egyszerre. (Magyarország a második körben, március 23-án csatlakozik a forgalmazó országok csoportjához.)

Negatív első vélemények az új iPad-ről
Felemás az új iPad fogadtatása

Apró gondok  Persze a fenti "korrekciós tényezők" mellett is óriási teljesítményt jelent ennyi táblagépet eladni egyetlen hétvége alatt, ami jól mutatja, hogy nem zavarta meg különösebben a forgalmat az, hogy a szaksajtó nem volt elragadtatva a tablet március eleji bemutatásakor. Sőt lehet, hogy a napokban napvilágra került néhány apró probléma sem fogja megzavarni a termék diadalmenetét. Az egyik ilyen gond volt a pénteki startról szóló tudósításokban említett túlmelegedés, valamint az, hogy az új iPad érezhetően testesebb és nehezebb elődjénél.

Mások arról panaszkodtak, hogy a korábban az iPad 2-höz vásárolt Smart Cover takaró nem megfelelően működik az új eszközön. Utóbbit egyébként a hírek szerint orvosolni lehet azzal, ha a vásárló egy márkaboltban díjmentesen kicserélteti a takarót egy újabb gyártmányra, ami megoldja a hibát. Ez persze azokat nem boldogítja, akik nem az Apple, hanem egy másik gyártó iPad-hez készített borítóját szerezték be annak idején.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.