Szokásától eltérő módon az Apple gyorsan előállt új táblagépének első néhány napos eredményével. A harmadik generációs eszközből három nap alatt hárommillió fogyott el.
Míg az első két változat megjelenését követő héten csak a szakértői becslésekre lehetett hagyatkozni az iPad startjának sikeréről, most gyorsan és büszkén előállt az Apple egy erről szóló, számot is tartalmazó sajtóközleménnyel. A
hivatalos bejegyzés tanúsága szerint a március 16-tól árusított új iPad első hosszú hétvégéjén 3 millió példányban kelt el.
Ez az eredmény a legerősebb táblagépes nyitása a cégnek, ami nyilván megmagyarázza a váratlan kitárulkozást. Becslések szerint az első
iPad nyitó hétvégéjén 600-700 ezer darab talált gazdára, míg az
iPad 2 esetében ugyanezt szakértők "mindössze" 500 ezerre saccolták. A hárommilliós eredmény ugyan első ránézésre valóban bődületes sikert mutat, de néhány tényező figyelembe vételével kicsit árnyalható a valódi értéke ennek a számnak.
Almát a körtével ■ Az első generációs iPad volt az a termék, amely tömegcikké varázsolta a már sok éve létező táblagépet mint informatikai eszközt. A következő generációk indulásánál így már egyre érettebb (és nagyobb) piacra érkezik az új tablet, ami természetszerűleg jó hatással van az eladásokra. Hogy az iPad 2-ből ennek ellenére félmillió fogyott, annak leginkább logisztikai okai voltak, ugyanis szinte órák alatt kifogytak a készletek. Vélhetően sokkal több fogyott volna, ha nem a pillanatnyi készlethiány szöveggel szembesül a nyitó hétvégén vásárolni akarók többsége.
Végezetül azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy az új iPad volt az első olyan Apple tablet, amelyik a kezdetektől fogva több országban is megvásárolható volt. Miközben az iPad és az iPad 2 a fenti eredményeket kizárólag az Egyesült Államokban érte el, a legújabb táblagép múlt hét pénteken
tíz országban startolt el egyszerre. (Magyarország a második körben, március 23-án csatlakozik a forgalmazó országok csoportjához.)
Apró gondok ■ Persze a fenti "korrekciós tényezők" mellett is óriási teljesítményt jelent ennyi táblagépet eladni egyetlen hétvége alatt, ami jól mutatja, hogy nem zavarta meg különösebben a forgalmat az, hogy a szaksajtó nem volt elragadtatva a tablet március eleji bemutatásakor. Sőt lehet, hogy a napokban napvilágra került néhány apró probléma sem fogja megzavarni a termék diadalmenetét. Az egyik ilyen gond volt a pénteki startról szóló tudósításokban említett túlmelegedés, valamint az, hogy az új iPad érezhetően testesebb és nehezebb elődjénél.
Mások arról panaszkodtak, hogy a korábban az iPad 2-höz vásárolt Smart Cover takaró nem megfelelően működik az új eszközön. Utóbbit egyébként a hírek szerint orvosolni lehet azzal, ha a vásárló egy márkaboltban díjmentesen kicserélteti a takarót egy újabb gyártmányra, ami megoldja a hibát. Ez persze azokat nem boldogítja, akik nem az Apple, hanem egy másik gyártó iPad-hez készített borítóját szerezték be annak idején.