Nem mindig a csúcstechnológia az üzleti siker titka. Elemzői statisztika alapján úgy tűnik, hiába volt az év elején megrendezett kiállítások sztárja a Motorola okostelefonja és táblagépe, az eladási számaik kijózanítóak.
James Faucette, a Pacific Crest elemzője jelentősen árnyalta a Motorola legújabb mobil eszközei köré szőtt glóriát. A
magas lóról beharangozott tabletet és az ötletes okostelefont a bemutatáskor még sokan szerették, ám a jelek szerint ezt jóval kevesebben mutatták ki azzal, hogy meg is vegyék az esztközöket.
Az Atrix meztelenül és felöltözve: az újítás nem hatott meg elég vevőt...
Nem jó, ha túl jó? ■ A januári CES-en debütáltak, majd pedig a
Mobile World Congress legtöbbet emlegetett készülékeiként csillogtak a figyelem középpontjában: a Motorola Atrix okostelefon és a Xoom tablet tehát a várakozások alapján nagy üzleti sikernek is ígérkezett.
A 4 hüvelykes kijelzővel és kétmagos processzorral szerelt Atrix saját erősségei mellett sokat dícsérték a különleges dokkolóját, amellyel gyakorlatilag egy teljes értékű netbookká lehet alakítani a készüléket. A Xoom pedig már beharangozó videójával a felsőbbrendűséget sugallta, lesajnálva az iPad-et, az androidos megoldásokat és a többi versenytársat.
Motorola Xoom: hiába jó?
Faucette azonban az eddigi értékesítési adatok alapján úgy látja, mindkét eszköz kiábrándítóan rosszul teljesít. Az elemző szerint a gyártó erősen rágyúrt arra, hogy kiugró minőséget és előremutató funkcionalitást kínáljon, azonban alaposan elszaladt az árakkal.
Ráadásul a versenytársak most épp pont ezen a téren keményítenek a játszmán, az Apple nyomott áron kínálja az első generációs iPad-eket most, hogy az iPad 2-t elődje árszintjén vezette be, de hasonlóan alacsony árakkal jelentkeznek más gyártók is. A HTC például (természetesen Amerikában) erőset törölt középkategóriás és előző generációs okostelefonjainak árcimkéjén, és a Samsung is újrafaragta a Galaxy Tab 10.1 árazását az iPad 2 startját követően.
Egy pillér kevés ■ A számok láttán a Motorola idei bevételi előrejelzését is megkurtította az elemzőcég, a korábban számolt 13,7 milliárd dollár helyett már csak 12,2 milliárdot várnak az év végi összesítésre. A Pacific Crest mostani jóslatai szerint, ha a Motorola nem vált stratégiát hamarosan, könnyen egy lefelé vezető spirálban találhatja magát.
James Faucette szerint a legjobb visszatérési lehetőség az lenne, ha a Motorola a csúcskategória mellett az elérhető, közepes tudású és árszintű eszközök piacán is megjelenne okostelefonokkal és tabletekkel, így vevőkörét nem limitálná kizárólag a vastag pénztárcájú érdeklődőkre.