Bár két működő szolgáltatása is van az USA-ban, a PayPal tesztjelleggel harminc francia gyorsétteremben próbálkozik egy harmadik úttal. Közben a direkt konkurencia mellett feltűnt egy kereskedői szövetség is.
Az internetes utalásokkal nagyra növő PayPal láthatóan nem akar kimaradni a digitális újvilág meghódításából sem, ami jelenleg a mobil fizetési rendszerek piacán zajlik. Rengetegen megpróbálnak beékelődni a kereskedő és a vásárló közé: a hagyományos bankkártyás tranzakciónál kisebb jutalékot kérve az előbbitől, gyors, biztonságos megoldást kínálva az utóbbinak.
Amerika messze van ■ Mivel hazai terepen, azaz az Egyesült Államokban már két megoldással is jelen van a PayPal, ezért nem is tűnik rossz ötletnek az, hogy egy harmadik változatot biztonságos távolságban próbálnak ki. Ha nem jön be az ötlet, akkor a teszttel nem zavarják meg az amerikai felhasználókat, ha pedig igen, akkor nyugodt szívvel megkezdhetik a tengerentúli "telepítést".
A harminc francia McDonaldsban induló megoldás lényege, hogy a vásárló egy mobil alkalmazásban rendelheti meg az ételt, italt, majd azt a PayPal-fiókja segítségével ki is fizetheti. Innentől már nincs más dolga, mint a külön az ilyen fizetésekre fenntartott pulthoz fáradni, és elvenni a megrendelt árukat.
Működnek, de nem mennek? ■ Mint ahogy írtuk, mideközben a cégnek két megoldása is van a mobil fizetésre. Az egyiknél a felhasználónak engedélyeznie kell a bolti vásárlás lehetőségét a fiókjában, ezt követően pedig az erre a megoldásra felkészített pénztárgépnél a mobilszáma és egy speciális kód beütésével rendezheti a számlát. Ilyen fizetési megoldás működik például a 2000 amerikai bolttal rendelkező Home Depot-nál.
A másik a
tavasszal bevezetett PayPal Here, amely egy telefonhoz csatlakoztatható kiegészítő segítségével lehetővé teszi, hogy egy sima okostelefonból is kártyaelfogadó terminál váljon. A megoldás egyébként nem új, sőt a PayPal rendszer kísértetiesen hasonlít a tavaly indult
Square ötletére. Utóbbi kis túlzással annyiban tér el a PayPal megoldásától, hogy a leolvasó náluk négyzet alakú, míg a Here esetében egy háromszög.
Megint jönnek, kopogtatnak ■ Mintha még nem lenne épp elég szereplő és szolgáltatás jelen már most az egyre átláthatatlanabb mobil fizetési arénában, a kártyakibocsátók,
távközlési cégek, feltörekvő startupok és
veterán internetes óriások mellett az USA-ban a napokban bontott zászlót egy kereskedelmi láncokat tömörítő szervezet is. A
Merchant Costumer Exchange (MXC) induló tagsága között olyan nagyságokat találni, mint például a Best Buy és a Wall-mart. Céljuk meglehetősen világos: olyan mobil fizetési megoldást fejleszteni és működtetni, amely a kereskedők és a vásárlók érdekeit szolgálja, univerzálisan használható és az igények szerint alakítható. Bár a megalakulásról szóló sajtóközlemény nem említi, de mellékesen ezzel a lépéssel a fenti szereplők életét is megkeseríthetik, rákényszerítve őket, hogy az árazási modelltől kezdve gondoják újra jelenlétüket ebben a szegmensben.