Az egyik legrégebbi és legismertebb geolokációs szolgáltatás a Foursquare: az okostelefon-tulajok egyre többféle funkciót érhetnek el a jelentősen újrafaragott 3-as verzióban.
A Foursquare eredeti célja a fejlesztők megfogalmazása szerint az volt, hogy "könnyebben használhatóvá tegyék a városokat". Az okostelefonokon elérhető programocskába hamarosan sok ezernyi felhasználó bolondult bele csupán a játék kedvéért is: megosztották egymással, melyik étteremben esznek, hova érkeztek szórakozni vagy hogy épp munkahelyükön tevékenykednek. Bár a szolgáltatáshoz "való-világbeli" kedvezmények is kapcsolódhatnak, a legtöbben mégis szórakozásból próbálgatták a szolgáltatást, gyűjtögették a pontokat és a plecsniket. A Foursquare legújabb változata újabb okokat ad az addikcióra.
Csekk e helyre ■ Lassacskán 7 és fél millió aktív felhasználóval büszkélkedhet a Foursquare, amelynek rendszerében 2010-ben félmilliárd alkalommal jelezte valaki, hol tartózkodik. A Facebookos "lájkolás" mellett a geolokációs alkalmazások lassacskán kisajátítják a magyar informatikai konyhanyelvben a "csekkolás" szót, amely a Foursquare 3.0 megjelenése után talán még sűrűbben hangzik majd el.
Itt épp egy ismerősök által javasolt közeli pizzériát ajánl a Foursquare
Dennis Crowley, a szolgáltatás alapítója és vezetője
blogbejegyzésben értekezett a megújult funkciókról. Az újítások alapfilozófiája, hogy a felhasználók valóban érezzék: minden becsekkolás számít. Ez a valóságban úgy valósul meg, hogy az eddigi "éljen, itt vagyok, mások is tudnak róla, és talán kapok egy plecsnit is" gyakorlat jócskán kibővül egy sor extra funkcióval.
Felfedezett terepek ■ Pár versenytárs már bevezetett különféle ajánló-rendszereket, így a Foursquare egyik legfontosabb frissítésének is az új Explore lap számít. Ennek lényege, hogy minden becsekkoláskor, vagy a helyzetünk megállapításakor az alkalmazás olyan érdekes helyeket ajánl, ahová elindulhatunk. Ehhez alapul veszi saját érdeklődési körünket (tehát azokat a helyszín-típusokat, ahová eddig bejelentkeztünk), a barátaink jelenlegi helyzetét, vagy épp azokat a helyeket, ahová ők járnak gyakran.
Érdekes extra az is, hogy a rendszer van annyira kifinomult, hogy figyelembe vegye a napszakot, vagy épp azt a tényt, hogy a hét melyik napja van: bármennyire is sok ismerősünk szeret egy koncerthelyszínt, délelőtt nem ajánlja fel az odalátogatást, és ha hétvégén gyakran járunk egy bizonyos sörözőbe, munkaidőben ide sem akar majd lecsábítani a szolgáltatás.
Nesze, egy csecsebecse ■ Sokan azért használják leginkább a Foirsquare-t, hogy ezzel is játsszanak, versenyezzenek: több helyre szeretnének bejelentkezni ismerőseiknél, több plecsnire vágynak az extra aktivitásokért. Az új verzióban áttervezték az eredménytáblázat felépítését, mostantól az elmúlt hét pontjai számítanak igazán. Így az "akció" gyorsabb, a kihívás pörgősebb lett, és ehhez a pontozás is kibővült. Bónuszpontokat kapunk akkor, ha eddig csak pizzériákban ebédeltünk, de váltunk valamilyen más típusú étteremre is, szintén extra pontok járnak új városok meglátogatásáért, vagy azért, ha több barátunkkal együtt csekkolunk be valahová.
Ezzel a fejlesztők igyekeznek azokat a felhasználókat is folyamatosabb aktivitársa sarkallni, akik eddig csak pár plecsni vagy polgármesterség eléréséig tartották érdekesnek és izgalmasnak a Foursqare-ezést.
Szeretnek, mert bejelentkezel ■ A Foursquare igazi fűszerezését az a funkció adta, amely lehetőséget nyújtott a különféle üzletek, éttermek, vagy bármilyen egyéb hely számára ahhoz, hogy egyfajta reklámként használva a szolgáltatást, különféle ajándékokat vagy kedvezményeket ajánljanak a Foursquare felhasználóinak. Eddig kétféleképpen működhetett a folyamat: járhatott kedvezmény annak, aki bejelentkezett az adott helyre (Budapesten például
olyan söröző is akad, ahol minden csekkoló egy ingyen pohár sört kap), és érdemes volt a polgármesterségért is hajtani. Ez a cím ugyebár azokat illeti meg, akik az elmúlt időszakban a legtöbbször jelentkeztek be valahová: az ennyire "elhovatott" versenyzők számára sokszor nagyobb ajándékok is kilátásba kerülhettek.
Mostantól jóval többféleképpen bónuszolhatóak a felhasználók. Kedvezményeket lehet például felajánlani különféle plecsnikért is: ezt a fejlesztők a Swarm (raj, sokaság) plecsnivel példázzák. Ezt akkor kapja meg egy felhasználó, ha egy adott helyen vele együtt legalább ötvenen jelentkeznek be: mostantól ilyen, vagy ehhez hasonló plecsnik adott helyen történő kiváltását is díjazhatja a hely. Ezen kívül lehetőség lesz többek között baráti társaságokra, folyamatos látogatókra, első bejelentkezőkre is akciókat kiírni.
Az újrafaragott Foursquare 3.0 március 8-ától érhető el
az androidos készülékekre az Android Marketen, valamint
az App Store-on iOS eszközökre. Nem sokkal ezután a BlackBerryk és a Symbian alapú készülékek tulajdonosai is letölthetik.