Látványosan emelkedik a kisvállalkozások körében a mobilalkalmazások használata, egyre többen ismerik fel a Facebook üzleti szerepét és a felhő alapú megoldások hasznosságát is egy frissen megjelent amerikai tanulmány szerint.
Az
amerikai T-Mobile megvásárlását nemrég bejelentő AT&T
megjelentetett egy felmérést, amelyet kis- és középvállalatok körében végzett a legújabb informatikai trendek elterjedéséről. Úgy tűnik, a nagy vízen túl a cégek egy részénél már létkérdésnek számítanak a mobilalkalmazások, az okostelefonok és tabletek, bár az is tény, hogy egy részük még mindig értetlenül pislog a "felhő" szó hallatán.
App nélkül végünk ■ A 2010 utolsó hónapjában begyűjtött adatokra alapozó AT&T Small Business Technology Poll elsőként a mobil számítástechnikai trendek adoptálására tér ki. Ezek szerint a cégek csaknem háromnegyede, pontosan 72 százalékuk használ folyamatosan valamilyen mobilalkalmazást üzleti célból, 38 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy van olyan alkalmazás, amely nélkül már nem tudnának "megmaradni".
Az okostelefon sokaknál már alapvető (ez a nyakkendő viszont megbocsáthatatlan)
Az appok bevezetése mellett szinte minden megkérdezett az időbeli és pénzbeli megtakarítással, a hatékonyság növelésével érvelt. Az alkalmazások közül a legnépszerűbbek a navigációs segédek, térképek és GPS-appok, ezt a kategóriát a válaszadók 49 százaléka jelölte meg.
Távolban egy fehér felhő ■ A kutatásban részt vevő cégek 40 százaléka használ valamilyen mobilklienst arra, hogy rendszeresen az irodán kívülről dolgozzon. A notebookok, tabletek és okostelefonok által megvalósított távmunkát a két évvel ezelőtti felmérésben még csak a megkérdezettelk 24 százaléka használta ki, de a növekedés nem áll meg: a válaszadók 50 százaléka jelölte meg, hogy 2012-re már alkalmazni fogja a módszert.
Furcsa képet ad azonban az a távmunkával kapcsolatban felhozott témakör, hogy ki mennyire használja ki a felhő alapú szolgáltatásokat az üzletben. A válaszadók pontosan egyharmadának munkájában már aktívan részt vesz valamilyen cloudmegoldás, ám itt csupán 17 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a felhő nélkül földbe állna a cég. Még érdekesebb, hogy a folyamatos hírek, újabbnál újabb megoldások érkezése ellenére szinte pontosan ugyanennyien az abszolút ellenpólust képviselik: a megkérdezettek 32 százaléka nem tudja pontosan, mit is jelentenek a felhő alapú szolgáltatások.
Közösségben az erő ■ A Facebook térnyerésével láthatóan megnőtt a közösségi oldal üzleti felhasználásának mértéke is: egy évvel korábban még csak a válaszadók 27 százalékának volt hivatalos, céges Facebook oldala, a mostani felmérés során azonban már 41 százalékra emelkedett a professzionális facebookozók száma. Ennek a 41 százaléknak szintén a 41 százaléka válaszolt úgy, hogy már érezhető előnyökkel járt a Facebook bevonása az üzletbe: a legtöbben a hatékonyabb kommunikációt és az ügyfelek megnövekedett számát jelölte meg pozitívunként.